  • 11. Data: 2010-05-12 16:31:55
    Temat: Re: (info press) Wieści bankowe i okolice
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Hmmm chyba nie łapię o co Ci chodzi. To w czym jest ogólnie problem?

    Z grubsza: obecne telefony mają spore możliwości, w szczególności możesz
    całkiem wygodnie na niektórych z używać serwisu banku.
    Dość naturalne jest, że ten telefon jest również używany do kontaktów z
    bankiem (i co za tym idzie na niego przychodzą smsy autoryzacyjne).

    Co teraz wystarczy? Zainstalować na owym telefonie jakąś małą
    aplikacyjkę ...

    A przypominam, że ideą było, żeby potwierdzenie operacji szło "innym"
    kanałem niż sesja do banku.

    Mam nadzieję, że teraz jest jasne.

    KJ

    PS. niepoptrzebnie napisałem wcześniej o zaginięciu telefonu.

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 12. Data: 2010-05-12 20:51:37
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 May 2010 18:31:55 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Mam nadzieję, że teraz jest jasne.

    No teraz tak. Rynek internetu przez telefon dopiero powiedzmy kiełkuje a
    rynek PC/laptop to już dobrze prosperujący ładny kawałek tortu dla bad
    boys. IMO po co się męczyć i wymyślać aplikację na telefon skoro
    marginalny % osób korzysta z banku przez telefon? Coś jak z wirusami dla
    MacOS/Linuxa/*BSD. Banki też się tym zbytnio nie przejmują dopóki
    odpowiedni wolumen klientów nie zacznie aktywnie korzystać z bankowości
    www przez telefon.

    Xenocide

  • 13. Data: 2010-05-12 23:58:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.05.2010 16:31), Rafał wrote:

    > Taaa. To już prościej wpaść do banku z imitacją broni i zarządać kasy.
    > Przestępcy naprawdę nie siedzą i nie wymyślają filmowych sposobów
    > kradzieży.

    Jakbym miał być przestępcą to by mi prościej było się zaczaić w
    samochodzie pod domem ofiary niż sceny z bronią w banku (to jest własnie
    filmowe).

    p. m.

  • 14. Data: 2010-05-13 06:11:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-12, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Jakbym miał być przestępcą to by mi prościej było się zaczaić w
    > samochodzie pod domem ofiary niż sceny z bronią w banku (to jest własnie
    > filmowe).

    Nietrywialne:

    - znaleźć ofiarę którą warto okraść
    - uzyskać login/hasło jakimś trojanem
    - jeździć po całej polsce i się czaić, w celu wykonywania tych SMSów

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-05-13 09:47:21
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> dared to write:

    > Na wspomnianej przeze mnie nokii nie ma takiego problemu a telefon do
    > najnowszych nie należy.

    Zależy od OS. Na S60 (Symbian) się da, na S30 i S40 nie. Ale większość Nokii na
    świecie ma S30/S40, nie Symbiana.

    k.
    k.

  • 16. Data: 2010-05-13 09:48:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.05.2010 08:11), Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > - znaleźć ofiarę którą warto okraść
    > - uzyskać login/hasło jakimś trojanem
    > - jeździć po całej polsce i się czaić, w celu wykonywania tych SMSów

    Myślę że trochę inna kolejność.

    - uzyskać login/hasło jakimś trojanem/skimmingiem,
    - sprawdzić czy warto okraść, przeczytać w systemie jaki jest adres,
    - pojechać tam, przechwycić SMSa.

    Nadal twierdzę że prostsze i mniej ryzykowne od metody "na rympał".

    p. m.

  • 17. Data: 2010-05-13 09:52:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-13, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > - pojechać tam, przechwycić SMSa.
    >
    > Nadal twierdzę że prostsze i mniej ryzykowne od metody "na rympał".

    Bo przelew nie zostawia śladów, tak? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2010-05-13 11:24:11
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 13 May 2010 11:52:13 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Bo przelew nie zostawia śladów, tak? :)

    Np. doładowanie karty pre-paid

    --
    xbartx

  • 19. Data: 2010-05-13 11:30:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-13, xbartx <b...@h...net> wrote:

    [...]

    > Np. doładowanie karty pre-paid

    To prościej podpatrzeć numer karty kredytowej i użyć.
    Ani SMSów nie trzeba, ani trojanów. Nic.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2010-05-13 13:37:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xbartx <b...@h...net> writes:

    > Kody autoryzacyjne SMS już przestały być bezpieczne, niestety :/

    Nigdy nie byly bezpieczne przeciez.
    Nie zeby cos innego bylo, ale akurat kody SMS zawsze byly bardzo
    niebezpieczne.
    --
    Krzysztof Halasa