  • 11. Data: 2010-04-11 09:06:09
    Temat: Re: inteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    zlotowinfo <u...@g...pl> dared to write:
    > inteligo teraz strasznie oczy męczy, przez chwilę myślałem że coś im padło

    Do przeglądania www.microsoft.pl też wystarczy monitor monochromatyczny...

    k.

  • 12. Data: 2010-04-12 13:45:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "owp" hprtjd$avb$...@i...gazeta.pl

    > Tak, ale multi mógłby sobie darować podkreślanie lokaty 10% na czerwono, gdy reszta
    na szarym tle...

    Multi ma naprawdę na 10%? Czy to tylko bajer?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-04-12 19:50:17
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Multi ma naprawdę na 10%? Czy to tylko bajer?

    Bajer - przez 2 miesiące jest 10, ale już zdjęli tę reklamę, za co plus dla
    nich.

  • 14. Data: 2010-04-13 17:15:07
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > inteligo teraz strasznie oczy męczy, przez chwilę myślałem że coś im padło

    " W odpowiedzi na Pana wiadomość elektroniczną informujemy, że czasowa
    zmiana wizerunku serwisu Inteligo na wersję czarno-białą, jest wyrazem
    żałoby narodowej ogłoszonej w dniu 10.04.2010. W związku z tym, że zmiana
    wyglądu serwisu transakcyjnego wzbudziła zaniepokojenie części klientów,
    Bank podjął decyzję o przewróceniu jego wyglądu do wersji pierwotnej. Zmiana
    została już wprowadzona. Za ewentualne niedogodności przepraszamy."

  • 15. Data: 2010-04-14 13:29:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "owp" hpvtid$9ad$...@i...gazeta.pl

    > Bajer - przez 2 miesiące jest 10, ale już zdjęli tę reklamę, za co plus dla nich.

    Ale za 2 jest 10%? I po 2 można zabrać?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2010-04-14 14:00:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zlotowinfo" hq28r7$8kf$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > Bank podjął decyzję o przewróceniu jego wyglądu do wersji pierwotnej.
    > Zmiana została już wprowadzona. Za ewentualne niedogodności przepraszamy."

    Krótka ta żałoba. Tylko Boskie żałoby trwają długo!

    Papier toaletowy w czarnym opakowaniu zamiast w niebieskim, tak samo to,
    na czym wisi wiśnia BZ WBK (jak się to nazywa -- ogonek?) a za co trzeba
    zapłacić 3 złote miesięcznie -- karta bankomatowa. I tak jak z tym papierem,
    wewnątrz zieleń (kolor nadziei) a dookoła czerń (kolor żałoby) jakby z mego
    świata, który będąc oazą życia, jest otoczony śmiercią jak [warowny/obronny]
    zamek -- fosą.

    -=-

    Gdyby w moim państwie tylu ważnych odeszło tragicznie, ostra żałoba trwałaby
    co najmniej rok, a delikatniejsza co najmniej 10 lat! To zły znak -- Czarni
    grabią co mogą (pochówek na Wawelu -- budzący niechęć społeczeństwa do braci
    Kaczyńskich) gdy tymczasem partia Tuska jawi się jako partia ludzi bez serca,
    którzy nie chcą ogłoszenia żałoby z prawdziwego zdarzenia.

    -=-

    Ile szmalu trzeba wydać na ochronę tych, którzy przyjadą na pogrzeb
    ciał państwa Kaczyńskich? Chyba :) więcej, niż Polska miała przekazać
    Grecji w ramach pomocy antykryzysowej. :)

    -=-

    Ale Czarni mają wielkie plusy!!! W tak tragicznej chwili nie odstąpili
    rodziny Kaczyńskich, jak zwykle czynią ze swymi sojusznikami, których
    zdradzają z byle powodu, pod byle uderzeniem ,,losu''!!! Jakaś przemiana
    postaw naszych duchownych? :) Może po prostu są już na ostatnim szańcu,
    którego utrata jest równoznaczna z utratą władzy w Polsce w ogóle?
    Poparcia społecznego nie mają, swego papieża już nie mają, majątków
    niosących samoutrzymanie jeszcze nie mają... Pamiętam, że po przegranych
    wyborach (ostatnich -- przedterminowych) żałoba w kościele JPII była większa
    niż teraz. Czyżby więc duch kapłanów okrzepł po wielu klęskach? Moc w słabości
    się udoskonaliła? Na pewno trudno tych ludzi posądzić o brak współczucia dla
    rodziny Kaczyńskich!

