  • 1. Data: 2010-05-12 07:10:27
    Temat: (info press) Wieści bankowe i okolice
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Bank za pazuchą - czyli napady na bankomaty dla zachęty mały cytat ;)

    "W Polsce nikt jeszcze nie wprowadza gazów do brzucha bankomatu. Podobnie
    nikt dotąd nie skorzystał z siły własnych mięśni, a taka historia
    wydarzyła się miesiąc temu w Moskwie. Do sklepu na obrzeżach rosyjskiej
    stolicy wszedł potężny mężczyzna, wziął bankomat pod pachę, wsadził do
    bagażnika samochodu i odjechał. Siłaczem namierzonym wkrótce przez
    policję okazał się zawodnik rosyjskiej ligi sumo."

    http://przekroj.pl/wydarzenia_kraj_artykul,6758,1.ht
    ml

    Skimerzy w natarciu

    http://www.hcsl.pl/2010/05/najnowsze-rodzaje-europej
    skich.html

    Kody autoryzacyjne SMS już przestały być bezpieczne, niestety :/

    http://www.hcsl.pl/2010/05/uwaga-pojawi-sie-gotowy-z
    estaw-do.html

    Jak ktoś ma coś ciekawego to może dorzucić, tylko pomińmy może media
    mainstreamowe, bo to jest już ostatnia sieczka i zazwyczaj zwykły szajs.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-05-12 07:17:00
    Temat: Re: (info press) Wieści bankowe i okolice
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    [...]
    > Kody autoryzacyjne SMS już przestały być bezpieczne, niestety :/
    >
    > http://www.hcsl.pl/2010/05/uwaga-pojawi-sie-gotowy-z
    estaw-do.html

    Akurat tutaj nie wiem jak można by to wykorzystać do ataku na hasła (ale
    dlugo nad tym ine myślałem)

    Natomiast, żaden z banki(et)eró nie odpowiedział mi do tej pory na
    pytanie. A co jeśli ja używam serwisu transakcyjnego na telefonie który
    jest jednocześnie zarejestrowany do otrzymywania haseł?

    Bo oczywiście na możliwośc zdefiniowania _odrębnego_ numeru do
    otrzymywania haseł, żaden z banków nie wpadł.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 3. Data: 2010-05-12 07:39:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 May 2010 09:17:00 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Akurat tutaj nie wiem jak można by to wykorzystać do ataku na hasła (ale
    > dlugo nad tym ine myślałem)

    Np mbank. Do tej pory musiałeś wejść w posiadanie login/hasło no i
    telefonu aby kodem coś zatwierdzić. Teraz wystarczy login/hasło jakimś
    trojanem uzyskać i ustawić się wieczorem pod domem ofiary i o 3 lub 4 nad
    ranem wykonać koszyk przelewów przy pomocy jednego smsa.

> [...]
    >
    > Bo oczywiście na możliwośc zdefiniowania _odrębnego_ numeru do
    > otrzymywania haseł, żaden z banków nie wpadł. KJ

    Ale w czym tu jest problem? Ja o ile dobrze kojarzę, jak korzystałem z
    internetu na telefonie (stara nokia e61) to dostałem kilka razy smsa,
    więc to kwestia przełączenia się i jego odebrania.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2010-05-12 07:54:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    [...]
    > Ale w czym tu jest problem? Ja o ile dobrze kojarzę, jak korzystałem z
    > internetu na telefonie (stara nokia e61) to dostałem kilka razy smsa,
    > więc to kwestia przełączenia się i jego odebrania.

    A teraz Ci ten telefon "ginie". I co dalej?

    KJ

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 5. Data: 2010-05-12 10:51:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 May 2010 09:54:29 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > A teraz Ci ten telefon "ginie". I co dalej?

    Hmmm chyba nie łapię o co Ci chodzi. To w czym jest ogólnie problem?

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-05-12 11:27:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> dared to write:

> [...]
    > internetu na telefonie (stara nokia e61) to dostałem kilka razy smsa,
    > więc to kwestia przełączenia się i jego odebrania.

    W większości telefonów nie da się "przełączyć". Trzeba zamknąć aplikację www, przejść
    do skrzynki sms, odczytać i *zapamiętać* hasło, wrócić do aplikacji www, otworzyć
    system transakcyjny, zalogować się, odnaleźć transakcję, wpisać zapamiętane
    hasło......

    k.

  • 7. Data: 2010-05-12 14:31:45
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 10-05-12 09:39, xbartx pisze:
> [...]
    > trojanem uzyskać i ustawić się wieczorem pod domem ofiary i o 3 lub 4 nad
    > ranem wykonać koszyk przelewów przy pomocy jednego smsa.

    Taaa. To już prościej wpaść do banku z imitacją broni i zarządać kasy.
    Przestępcy naprawdę nie siedzą i nie wymyślają filmowych sposobów kradzieży.

    --
    Raf

  • 8. Data: 2010-05-12 16:14:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 May 2010 16:31:45 +0200, Rafał napisał(a):

    > Taaa. To już prościej wpaść do banku z imitacją broni i zarządać kasy.
    > Przestępcy naprawdę nie siedzą i nie wymyślają filmowych sposobów
    > kradzieży.

    Są przestępcy i przestępcy, sprytni i mniej sprytni BTW jak będzie okazja
    to i się odpowiednia osoba/y na pewno znajdą.

    Xenocide

  • 9. Data: 2010-05-12 16:16:16
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 May 2010 15:27:58 +0400, kashmiri napisał(a):

> [...]
    > aplikacji www, otworzyć system transakcyjny, zalogować się, odnaleźć
    > transakcję, wpisać zapamiętane hasło......

    Na wspomnianej przeze mnie nokii nie ma takiego problemu a telefon do
    najnowszych nie należy.

    Xenocide

  • 10. Data: 2010-05-12 16:31:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Hmmm chyba nie łapię o co Ci chodzi. To w czym jest ogólnie problem?

    Z grubsza: obecne telefony mają spore możliwości, w szczególności możesz
    całkiem wygodnie na niektórych z używać serwisu banku.
    Dość naturalne jest, że ten telefon jest również używany do kontaktów z
    bankiem (i co za tym idzie na niego przychodzą smsy autoryzacyjne).

    Co teraz wystarczy? Zainstalować na owym telefonie jakąś małą
    aplikacyjkę ...

    A przypominam, że ideą było, żeby potwierdzenie operacji szło "innym"
    kanałem niż sesja do banku.

    Mam nadzieję, że teraz jest jasne.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/
    Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)