  • 11. Data: 2010-10-15 20:14:55
    Temat: Re: lewe terminale
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i prościej, jednak nie
    > gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będą bawić,
    > mimo że mamy EMV.

    Problem w tym, ze kopia karty nie bedzie miala scalaka, i takie
    transakcje po prostu nie dostana pozniej autoryzacji. Chyba ze
    sprzedawca bedzie mial terminal bez czytnika EMV, to wtedy sam jest
    sobie winien.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2010-10-17 09:17:24
    Temat: Re: [info] lewe terminale
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Dlatego prewencja:
    regularna zmiana pin,
    ograniczenie kwot transakcji lub limity dzienne dla karty,
    limit zerowy kwoty transakcji, kiedy karta jest nieużywana,
    limit ilości transakcji kartą,
    stosowanie karty przedpłaconej (debetowej czy jak to się zwie) zamiast
    kredytowej z przelewaniem na konto karty określonej kwoty i zerowym saldem,
    kiedy nieużywana.

    Mbankowa karta spełnia ww wymagania.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 13. Data: 2010-10-18 06:29:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 17 Oct 2010 11:17:24 +0200, Jan Werbinski napisał(a):

> [...]
    > stosowanie karty przedpłaconej (debetowej czy jak to się zwie) zamiast
    > kredytowej z przelewaniem na konto karty określonej kwoty i zerowym

    Ja bym jeszcze dorzucił zmianę PIN, po każdym użyciu karty, bezpośrednio
    przez telefon zanim odejdziesz spod bankomatu. Ale jest o wiele prostsza
    i mniej męcząca metoda wynikająca z Twojej prewencji > przestać używać
    karty.

    --
    xbartx

  • 14. Data: 2010-10-18 09:55:03
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > przez telefon zanim odejdziesz spod bankomatu. Ale jest o wiele prostsza
    > i mniej męcząca metoda wynikająca z Twojej prewencji > przestać używać
    > karty.

    Albo zamieszkać w lesie