    Czy sprawiając uroczysty pogrzeb prezydenckiej parze zyskali mój szacunek?
    Tak -- z gówien awansowali w mojej świadomości do ludzi, ale to nadal
    za mało. To nadal nie są partnerzy dla mnie.

    Świetlicki uczył nas na religii, jak to człowiek miał zebrać beczkę wody,
    aby odkupić swoje grzechy. Problem z pozoru prosty, ale beczka stale nie
    mogła się napełnić. Długotrwałe wysiłki napełnienia beczki przyniosły
    nieoczekiwane efekty -- człowiek ów żałować zaczął swoich grzechów, widząc
    trudności z odkupieniem swych win, i zaczął płakać, stając przed niemożliwością
    zgładzenia tychże grzechów... I te łzy dopełniły beczkę... Duchowni JPII starają
    nadal zapełnić ,,beczkę'' wodą, nie łzami. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2010-04-14 16:45:32
    Temat: [OT] Re: inteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

> [...]
    > serca,
    > którzy nie chcą ogłoszenia żałoby z prawdziwego zdarzenia.

    Gwoli komentarza:
    <http://www.pardon.pl/artykul/11334/ksiadz_czemu_kat
    astrofa_z_kaczynskim_a_nie_tuskiem>
    = <http://skroc.pl/b7>.
    --
    Grzexs

  • 18. Data: 2010-04-14 19:33:23
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Ale za 2 jest 10%? I po 2 można zabrać?

    Nie chce wprowadzać w błąd, ale na pewno lokata była na dłuższy czas, po 2
    miesiącach oprocentowenie było niższe. Nie pamiętam, ale nie wychodziło to
    zachęcająco, chyba gorzej niż jednodniówki.

  • 19. Data: 2010-04-16 09:56:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "owp" hq55ab$2o9$...@i...gazeta.pl

    > Nie chce wprowadzać w błąd, ale na pewno lokata była na dłuższy czas, po 2
    miesiącach oprocentowenie było niższe. Nie pamiętam,
    > ale nie wychodziło to zachęcająco, chyba gorzej niż jednodniówki.

    Dziękuję. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2010-04-16 10:58:30
    Temat: Re: [OT] Re: inteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzexs" hq4rfd$kdk$...@i...gazeta.pl

    > Gwoli komentarza: <http://www.pardon.pl/artykul/11334/ksiadz_czemu_kat
    astrofa_z_kaczynskim_a_nie_tuskiem> = <http://skroc.pl/b7>.

    Ja mam swoją teorię spiskową. Oficerów mordowano na rozkaz Stalina -- Gruzina.
    Kaczyński groził Ruskim wojskiem NATOwskim, domagając się zaniechania prowadzenia
    wojny przeciwko Gruzji -- a przecież Ruscy Gruzinów bili właśnie za Stalina. :)

    A poważniej?

    Na miejscu Boga też bym ukarał tych, którzy za państwowe pieniądze lecą
    w taką podróż i śpieszą się. To trzeba przeżyć, nie zaś zaliczyć.

    -=-

    Po co pytać -- dlaczego? Po to, aby zakwestionować słuszność wyroku, czyli
    po to, aby ten wyrok cofnąć. Niestety Bóg ma to do siebie, że jak coś
    postanowi, to rzadko ustępuje. Był taki Kuba, który się wadził
    z Bogiem, groził, krzyczał i... Bóg ustąpił, przytrącając adwersarzowi nogę,
    ale to było dawno. Od tamtej pory Bóg stwardniał w swych postanowieniach? :)

    http://www.kaczmarski.art.pl/tworczosc/wiersze_alfab
    etycznie/kaczmarskiego/w/walka_jakuba_z_aniolem.php

    [..]
    I wołał Daj mi Panie bo nie puszczę
    Błogosławieństwo na teraz i na potem

    [..]
    W zapasach wołał: Łamiesz moje prawa
    I żądasz jeszcze abym sam z nich zakpił
    Ciebie co bluźnisz grozisz błogosławił! -

    [..]
    Bóg uległ i Jakuba błogosławił
    Wprzód mu odjąwszy władzę w jednej nodze
    By wolnych poznać po tym że kulawi

    Ale Jakub nie chciał niczego, poza tym, co Bóg chciał mu dać -- poza
    błogosławieństwem.
    Na dodatek błogosławieństwem po tym, jak zostało mu ono odebrane podstępem.

