  • 1. Data: 2011-10-13 07:31:40
    Temat: ile zarabia bank na transakcji kartą?
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Pytanko jak w temacie, z czystej ciekawości: Słyszałem że punkty sprzedaży
    płacą za transakcje, ile? Czy klient też płaci jakeś procenty przy kupnie
    kartą , a jakie sa opłaty kiedy kupuje karta przez internet?
    Ktoś odpowie czy można to w interku znależć?

  • 2. Data: 2011-10-13 07:33:04
    Temat: Re: ile zarabia bank na transakcji kartą?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4e9693cc$0$8447$6...@n...neostrada
    .pl...
> [...]
    > kartą , a jakie sa opłaty kiedy kupuje karta przez internet?
    > Ktoś odpowie czy można to w interku znależć?

    Około 1% bank zarabia.

  • 3. Data: 2011-10-13 11:49:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krasnal" 4e9693cc$0$8447$6...@n...neostrada.pl

    > Pytanko jak w temacie, z czystej ciekawości: Słyszałem że punkty sprzedaży płacą za
    transakcje, ile? Czy klient też płaci jakeś
    > procenty przy kupnie

    W wielu wypadkach niestety tak -- na przykład:

    -3% gdy płaci (; niegrzeczną ;) kartą Dobrego konta w galeriach lub na stacjach
    paliw
    -4% gdy płaci paliwową kartą na stacjach paliw

    > kartą , a jakie sa opłaty kiedy kupuje karta przez internet?

    Tu róznie bywa -- możesz nawet zapłacić -5%, gdy
    kupujesz ubezpieczenie via internet, płacąc kartą...

    > Ktoś odpowie czy można to w interku znależć?

    Do tego są jeszcze jakieś różnorakie opusty sklepowe
    czy dawne w Locie lun innej Lufthansie... Citi tak
    daleko posunął się, że kartą można płacić za periodyki
    typu gaz czy elektryczność, czesne lub czynsz...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-10-13 13:48:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 13.10.2011 09:31, Krasnal wrote:
> [...]
    > przy kupnie kartą , a jakie sa opłaty kiedy kupuje karta przez internet?
    > Ktoś odpowie czy można to w interku znależć?

    sprzedawca płaci zazwyczaj 3%, z czego bank kasuje 1(?)%.
    kupujący nie płaci nic (choć o ile pamiętam w zamierzchłych czasach
    chyba coś płacił) prócz ewentualnej opłaty rocznej/miesięcznej za kartę
    Marx

  • 5. Data: 2011-10-13 14:27:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marx" b...@w...kopernik.gliwice.pl

> [...]
    > kupujący nie płaci nic (choć o ile pamiętam w zamierzchłych czasach chyba coś
    płacił) prócz ewentualnej opłaty rocznej/miesięcznej

    10 lat temu (i więcej) płaciłem 1% za transakcje kredytówką PeKaO i 200 złotych
    rocznie za samą kartę. :) Oczywiście tych 200 już nie płaciłem, choć PeKaO
    domagał się płacenia i nawet groził [siekierą]!

    Miałem dwie z limitami 13 tysięcy złych i 15 tysięcy złych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-10-13 15:15:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j76sku$mjd$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > domagał się płacenia i nawet groził [siekierą]!
    >
    > Miałem dwie z limitami 13 tysięcy złych i 15 tysięcy złych.

    A nie masz przypadkiem na myśli kart typu charge?

    Opłaty od transakcji kredytówkami to chyba znacznie bardziej zamierzchła
    przeszłość, o ile takie coś w ogóle występowało, bo ja tego nie pamiętam, a
    jestem już bardzo bardzo stary. :)

  • 7. Data: 2011-10-13 19:13:54
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-13 15:48, Marx pisze:

    > sprzedawca płaci zazwyczaj 3%, z czego bank kasuje 1(?)%.

    Klient placi, bo sprzedawca ukryl to w cenie. Czasami bardziej "uczciwy"
    sprzedawca daje rabat za platnosc gotowka - wlasnie w wysokosci tych 3%....

    > kupujący nie płaci nic (choć o ile pamiętam w zamierzchłych czasach
    > chyba coś płacił)

    Jak sama nazwa "kupujacy" wskazuje - to on ostatecznie za wszystko placi

    > prócz ewentualnej opłaty rocznej/miesięcznej za kartę

    Tu tez jest ciekawie, bo zazwyczaj banki zwalnija z tej oplaty rocznej
    jak juz sie dostatecznie duzo nadostają tej swojej prowizji za platnosci
    karta...

    Pozdro

    Maseł

  • 8. Data: 2011-10-13 19:39:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-10-13 17:15, MarekZ wrote:
> [...]
    > przeszłość, o ile takie coś w ogóle występowało, bo ja tego nie
    > pamiętam, a jestem już bardzo bardzo stary. :)

    No kredytowa to moze Citi, Raiffeisen i BZ wydawal ;)
    Chargowka - jedyna embosowana do placenia w sieci - tez badali zdolnosc,
    1% a w takim bphu i chyba 1,5% doliczane co miesiac do transakcji. To
    byly czasy ;)))

    Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
    Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

  • 9. Data: 2011-10-13 20:48:18
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Maseł napisał(a) :

    > Klient placi, bo sprzedawca ukryl to w cenie.

