  • 1. Data: 2003-04-03 08:29:48
    Temat: hipoteczny- moje doświadczenia...
    Od: "Simon" <k...@n...pl>

    Cel kredytu -jak w nagłówku
    Wartość mieszkania- 67 000 pln
    Kredyt który poszukiwałem- 80% czyli 53.600 pln w walucie (najlepiej
    CHF), raty malejące
    Okres- 15 lat
    Brałem pod uwagę ewentualne wzięcie kredytu powyżej 80% wartości
    mieszkania ale niekoniecznie

    Zacząłem w PKO BP -mam zdolność kredytową, relatywnie niezbyt dużo
    papierków do wypełnienia (jestem zatrudniony na umowie o prace), stopa
    % na dziś dla CHF - 4, przewalutowanie - 0,8%, nadpłata- bez kosztów
    dodatkowych; niestety ponieważ jestem sam- wymaga sie ode mnie polisy
    na życie na cały okres splaty, to dodatkowy wydatek ok 9 000 pln przez
    cały okres spłaty (50 zł /mies w CU). Mi nie zalezy na tym
    ubezpieczeniu (nie mam rodziny) a poza tym oddaje im przeciez
    hipotekę; próbowałem tez pytać o kredyt na 90% wartości mieszkania ale
    dodatkowe 10% wiąże sie z uzyskaniem papierka o wolnej hipotece
    spółdzielni- pracownik banku powiedział, że ze względu na uciążliwość
    uzyskania tego niemal nikt się na to nie decyduje; ale przeciez
    dostaną moją hipotekę i polisę! nie, to nie starczy

    idę wiec do WBK- na dzień dobry - na waluty nie mam zdolności
    kredytowej! na złotówki (promocja -kredyt 6,49% w pln, ok 5.07% w EUR
    bo CHF wogóle nie mają) tak ale tylko przy ratach równych i na 20
    lat... pozytyw- nie potrzebuję polisy na zycie (9 000 pln
    oszczędności); moge dostać 95% wartości mieszkania pod warunkiem że
    zapłacę dodatkowe ubezp. ok 10% od kwoty powyzej 80% wart. mieszkania.
    negatyw- nadpłata mozliwa tylko jesli spłacam min 3 krotność raty.
    żegnam się wiec tutaj bez czułości i idę do-

    BGK:
    pozytyw na dzień dobry - raty walutowe przeliczają po kursie średnim a
    nie jak w wiekszosci banków wg spreadu kupno-sprzedaż; ale- znów chca
    ode mnie cesji polisy ubezpieczenia na zycie:(ilość papierków do
    wypełnienia nieco mnie przytłoczyła. przewalutowanie bardzo drogie
    1,5-2 %; dodatkowo chca wyceny co kosztuje 610 zl, stopa %- 4,12 CHF,
    ubezpieczenie dodatkowej kwoty powyżej 80% wart mieszkania- 8,4%; nie
    jestem nadal zachwycony- wiec ide dalej do

    Millenium Bank:
    ta sama spiewka- polisa na zycie (na wyższą wartość niż poprzednie
    banki), wycena nieruchomości-610 zł,
    brak możliwosci wzięcia ponad 80% wartości, wcześniejsza nadpłata- 2%
    kosztu, dodatkowo 1% prowizji za podwyższone ryzyko (?!), jedyne co
    wydawało sie być godne uwagi to stopa % dla CHF- 3,64%; tym mnie nie
    złapią wiec maszeruje dalej-

    LG Petro:
    karuzela taka sama- ubezpieczenie na zycie, 2 opcje wczesniejszej
    spłaty rózniące się stopą % ale załamuję sie już w 3 zdaniu- nie mam
    zdolności kredytowej nawet na 80% przy żadnej walucie (równiez w pln)!
    stopy CHF za to wysokie bo aż 4,9%, prowizja banku za to niższa bo 1%
    ale chca 20 zl za rozpatrzenie; tu żegnam się bez najmniejszego zalu i
    idę do

    MultiBanku:
    i tu jestem w 7 niebie - zdolność kredytowa nawet na 90% wartości
    mieszkania czyli na 60 tys zł w CHF i to bez polisy na życie! 8,4%
    jednorazowego ubezpieczenia przy kwocie powyżej 80% wartości mieszk.,
    przewalutowanie 0 zł i to bez ograniczeń ilościowych, nadpłaty jakie
    chcę i kiedy chcę! nie smuci mnie wiec 2% prowizja za przyznanie i
    stopa %-4,3 dla CHF; do wypełnienia- tylko 1 papierek !!! cool!!! i
    już biorę sie za jego wypełnianie a tutaj... zimny prysznic :((( nie
    mogę wziąć 80% wartości czyli 53 600 pln gdyż minimum jakie bank daje
    to 60 000 tys........ z najwiekszym żalem opuszczam bank.......
    nie chcę brać 90% wartości mieszkania czyli 60 tys zł bo szkoda mi
    tych dodatkowych 537 zł jednorazowego ubezpieczenia...

