  • 1. Data: 2004-07-18 08:21:12
    Temat: [inteligo] procedury i logika
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Szanowni Koledzy, Drogie Koleżanki [rotfl, ale mi powitanie wyszło :>]

    Sprawa wygląda tak. W inteligo po zgubieniu karty niekoniecznie trzeba
    ją od razu zastrzegać. Jest taka fajna opcja - blokady całości środków
    na rachunku. Powoduje to stworzenie blokady na 100% środków na rachunku
    i na wszystkie przyszłe wpływy [blokada sama się uaktualni].

    Gdy karta jednak się odnajdzie - blokadę można usunąć, a samej karty nie
    trzeba zastrzegać.

    Całkiem przydatna opcja. Tylko jest jedno ALE. Procedury bezpieczeństwa
    są tutaj dość... specyficzne. Poniżej trzy fakty:

    1.
    Zastrzeżenie karty NIE wymaga podania kodu z karty kodów.

    2.
    Stworzenie blokady własnej u konsultanta na jakąś stałą wysokość
    [dowolną zadeklarowaną przez klienta] NIE wymaga podania kodu z karty kodów

    3.
    Stworzenie blokady 'na wypadek zgubienia karty' - czyli opisywanej
    powyżej blokady 100% środków i wszystykich wpływów - UWAGA - WYMAGA
    podania kodu z karty kodów.

    Czy ktoś może mi jakoś logicznie uzasadnić taki wymóg w punkcie trzecim
    w kontekście, że w punktach 1 i 2 kodu nie trzeba ?
    Tym bardziej, że mówimy w końcu o blokadzie na wypadek zgubienia karty.
    Z kartą łatwo zgubić przecież także kartę kodów...

    Pozdrawiam,
    WN

  • 2. Data: 2004-07-18 09:36:49
    Temat: Re: [inteligo] procedury i logika
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sun, 18 Jul 2004 10:21:12 +0200, Wojciech Nawara
    <u...@n...info.WYTNIJTO> wrote:

    >Całkiem przydatna opcja. Tylko jest jedno ALE. Procedury bezpieczeństwa
    >są tutaj dość... specyficzne. Poniżej trzy fakty:
    >
    >1.
    >Zastrzeżenie karty NIE wymaga podania kodu z karty kodów.

    To jest OK.

    >2.
    >Stworzenie blokady własnej u konsultanta na jakąś stałą wysokość
    >[dowolną zadeklarowaną przez klienta] NIE wymaga podania kodu z karty kodów

    Tak sobie. Kasy Ci nie ukradną, a Ty sam możesz ją zdjąć.

    >3.
    >Stworzenie blokady 'na wypadek zgubienia karty' - czyli opisywanej
    >powyżej blokady 100% środków i wszystykich wpływów - UWAGA - WYMAGA
    >podania kodu z karty kodów.

    Hehehehehehehe :)

    >Czy ktoś może mi jakoś logicznie uzasadnić taki wymóg w punkcie trzecim
    >w kontekście, że w punktach 1 i 2 kodu nie trzeba ?

    Logiczne usasadnienie - to jest przecież PKO BP.
    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2004-07-18 09:58:52
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Szanowni Koledzy, Drogie Koleżanki [rotfl, ale mi powitanie wyszło :>]

    Żesz... na odwrót miało być... :-/

    Drogie Koleżanki, Szanowni Koledzy !

    :-)

    a dalej już tak samo :-)

  • 4. Data: 2004-07-18 10:09:56
    Od: "krab" <k...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...info.WYTNIJTO> napisał
    > Szanowni Koledzy, Drogie Koleżanki [rotfl, ale mi powitanie wyszło :>]
    Tow .sze i Towarzyszki !
    :-)

    > Sprawa wygląda tak. W inteligo po zgubieniu karty niekoniecznie trzeba
    > ją od razu zastrzegać. Jest taka fajna opcja - blokady całości środków

    nie bede sie wypowiadal na temat kodow :-) chce z innej beczki o tej
    operacji - czasowej blokady
    Takie cus mozna dokonac dla prawie kazdej karty (choc pewnie sa banki
    wyjatki) tylko, ze jest to system dla nas samych niebezpieczny. Np w
    przypadku niektorych kart - obowiazkowe lub dobrowolne ubezpieczenie zaklada
    odpowiedzialnosc banku na xxx godzin przed zgloszeniem, taka czasowa
    blokada - znosi te odpowiedzialnosc bankową (ubezpieczyciela), podobnie,
    pewne niskie kwoty (niekoniecznie calkiem niskie) bywaja pozbawione
    autoryzacji - i w tym wypadku - taka czasowa blokada - oznacza zgode na ich
    obciazenie
    Dlatego zastrzezenie karty jest procesem pewniejszym - i jesli karte sie
    gdzies zapodzialo - lepiej ja zastrzec niz 'czasowo blokowac'.

  • 5. Data: 2004-07-18 10:16:56
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info.WYTNIJTO>

    krab napisał(a):

    > Dlatego zastrzezenie karty jest procesem pewniejszym - i jesli karte sie
    > gdzies zapodzialo - lepiej ja zastrzec niz 'czasowo blokowac'.

    Akurat w inteligo nie ma ani ubezpieczenia, ani też żadnej transakcji
    ichnią VE nie zrobisz bez autoryzacji, więc jest to optymalne
    rozwiązanie. I do zaakceptowania akurat w _tym_ przypadku.

    Generalnie - masz rację.