  • 11. Data: 2009-01-06 09:35:40
    Temat: Re: ile czasu maja banki po zmianach stop w szwajcarii? (pytanie laika)
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    Karol pisze:

    > Wczoraj mBank obniżył oprocentowanie mPlan:
    > http://www.mbank.pl/blog/artykul.html?id=318

    To dla kredytów marża + cośBOR...

    a co z oprocentowaniem ustalanym "decyzją zarządu"?
    Jak to teraz wygląda, jak wyglądało wcześniej?
    (rynek refinansowy nagle się skurczył, ciekawym czy to wykorzystają)

    ~|_.

  • 12. Data: 2009-01-06 09:55:20
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    ~|_ukasz wrote:

    > To dla kredytów marża + cośBOR...
    >
    > a co z oprocentowaniem ustalanym "decyzją zarządu"?
    > Jak to teraz wygląda, jak wyglądało wcześniej?

    Z twego co wiem to jeszcze nie ma reakcji, a ludzie narzekaja na to. Jak
    byly podwyzki to wprowadzali je od razu, a teraz "potrzeba glebokiej
    analizy sytuacji" (gdzies takie tlumaczenie kogos z BRE slyszalem).

    Kiedys ludzie skusili sie, poniewaz odsetki byly nizsze niz przy ofercie
    z LIBORem, a teraz, skoro juz jelenie nalapani, mozna zaczac czerpac
    zyski z tego sposobu ustalania %.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 13. Data: 2009-01-06 11:59:55
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gjv60q$erk$1@inews.gazeta.pl...
    > Chyba nie ja to napisalem ;) wiec prosze miec to na wzgledzie.

    sorka - nie widzę pierwszego postu

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 14. Data: 2009-01-06 12:01:41
    Od: "gg" <g...@o...pl>

    > mam kredyt w DB i tam stosowana jest ta druga opcja, wygląda to tak, że w
    > Szwajcarii drastycznie obnizyli stopy %, a ja mimo wszystko place wyższą
    > ratę (w PLN) jednak okres kredytowania skrocil mi sie z ok. 29 do 20
    > lat!!!

    fajnie... tak z ciekawości... o ile wzrosła rata? z 1800 na 2900?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 15. Data: 2009-01-06 19:56:58
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "~|_ukasz" <l...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:gjv8lc$bac$1@pippin.nask.net.pl...

    > a co z oprocentowaniem ustalanym "decyzją zarządu"?
    > Jak to teraz wygląda, jak wyglądało wcześniej?
    > (rynek refinansowy nagle się skurczył, ciekawym czy to wykorzystają)

    Wygląda to tak jak i wyglądało. Dramatycznie (czyli asymetria w wiadomym
    kierunku).

    W znanym mi przypadku efektywna marża w PLN w stosunku do WIBOR-3M wzrosła z
    około 2,4% przy przyznaniu kredytu do około 4,9% obecnie.

    marekz

  • 16. Data: 2009-01-06 20:12:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    > Jak to teraz wygląda, jak wyglądało wcześniej?
    > (rynek refinansowy nagle się skurczył, ciekawym czy to wykorzystają)

    A tu jest taki wykres, że komentarz staje się zbyteczny.

    http://biznes.interia.pl/szukaj/news/mbank-nie-zmien
    ia-oprocentowania,1232591

    mz

  • 17. Data: 2009-01-06 20:20:42
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 09:08:27 +0100, ~|_ukasz
    <l...@a...pl> wklepał(-a):

    >Masz w umowie.
    >Strzelam - raz na kwartał obliczają nowe oprocentowanie, wg. Liboru
    >z ostatniego dnia roboczego poprzedniego kwartału (tu 31 XII) .

    Tak pewnie jest.

    >Jeszcze jedno, tu nie jestem pewien - może ktoś potwierdzi lub zaprzeczy
    >- **ratę płacisz z dołu**, więc 1 sty. pobrali Ci za grudzień, czyli wg
    >starego oprocentowania.

    Z tego co ja z nimi korespondowałem, to tak by to wychodziło.

    Jeśli np. rata jest płatna 15.10, a od 1.10 obowiązuje nowe oprocentowanie, to
    ratę wyliczają za okres 15.09-30.09 wg poprzedniej stawki, a część za okres
    1.10-14.10 wg nowej stawki.

    Tylko, że jakoś nie widzę, żeby było to opisane w umowie ani w regulaminie
    kredytowania. :>

    Tu jest akurat taki niesprzyjający przypadek, że rata jest płatna 1 dnia
    miesiąca. No, ale przy wzroście oprocentowania staje się to zaletą. :)

    --
    Sławomir Szyszło