    Dokładnie.

    > Czasami bardziej "uczciwy"
    > sprzedawca daje rabat za platnosc gotowka - wlasnie w wysokosci tych 3%....

    Ostatnio właśnie taki sklep odwiedziłem i się zdziwiłem, jak
    chciałem płacić kartą - "traci pan rabat 3% przy płatności kartą".
    Na szczęście miałem wystarczająco gotówki.

    > Jak sama nazwa "kupujacy" wskazuje - to on ostatecznie za wszystko placi

    :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 10. Data: 2011-10-13 21:09:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" j76tgh$nm2$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > A nie masz przypadkiem na myśli kart typu charge?

    Przyznam Ci (acz niechętnie) rację -- przypadkiem
    na myśli miewam karty typu charge, nie mając nawet
    pojęcia o tym, czym one są.

    Natomiast celowo na myśli mam karty kredytowe, gdy
    piszę o tym 1% opłaty związanej z płatnościami w sklepie.

    Ta z limitem 15 tałzenów (w 2000 roku to było
    ze 2 razy więcej niż dzisiaj 22 tałzeny na mojej
    milenijnej czy mulibankowej) byłą z nieszczerego złota. ;)

    Dawali ją razem z papierowym pudełkiem, masą
    książeczek, pasków do walizek, spisem (nieaktualnym,
    ale to drobiazg typowy tamtym czasom) hoteli
    promowanych przez kartę czy bank...

    W roku 2001 bank zażądał 200 złotych za moją kartę od
    mojego ojca -- ja postawiłem piki i lance, w trakcie
    ułańskiej szarży niedoświadczonych bankierek doszło do
    incydentu granicznego, polała się krew bankowa, ale
    nie wiem, czy przypadkiem ojciec nie uległ presji,
    i nie zapłacił pomimo mego ewidentnego zwycięstwa
    odniesionego (nie wiem, dokąd) na polu mej chwały...
    Wówczas ja i mój ojciec (za sprawą Kościo9ła) byliśmy
    ze sobą nawzajem w stanie śmiertelnej wojny na
    wyniszczenie! Korzystali z tego faktu okoliczni -- Kościół,
    rodzina ze strony mojej matki i rodzina ze strony mojego
    ojca oraz banki i inne ścierwa... :) Cóż tego, że bez trudu
    kładłem trupem hołotę bankową, skoro ojciec nie umiał
    wykorzystywać moich zwycięśtw...

    BTW -- nadal nie umie i traci masę szmalu...
    Tyle tylko, że dziś już nie jestem z nim w stanie
    oficjalnej wojny i dziś już nie martwi mnie wyciekanie
    pieniędzy większych (bywało, że i dziesięciokrotnie
    większych) niż moje przychody.. :)

    > Opłaty od transakcji kredytówkami to chyba znacznie bardziej zamierzchła

    Nie -- w 2001 była. W 2000 roku kredytówką płaciłem do jakiegoś
    dnia, debetówką od jakiegoś, bo debetówką płaciłem swoimi
    pieniędzmi, zwiększając debet, który kosztował miesięcznie
    około 2%...

    > przeszłość, o ile takie coś w ogóle występowało,

    Występowało!!! 1% od transakcji bezgotówkowych i ileśtam od gotówkowych.
    I nie denerwuj mnie, bo jak mnie rozeźlisz do krwi -- zrobię zdjęcie ;)
    papieru zwanego wyciągiem i dam wszystkim do wgladu!!!

    [a jakoś nie mam ochoty na szukanie tych wyciągów -- są na pewno
    zarażone grzybami, bakteriami, roztoczami i rozchoruję się...
    zawsze źle znoszę oglądanie starych papierów...]

    > bo ja tego nie pamiętam,

    A ja pamiętam zbyt dobrze!!!

    > a jestem już bardzo bardzo stary. :)

    Ja też. I pamiętam, że nie tylko to nas łączy. :)

    Nie zawsze brakowało mi zdolności kredytowej. :)
    Ciągle pamiętam Syrenkę Citka -- z cycuszkami
    okrytymi jeno włosami... Miałem właśnie zwrócić
    się do Citka z prośbą o wydanie tej karty, gdy
    tymczasem moje terytoria zalewać poczęła hołota:
    Kościoła; rodzin -- matki i ojca; znajomych siostry;
    sąsiadów różnej maści, znajomych; przyjaciół oraz
    nieprzyjaciół -- tych ostatnich ciąłem na pniu jak rośliny...

    Z wojennej pożogi podniosłem się ledwo żywy.
    Moi rodzice oberwali znacznie mocniej ode mnie...
    Zyskała na tej wojnie: moja siostra; Kościół; przyjaciele...
    Straciły obie rodziny... [i stracą więcej -- nawet po
    swej śmierci nie zaprzestanę dochodzenia sprawiedliwości,
    a zdecydowanie nie ja byłem agresorem i popierdoleniem :)
    w tej dzikiej wojnie totalnej prowadzonej bez zasad i bez sensu...]

    Byłem kiedyś bogaty. :) [i strasznie głupi zarazem;
    teraz zapewne też jeszcze mądry nie jestem] :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'