  • 11. Data: 2008-09-02 22:02:54
    Temat: Re: hipoteczny w DB czy Millennium ?
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > przez aukcje skontaktowal sie z Toba jakis konkretny doradca, zwyczajnie
    > poszukaj sobie innego i od poczatku
    > negocjuj z nim warunki, istotna jest kwota kredytu i LTV

    Nie znam trści umów banków z aukcjekredytowe.pl, ale obawiam się, że
    niezależnie od doradcy miałbym takie same warunki umowy. Łatwo mnie
    zidentyfikować.

    > a czy bedziesz mogl wplacac chf w gotowce w kasie banku czy tylko przelewy
    > na konto?

    Jest obsługa kasowa CHF, więc będę mógł je wpłacać. Lub przelewać.

    > tego co masz w umowie bank nie zmieni!
    > mam wpisane warunki szybszej splaty, przewalutowania itp...walcz, aby bylo
    > to w umowie jasno okreslone

    Popatrzyłem z drugiej strony, bo napisałeś o refinansowaniu.
    Warunki spłaty kredytu są podobne - po kilku latach (ok. 3) spłata bez
    prowizji, przewalutowanie na PLN bez prowizji,

    MichalL

  • 12. Data: 2008-09-03 04:49:26
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Masz nieaktualne dane.Od 1.09 prowizja w Millenium 1%.

    Nie interesują mnie ogólne warunki w Millenium. Wiem co mam napisane w
    umowie która czeka na to, że ją ewentualnie podpiszę.

    MichalL

  • 13. Data: 2008-09-03 04:50:53
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Nie napisałem - kredyt na 30 lat. Zakładam spłatę według harmonogramu.

    MichalL

  • 14. Data: 2008-09-03 05:23:40
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    RobertS pisze:
    > teoretycznie bank A móg?by refinansowac kredyt walutowy w banku B
    > bezpo?rednio w walucie...ale takie przypadki praktycznie sie nie zdarzaj?,
    > poza tym kto zap?aci?bym koszty przelewu?
    zdarzają się, a przynajmniej mi się zdarzyło; koszt przelewu ponosi
    kredytobiorca - coś koło 200 zł mnie to kosztowało, ale na spreadzie
    straciłbym z 10kzł

  • 15. Data: 2008-09-03 05:24:41
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Marcin Nowakowski pisze:
    > Z ciekawości - który bank przeleje Ci kredyt w walucie innej, niż PLN?
    na pewno DB, ale chyba również PKOBP, Fortis...

  • 16. Data: 2008-09-04 04:57:29
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Podjąłem decyzję. Oto jej racjonalizacja:

    Padło na Millennium. Główny plus to możliwość spłaty w CHF, więc gdyby bank
    manipulował kursami, mogę to kontrolować. Poza tym w razie słabych rynkowo
    warunków będę miał lepsza pozycję wyjściową do ich negocjacji w Millenium.
    Obowiązkowe ubezpieczenie na życie, które można traktowac jako wadę, jest
    na w miarę przyzwoitych warunkach i mogę je zmienic na inne.

    Wady DB:

    jedna główna, za dużo razy usłyszałem "centrala sie nie zgodziła na":

    1. obniżenie marży (może z powodu aukcjekredytowe.pl) - w Mille jest wysoka,
    ale nie ma prowizji
    2. obniżenie prowizji (pewnie j.w.) - w Mille 0%
    3. wypłacenie kredytu jeżeli nie przyniosę umowy od generalnego wykonawcy
    (buduję metodą gospodarczą - ja jestem generalnym wykonawcą - tutaj
    wynegocjowałem że wystarczy umowa na stan surowy, ale to i tak przegięcie) -
    taki warunek dostałem tylko w DB
    4. spłacenie kredytu w CHF -w Mille mogę nawet przynieść CHF w kieszeni
    5. kupienie transz po kursie średnim ani nawet po kursie dewizowym - w Mille
    też nie, ale patrz punkt 4

    W związku z powższymi, mimo że kredyt w Millennium kosztuje mnie więcej o
    ubezpiecenie na życie, wybrałem właśnie ten bank.

    MichalL

  • 17. Data: 2008-09-04 08:12:59
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

    > zdarzają się, a przynajmniej mi się zdarzyło; koszt przelewu ponosi
    > kredytobiorca - coś koło 200 zł mnie to kosztowało, ale na spreadzie
    >
    > straciłbym z 10kzł

    interesujący przypadek - dobrze wiedzieć na przyszłość jak coś takiego
    załatwić...
    a znałeś całkowity koszt przelewu w momencie składania dyspozycji spłaty?
    i jaką kwotę w ten sposób przelewałeś?
    jakich banków transakcja dotyczyła?

    pozdr.
    RobertS

  • 18. Data: 2008-09-04 08:37:31
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    > załatwić...
    > a znałeś całkowity koszt przelewu w momencie składania dyspozycji spłaty?
    nie znałem kosztu przelewu, później dopłaciłem do całkowitej spłaty.
    Przelew z DB do PKO BP

  • 19. Data: 2008-09-04 09:46:43
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Jeszcze jedna wada - DB nie zmieściło się we własnym deklarowanym czasie 5
    dni na przygotowanie umowy. Ich strata.

    MichalL

  • 20. Data: 2008-09-05 20:56:33
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>