    już bez łażenia dzwonie na koniec do GE Mieszkaniowego- nie ma
    wprawdzie prowizji za przyznanie ale stopa % za wysoka :(((

    czy ma ktos pomysł gdzie jeszcze moge iść zedrzeć cholewki zeby dostać
    80% wartości dla malejących rat w CHF z rozsądną stopą % i bez
    dodatków typu wycena za 610 zł i polisa na życie za 9000 zł przez 15
    lat???

    thx

    Simon

  • 2. Data: 2003-04-03 10:11:41
    Temat: Re: hipoteczny- moje doświadczenia...
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Thu, 3 Apr 2003 10:29:48 +0200, "Simon" <k...@n...pl>
    pisze:

> [...]
    >nie chcę brać 90% wartości mieszkania czyli 60 tys zł bo szkoda mi
    >tych dodatkowych 537 zł jednorazowego ubezpieczenia...

    Ja byłem u nich wczoraj. A że chcę tylko 30.000, hipotecznego więc
    się pan głowił, co ze mną zrobić. Ale powiedział, żeby uderzyć do
    analityka - ponoć można wynegocjować zejście do 50.000, więc
    będę miał wolne 20.000 a nie 30.000 :-)

    Spróbuje, może nad Tobą też analirtyk się ulituje.
    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 3. Data: 2003-04-03 10:13:14
    Od: "Nina" <_...@g...pl>

> [...]
    > nie chcę brać 90% wartości mieszkania czyli 60 tys zł bo szkoda mi
    > tych dodatkowych 537 zł jednorazowego ubezpieczenia...

    Moze sprobuj jeszcze raz, mozesz zadzwonic na Multilinie, cos mi sie o uszy
    obilo (nie gwarantuje), ze do wartosci ponizej 60 000 (a od 30 000) mozna
    sie posluzyc kredytem w Mbanku?! (nie wiem z jakie racji - czy dlatego, ze
    oba banki są BRE?, czy dlatego, ze mam rowniez konto w Mbanku?)

    Tak mowil bardzo mily pan Z Multibanku (choc dosc dawno)

  • 4. Data: 2003-04-03 10:20:32
    Od: "Simon" <k...@n...pl>

    >Ale powiedział, żeby uderzyć do analityka

    no tak-negocjaja to dobry pomysł- pytanie gdzie szukać tego analityka?
    na multilinii? mam nadzieje że to nie będzie załatwione na gębe ale
    potwierdzą jakimś kwitem...

  • 5. Data: 2003-04-03 10:24:30
    Od: "Simon" <k...@n...pl>

> [...]
    o uszy
    > obilo (nie gwarantuje), ze do wartosci ponizej 60 000 (a od 30 000)

    tylko pytanie czemu w punkcie obsługi mi tego nie zaproponowano?
    obsługujący mnie koleś cos mi tak próbował wytłumaczyć że mBank i
    Multi to 2 inne banki ale pochodzące z jednego korzenia ale widziałem
    że z niechęcią mówił o samym mBanku... skoro widział że w Multi nie
    ma szans mnie złapać to czemu nie próbował mnie przekierować do
    mBanku? tym bardziej, ze w Poznaniu oba są przez ścianę

    anyway thx

    S.

  • 6. Data: 2003-04-03 15:49:32
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > ma szans mnie złapać to czemu nie próbował mnie przekierować do
    > mBanku? tym bardziej, ze  w Poznaniu oba są przez ścianę

    Dlaczego uparłeś się na CHF. To może nie być optymalna decyzja. Może jednak w
    PLN. Zobacz np. w Kredyt Banku. Tensor1

  • 7. Data: 2003-04-03 15:55:29
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    > Dlaczego uparłeś się na CHF. To może nie być optymalna decyzja. Może jednak w
    > PLN. Zobacz np. w Kredyt Banku. Tensor1

    Stajesz się nudny.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2003-04-03 20:30:21
    Temat: Re: hipoteczny- moje do?wiadczenia...
    Od: Andrzej Garapich <gara@WYWAL_TOplusgsm.pl>

    On Thu, 3 Apr 2003 12:20:32 +0200, "Simon" <k...@n...pl>
    wrote:

    >no tak-negocjaja to dobry pomysł- pytanie gdzie szukać tego analityka?
    >na multilinii? mam nadzieje że to nie będzie załatwione na gębe ale
    >potwierdzą jakimś kwitem...

    Ja byłem w Mulibanku, gadałem z jakimś waznym Panem,
    przedstawiłem moją sytuację,a Pan po wysłuchaniu mnie
    powiedział, że spróbuje przekonac [klęknąć] Analityka
    [wstać], zeby mi dali te 50 k zł.
    Czyli zwykli ludzie dostępu do [klęknąć] Analityka [wstać]
    nie mają. Mogą się z [klęknąć] Nim [wstać] kontaktować
    wyłącznie za posrednictwem pracowników Multibanku.

    pozdrawiam serdecznie,

    Andrzej Garapich
    gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl