  • 1. Data: 2008-08-28 10:11:42
    Temat: hipoteczny na warunkach konsumenckiego
    Od: "Muchomor" <m...@p...onet.pl>

    Witam!
    Odbyłem dziś rozmowę z miłym panem w OF i dowiedziałem się jednej ciekawej
    rzeczy, chciałbym to skonfrontować z rzeczywistością. Otórz miły pan
    powiedział, że jeżeli wezmę kredyt poniżej magicznego progu 80kzł to mój
    kredyt podlega pod przepisy o kredytach konsumenckich i w razie chęci spłaty
    przed terminem nie mają prawa naliczać mi żadnych prowizji w żadnym banku.
    Prawda-li to?
    Pozdr.
    Much

  • 2. Data: 2008-08-28 10:42:39
    Temat: Re: hipoteczny na warunkach konsumenckiego
    Od: " " <k...@g...pl>

> [...]
    spłaty
    > przed terminem nie mają prawa naliczać mi żadnych prowizji w żadnym banku.

    W moim przypadku tak jest - mam kredyt ponizej 80k PLN w KB. Wystosowałem
    kiedyś pismo z takim zapytaniem do oddzialu i na piśmie mi odpowiedzieli, ze
    tak wlasnie jest.

    Pozdrawiam

    Konrad

  • 3. Data: 2008-08-28 11:54:05
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Muchomor pisze:
    > Witam!
    > Odby?em dzi? rozmowe z mi?ym panem w OF i dowiedzia?em sie jednej ciekawej
    > rzeczy, chcia?bym to skonfrontowaae z rzeczywisto?ci?. Otórz mi?y pan
    > powiedzia?, ?e je?eli wezme kredyt poni?ej magicznego progu 80kz? to mój
    > kredyt podlega pod przepisy o kredytach konsumenckich i w razie checi sp?aty
    > przed terminem nie maj? prawa naliczaae mi ?adnych prowizji w ?adnym banku.
    > Prawda-li to?
    zgadza się w 100%

  • 4. Data: 2008-08-28 12:23:46
    Od: Otez <r...@p...o2.wytnij.pl>

    Witam.
    Podepne się: czy dotyczy to również pożyczek hipotecznych?
    I druga rzecz czy aby nie płacić za przedterminową spłatę muszę spłacić
    to na raz do końca czy mogę powiedzmy co roku coś nadpłacać bez kosztów?

    Pozdrawiam
    O.

  • 5. Data: 2008-08-28 14:52:26
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Otez wrote:
    > Witam.
    > Podepne się: czy dotyczy to również pożyczek hipotecznych?

    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq/#
    pytanie8
    "Kredyt konsumencki to każdy kredyt zaciągnięty na cele niezwiązane z
    prowadzeniem działalności gospodarczej (np. gotówkowy lub mieszkaniowy).
    Mamy z nim do czynienia również przy zakupach na raty lub z odroczonym
    terminem płatności. Dotyczy sum do 80 000 złotych (lub ich równowartości w
    innej walucie). Jest to kontrakt zawarty między konsumentem a przedsiębiorcą
    (bankiem lub inną instytucją finansową), od której można odstąpić bez
    podania przyczyny w terminie do 10 dni od dnia jej zawarcia."

  • 6. Data: 2008-08-28 16:43:43
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Muchomor" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:g95tl3$cdt$1@news.onet.pl...
> [...]
    > kredyt podlega pod przepisy o kredytach konsumenckich i w razie chęci
    > spłaty przed terminem nie mają prawa naliczać mi żadnych prowizji w żadnym

    jeśli tak jest w umowie to bank to respektuje.
    Jednak nie każdy czytał ustawę w której jest trochę niejasności...
    Np.: napisano tam że cele mieszkaniowe wykluczają kredyt spod ustawy o
    kredycie konsumenckim (;-)).

    --
    -------------
    MisiekK

  • 7. Data: 2008-08-28 18:52:10
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    MisiekK wrote:

> [...]
    > Jednak nie każdy czytał ustawę w której jest trochę niejasności...
    > Np.: napisano tam że cele mieszkaniowe wykluczają kredyt spod ustawy o

    Ten zapis uchylono ze skutkiem na 18.02.2006. Po tym terminie rowniez
    cele mieszkaniowe sa "konsumenckie".

    Wieslaw

  • 8. Data: 2008-08-28 19:00:10
    Od: kjonca <k...@g...com>

    On 28 Sie, 18:43, "MisiekK" <d...@w...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > Jednak nie każdy czytał ustawę w której jest trochę niejasności...
    > Np.: napisano tam że cele mieszkaniowe wykluczają kredyt spod ustawy o

    A nie jest tak, że czytałeś ustawę przed nowelizacją?Wtedy faktycznie
    tak było.
    KJ

  • 9. Data: 2008-08-28 23:28:12
    Od: "muchomorek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Otez" <r...@p...o2.wytnij.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I druga rzecz czy aby nie płacić za przedterminową spłatę muszę spłacić to
    > na raz do końca czy mogę powiedzmy co roku coś nadpłacać bez kosztów?

    Właśnie też mnie to zastanawia, ale można by wziąć na logikę, że zawsze
    można ich postraszyć refinansiakiem i powinni się ugiąć... o ile potrafią
    być elastyczni...
    Pozdr.
    Much

  • 10. Data: 2008-08-30 11:24:54
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "kjonca" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    On 28 Sie, 18:43, "MisiekK" <d...@w...pl> wrote:
    A nie jest tak, że czytałeś ustawę przed nowelizacją?Wtedy faktycznie
    tak było.
    KJ

    Widocznie tak - taką znalazłem w sieci jako obowiązującą. Czyli ktoś
    poprawił ten kretyński zapis?
    --
    MisiekK