  • 21. Data: 2008-11-27 09:28:05
    Temat: Re: jak ULEPSZYĆlokatęnocną w Aliorze?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
    news:ggloav$m0u$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > przeniesieniu rachunkow z Gdanskiego) ze ich system liczy odsetki i ucina
    > wynik a nie zaokragla. Nawet jak wyszlo 0,995 grosza to dawal 0 groszy. Po
    > zwiekszeniu salda o grosz dawal odsetki 1 grosz. Składalem reklamacje
    > wtedy jeszcze do GINBu i Millennium musial im obiecywac ze poprawi.
    > Jesetem pewien ze tego nie zrobili - w ciagu paru miesiecy kilka razy
    > podnosili granice kwoty do ktorej odsetki byly 0 - oprocentowanie dzialalo
    > powyzej jakiej kwoty, tak ze w koncu nie dalo sie tego testowac.
    >
    > Jest duza szansa ze Alior ma taki sam system jak Mille i odsetek nie

    Problem jest tu taki, że dla 66,38 wychodzi więcej niż 1 grosz bez
    zaokrągleń. Uważam, iż należy sprawdzić czy nie następuje dzielenie przez
    366, bo o żadnym obowiązkowym progu dlaovernigght nigdzie nie jest nic
    napisane (można go chyba ustawić, ale domyślnie powinien być ustawiony na
    zero).

    marekz

  • 22. Data: 2008-11-27 10:00:13
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekZ"

> [...]
    > przez 366, bo o żadnym obowiązkowym progu dlaovernigght nigdzie nie
    > jest nic napisane (można go chyba ustawić, ale domyślnie powinien być

    czy to znaczy ze na rachunku masz 132,76 i z tego 1/2 na overnight nie
    daje 0,01 odsetek?
    Już 132,74 (polowa to 66,37) powinno dac 1 grosz odsetek a z mniejszego
    salda pewnie nie dostaniesz nic
    *** blad ***

  • 23. Data: 2008-11-27 10:09:43
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > czy to znaczy ze na rachunku masz 132,76 i z tego 1/2 na overnight nie
    > daje 0,01 odsetek?
    > Już 132,74 (polowa to 66,37) powinno dac 1 grosz odsetek a z mniejszego
    > salda pewnie nie dostaniesz nic

    To nie ja tylko użytkownik kredytywkarpaczu, jak sam napisał w poście
    otwierającym ten podwątek.

    Na rachunku miał testowe 66,38 zł. Z tego powinien mu się naliczyć 1 grosz
    codziennie o ilejest dzielenie przez nie więcej niż 365.

    Z kwoty którą Ty podajesz powinny się naliczyć 2 grosze.

    marekz

  • 24. Data: 2008-11-27 11:41:01
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MarekZ"
> [...]
    > grosz codziennie o ilejest dzielenie przez nie więcej niż 365.
    >
    > Z kwoty którą Ty podajesz powinny się naliczyć 2 grosze.

    pomylily mi sie te polowki :-)
    fakt - dla 66,38 oprocentowane jets 33,19 na 11% i powinno dac 1 grosz
    o ile nie ma limitu, ktory ma zostac na rachunku a ten LIMIT ISTNIEJE.
    Jaki jest limitu ustalony przez bank nie wiem - klient nie moze
    ustanowic nizszego
    *** blad ***

    §15 regulaminu rach. depozytowych mówi:

    6. W dyspozycji otwarcia usługi Lokata Nocna Posiadacz wskazuje tzw.
    Kwotę progową, czyli kwotę, powyżej której nadwyżka salda ma być
    przelewana na rachunek lokaty Overnight.

    7. Kwota lokaty Overnight:

    1) nie może być mniejsza niż kwota minimalna lokaty Overnight ustalana
    przez Bank oraz

    2) nie może być większa niż połowa salda księgowego rachunku
    pomniejszonego o wysokość blokad na rachunku, z którego jest tworzona w
    momencie otwierania lokaty Overnight.

    8. Lokata Overnight jest otwierana pod warunkiem, że:

    1) po utworzeniu lokaty na rachunku, z którego jest tworzona, pozostaną
    środki pieniężne w kwocie nie mniejszej niż Kwota progowa określona
    przez Posiadacza oraz

    2) kwota lokaty spełnia warunki zawarte w ust. 7.

  • 25. Data: 2008-12-01 07:23:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "blad" ggm1fn$a1q$...@n...news.neostrada.pl

    > 1) nie może być mniejsza niż kwota minimalna lokaty Overnight ustalana przez Bank
    oraz

    Chyba najlepszym ulepszeniem byłoby trzymanie tam takiej kwoty, od
    której bank by naliczał 0.51 (może tylko 0.50) grosza odsetek dziennie
    (czy nocnie -- nie pojmuję jeszcze tej nocnej taryfy) z zaokrąglaniem
    do pełnych groszy (z konieczności w górę) i kapitalizowaniem tychże
    odsetek na innym koncie, tak aby nie zakłócały naliczania półgroszówek... :)

    Ja chyba wolę poszukiwania dobrych kont oszczędnościowych w euro...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'