    -=-

    Bogu nie stawia się pytań -- to z ,,poezji'' księdza Jana Twardowdkiego
    (tak zwanej świętej pamięci)

    Bóg nie zezwala na bezmyślne życie -- to z dzieł ludzi uznanych powagą
    Chrześcijaństwa za wiarygodnych i połsusznych Bogu, którzy też już
    odeszli z tego świata.

    Jak żyć świadomie i nie pytać? Boga trzeba pytać, ale nie należy za Boga
    odpowiadać, lecz po zadaniu pytania należy ,,zamienić się w słuch''.

    -=-

    Skąd wzięli się oficerowie polscy na ziemiach ruskich? Armia Czerwona
    nie napotykała na opór taki, na jaki napotykali Hitlerowcy. Skąd wzięli
    się oficerowie polscy w ruskich obozach i więzieniach w tamtych czasach?
    Czy wszyscy przejęci przez Ruskich zostali zamordowani w Katyniu, Miednoje itd.?
    Odpowiedzi są bolące -- mordowano na rozkaz Stalina (Gruzina, nie Rosjanina)
    przejętych z państw neutralnych -- Litwy i Łotwy. Skąd ci oficerowie wzięli się
    na tych ziemiach? -- przecież nie z Litwą i nie z Łotwą Polska prowadziła wojnę...

    Przekleństwami zrozpaczonych ludzi żegnany Dobrzański (Hubal) doprowadził (zgodnie
    z rozkazami swoich dowódców) swoje oddziały do granicy litewskiej i zawrócił do
    Polski,
    aby beznadziejnie bronić ludność cywilną, za co latami oytrzymywał wynagrodzenie, i
    wysokie. Zdecydowana większość wojsk polskich po 17 września przekraczała granice
    Rumunii,
    Litwy i Łotwy bez walki, aby dać się internować i uciekać do Francji. Za swoją
    niesubordynację
    Dobrzański zostaje oskarżony przez Roweckiego o zdradę -- ma stanąć przed sądem.

    Dobrzański odpowiada narwańcowi -- żadnych Grabiców nie znam i znać nie chcę. Rozkazy
    takie ma w dupie i na przyszłość nie będę przyjmował. W odpowiedzi zuchwalcowi
    Rowecki
    nakazuje, aby Dobrzańskiemu szyto w Warszawie mundury i aby uznano oddział
    Dobrzańskiego
    za oddział regularnego wojska polskiego, choć wojna z Niemcami została już zakończona
    a z Ruskimi nawet nie została rozpoczęta.

    Rowecki zostanie zamordowany przez Niemców 01 sierpnia na wieść o ,,wybuchu''
    ,,Powstania Warszawskiego'' -- w ciapkach, bo to żadne powstanie, lecz część Burzy.
    Po Roweckim wodzem naczelnym zostaje Komrowski, który zauważa w swych pamiętnikach,
    iż Bóg nieżyczliwie podchodzi do polskiej sprawy iż pokorą przyjmuje Boskie wyroki.

    -=-

    Zdrajców pomordowano na rozkaz Stalina -- Gruzina.

    -=-

    Samolot miał nikłe szansę na dobre lądowanie we mgle. Piloci znali
    doskonale (powinni znać) lotnisko, nie byli zaskoczeni ,,zdradliwym
    ukształtowaniem terenu'', nie mogli korzystać z osławionego ILS, co
    nie było dla nich żadną niespodzianką, mieli za sobą 3500 godzin lotu,
    więc nie byli młokosami... Zignorowali polecenia (zalecenia? -- sugestie?)
    obsługi naziemnej...

