  • 1. Data: 2009-01-06 07:40:39
    Temat: ile czasu maja banki po zmianach stop w szwajcarii? (pytanie laika)
    Od: t j <t...@m...poznan.pl>

    Witam,
    jestem szczesliwym posiadaczem kredytu.

    dane kredytu: milenium, franki, (kwota kredytu - znaczna)

    podobno szwajcaria obnizyla jakies tam stopy z 4% do 2%.
    wiec spodziewalem sie ze rata w styczniu (platne 1dnia miesiaca) bedzie
    ok1500zl. dowalili 2200.
    moje pytanie brzmi.
    kiedy szwajcarzy obnizyli te stopy?
    ile czasu ma bank zeby przeliczyc rate wg nowych stop???

    dziekuje za odpowiedz,

    tj

  • 2. Data: 2009-01-06 08:00:09
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    t j wrote:
> [...]
    > moje pytanie brzmi.
    > kiedy szwajcarzy obnizyli te stopy?
    > ile czasu ma bank zeby przeliczyc rate wg nowych stop???

    Zobacz w swojej umowie kredytowej. Generalnie wiekszosc bankow uzywa
    LIBOR CHF 3M, ale czasem roznie licza. Zapewne licza tak , ze biora
    libor za 3 poprzednie miesiace - srednia, ew libor na np 25 dzien
    miesiaca poprzedniego lub jeszcze wczesniejszego. To ostatnie spotkalem
    juz w kilku bankach - jesli tak masz w rata styczniowa liczona jest wg
    liboru za 25 listopada.

    Obecnie libor 3m to jest ok 0,67 - a wiec za jakies 2-3 miesiace
    bedzieszm ial oprocentowanie LIBOR 3M + MARZA

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-01-06 08:08:27
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    t j pisze:
    > Witam,
    > jestem szczesliwym posiadaczem kredytu.
    >
    > dane kredytu: milenium, franki, (kwota kredytu - znaczna)
    >
    > podobno szwajcaria obnizyla jakies tam stopy z 4% do 2%.

    Dużo bardziej obniżyli.

    LIBOR CHF 3M (a tym masz indeksowany kredyt) wynosi teraz coś
    około 0,7%, w ciągu kwartału spadło z 3%!

    > wiec spodziewalem sie ze rata w styczniu (platne 1dnia miesiaca) bedzie
    > ok1500zl. dowalili 2200.
    > moje pytanie brzmi.
    > kiedy szwajcarzy obnizyli te stopy?

    Wielokrotnie w ciągu ostatniego kwartału, a to kwartał ma znaczenie w
    zMylle.

    > ile czasu ma bank zeby przeliczyc rate wg nowych stop???

    Masz w umowie.
    Strzelam - raz na kwartał obliczają nowe oprocentowanie, wg. Liboru
    z ostatniego dnia roboczego poprzedniego kwartału (tu 31 XII) .

    Popatrz sobie w millenecie na plan spłat - w lutym będzie już rata
    mniejsza, poza tym tamże podają aktualne oprocentowanie.

    Jeszcze jedno, tu nie jestem pewien - może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy
    - **ratę płacisz z dołu**, więc 1 sty. pobrali Ci za grudzień, czyli wg
    starego oprocentowania.

    Inne banki mogą mieć inaczej, np. GE ma swój własny współczynnik,
    wyliczany na podstawie {WI|LI}BORU z ostatnich miesięcy.

    pozdr
    ~|_.

  • 4. Data: 2009-01-06 08:09:48
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    t j pisze:
> [...]
    > moje pytanie brzmi.
    > kiedy szwajcarzy obnizyli te stopy?
    > ile czasu ma bank zeby przeliczyc rate wg nowych stop???

    Wróżka Rozalia uległa redukcji, szklane kule są w serwisie, więc skąd do
    licha mam wiedzieć co jest zapisane w _twojej_ umowie z bankiem? Patrząc
    kątem oka w fusy, zgaduje, ze masz tam coś kwartalnego.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 5. Data: 2009-01-06 08:20:58
    Od: t j <t...@m...poznan.pl>

    piekne dzieki za odpowiedzi,
    troche sie wyluzowalem - po powrocie do domu zaraz lookam w umowe.

    rozumiem ze to obliczanie za kwartal ma "dwa konce":
    jesli teraz place wiecej przy juz obnizonych stopach to jak szwajcaria
    napowrot podwyzszy stopy to ja jeszcze przez kwartal bede placil mniej
    niz wynikaloby z aktualnych wtedy (juz wyzszych) stop. czy tak?

    tj

  • 6. Data: 2009-01-06 08:43:07
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gjv329$ka$1@inews.gazeta.pl...

    a skąd takie przypuszczenia skoro CHF stał coś kole 2,80zł tydzień temu?
    niestety miejsca na dalsze cięcie stóp w Szwajcarii praktycznie prawie nie
    ma natomiast PLN może spokojnie dalej się osłabiać do ponad 3zł za 1CHF

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2009-01-06 08:49:53
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > napowrot podwyzszy stopy to ja jeszcze przez kwartal bede placil mniej
    > niz wynikaloby z aktualnych wtedy (juz wyzszych) stop. czy tak?

    i zobacz czy przy zmniejszeniu oprocentowania bank obniża wysokość raty
    (w CHF) czy skraca okres kredytowania

    mam kredyt w DB i tam stosowana jest ta druga opcja, wygląda to tak, że
    w Szwajcarii drastycznie obnizyli stopy %, a ja mimo wszystko place
    wyższą ratę (w PLN) jednak okres kredytowania skrocil mi sie z ok. 29 do
    20 lat!!!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-01-06 08:50:34
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    gg wrote:
> [...]
    > nie ma natomiast PLN może spokojnie dalej się osłabiać do ponad 3zł za 1CHF

    Chyba nie ja to napisalem ;) wiec prosze miec to na wzgledzie.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 9. Data: 2009-01-06 08:52:54
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    t j wrote:
> [...]
    > napowrot podwyzszy stopy to ja jeszcze przez kwartal bede placil mniej
    > niz wynikaloby z aktualnych wtedy (juz wyzszych) stop. czy tak?

    zgadza sie. Jesli masz na podstawie LIBORU i nie ma jakichs dziwnych
    kruczkow.

    Aniektore banki (np mBank) mialy czesc kredytow z oprocentowaniem
    ustalanym decyzja zarzadu, a nie LIBORem - a tutaj nikt szybko nie
    obnizy, a podwyzki wprowadzaja migiem ;(

    --
    Regards,
    Maverick

  • 10. Data: 2009-01-06 09:14:52
    Od: Karol <a...@d...pl>

    Maverick pisze:

    > Aniektore banki (np mBank) mialy czesc kredytow z oprocentowaniem
    > ustalanym decyzja zarzadu, a nie LIBORem - a tutaj nikt szybko nie
    > obnizy, a podwyzki wprowadzaja migiem ;(

    Wczoraj mBank obniżył oprocentowanie mPlan:
    http://www.mbank.pl/blog/artykul.html?id=318