    Ruscy twierdzą, że Polaków zgubiła ułańska fantazja.

    Trudno (choć boli) nazwać decyzję o lądowaniu we mgle za rozsądną.

    I trudno nie mówić o tym, że Ruscy mordowali na rozkaz Stalina (Gruzina) polskich
    zdrajców. Nie twierdzę, że tam byli mordowani tylko zdrajcy, ale twierdzę, że
    przemilcza się smutny fakt zdradzenia Polski przez całe oddziały -- dowodzone
    przez pomordowanych oficerów. Oddziały te wprawdzie miały za zadanie przekroczenie
    granic neutralnych państw, ale stamtąd miały przedostawać się do Francji -- na Łotwie
    nie było nawet obozów dla internowanych, lecz Polaków rozesłano do kwater
    prywatnych...
    Ludność tych państw (choć Polacy nie żyli z Litwinami w zgodzie) przychylnie była
    nastawiona do Polaków -- jakby nie było, przodkowie tych narodów żyli z przodkami
    Polaków w jednym państwie przez wiele lat.

    -=-

    Rys ;) historyczny. Białoruś zostaje rozdarta na dwie części -- jedną zabiera
    II Rzeczypospolita, zaś drugą ZSRR. Podobnie rzecz się na z Ukrainą. Te narody
    walczą z Polakami o wolność przeciwko Bolszewikom, lecz ich narody tej wolności
    nie otrzymują. Litwa i Łotwa to wolne państwa we wrześniu 1939 roku. ZSRR nie
    tylko ich nie anektuje przy okazji przybycia z ,,pomocą'' do Polski, lecz nawet
    pod osłona ruskich wojsk Litwini anektują Wilno... Jednak po jakimś czasie bez
    wojny ASRR grabi terytoria Bałtwów, przejmując przy okazji polskich żołnierzy...

    Anders, dowódca formowanych w ZSRR wojsk polskich, odesłanych do Iranu i walczących
    pod Monte Cassino, nie trafia do niewoli ruskiej z obozów litewskich czy łotewskich
    (na Łotwie nie było obozów z prawdziwego zdarzenia -- o czym napisałem wyżej) lecz
    trafia do więzienia w wyniku prowadzenia wojny przeciwko ZSRR... On nie uciekł,
    lecz został schwytany w walce. I on przeżył. :)

    -=-

    Dlaczego Kaczyński i Walentynowicz, a nie Tusk i Wałęsa?
    Nie tylko można, ale nawet trzeba pytać o to Boga, ale pytając, nie należy
    odpowiadać za Niego. Należy słuchać i przyjąć z pokora odpowiedzi.

    -=-

    Dobrzański (z zapasowymi pułkami ,,większymi'' od 99) podejmuje walkę
    i z Sowietami, i z Niemcami, choć to pułki o znikomej wartości bojowej.
    Za swój upór nie staje przed ludzkim sądem, lecz zostaje uznany za
    żołnierza. Ale Bóg odbiera mu życie, dając jednocześnie chwalebne
    miejsce w historii. kolejny raz Bóg błogosławi i okalecza -- tym
    razem śmiertelnie okalecza.

    I ,,naprawa'' filmu o Dobrzańskim -- major Dobrzański wpada w zasadzkę za
    sprawą swego zaspanego wartownika. Zostaje śmiertelnie postrzelony a jego
    oddział, nie mając innego dowódcy, rozpada się. Na filmie oddział Hubala
    przetrwa aż do czasu sformowania polskiego wojska na Zachodzie, lecz
    w istocie tak nie jest -- śmierć majora Dobrzańskiego następuję za wcześnie.

    -=-

    Aby było jasne -- nie umniejszam winy Rosjan i nie zwalam winy na Gruzję.
    Jedynie ,,uzupełniam'' -- mordowano tam zdrajców. Nie tyko zdrajców? No,
    to już nie do mnie należy - rozstrzyganie typu: kto zdradził bo musiał,
    kto zdradził, bo chciał, kto stracił tam życie przez pomyłkę Boską...

    Zadaniem żołnierza jest obrona ludności cywilnej.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'