  • 21. Data: 2008-11-02 20:29:11
    Temat: Re: jak bezpiecznie ulokować milion złotych by odzyskaćcałośćwkładu w razie upadłości banku?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Az tak to chyba nie, mam wrazenie ze do 1000 zl nie ma podatku.

    1000zł to próg dla innego podatku -od czynności cywilno-prawnych.
    Tu jest darowizna i opodatkowana od razu na kilka procent w zależności od
    pokrewieństwa-
    progi na kolejne stawki procentowe są w granicach 10 000zł

  • 22. Data: 2008-11-02 20:38:21
    Od: t...@b...pl

    > Zaloz 6 kont na siebie i po problemie (moze nawet wszystkie beda darmowe).

    w 6 różnych bankach, OK

    na marginesie: Ty to piszesz tak, jakby te gwarancje już powchodziły w życie.
    na jakim etapie jest sprawa? uchwalono? mlaskacz podpisał?

  • 23. Data: 2008-11-02 23:35:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Krzysztof Halasa wrote:
    > Tu jest darowizna i opodatkowana od razu na kilka procent w zależności od
    > pokrewieństwa-
    > progi na kolejne stawki procentowe są w granicach 10 000zł

    Głupoty opowiadasz, po pierwsze nawet w trzeciej grupie kwota wolna od
    podatku to prawie 5 tysięcy, a przy 10.000 zł procent ten dla III grupy
    wynosi 12% od nadwyżki ponad 4.902 zł.

  • 24. Data: 2008-11-03 07:49:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Głupoty opowiadasz, po pierwsze nawet w trzeciej grupie kwota
    > wolna od podatku to prawie 5 tysięcy, a przy 10.000 zł procent ten
    > dla III grupy wynosi 12% od nadwyżki ponad 4.902 zł.

    Mea culpa.
    Jakoś wogóle nie zarejestrowałem, ze tam też kwoty wolne są.
    Wydawało mi się, ze ich nie ma, bo tabelki zawsze były podawane z podatkiem
    od zera
    do progu- a to były kwoty przekroczenia.
    Przepraszam wszystkich, których wystraszyłem ;-)

  • 25. Data: 2008-11-03 08:43:57
    Temat: Re: jak bezpiecznie ulokować milion złotych by odzyskaćcałośćwkładu w razie upadłości banku? TFI
    Od: "Leon" <...@...pl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > www.bfg.pl
    > Najlepsza propozycja jest zatem ulokowanie oszczednosci w kilku bankach
    > lub na kilka osob (oby tylko potem oddaly :-)

    A jak się do tego mają TFI ?
    Czy one mogą upaść i forsa przepada?
    Czy zakup jednostek uczestnictwa jakiegoś funduszu pieniężnego jest
    obarczony podobnym ryzykiem ?

  • 26. Data: 2008-11-03 09:10:33
    Od: k...@o...pl

    On 3 Lis, 09:43, "Leon" <L...@...pl> wrote:

    > Czy zakup jednostek uczestnictwa jakiegoś funduszu pieniężnego jest
    > obarczony podobnym ryzykiem ?
    Podobno fundusze pieniężne są najbezpieczniejsze. (jak zakup skrytki w
    banki)
    Tylko trzeba zainwestować w fundusz pieniezny a nie tylko dobrze sie
    nazywający:)

  • 27. Data: 2008-11-03 09:15:22
    Od: "Leon" <...@...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Podobno fundusze pieniężne są najbezpieczniejsze. (jak zakup skrytki w
    banki)
    Tylko trzeba zainwestować w fundusz pieniezny a nie tylko dobrze sie
    nazywający:)
    -------

    Jakie byś polecał ?
    np. spośród tu dostępnych:
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/noto
    wania/

  • 28. Data: 2008-11-03 09:18:44
    Od: "Leon" <...@...pl>

    Użytkownik "Leon" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie byś polecał ?
    > http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/noto
    wania/

    Szczególnie mnie interesują opinie o UniWIBID, Skarbiec KASA

  • 29. Data: 2008-11-03 16:25:19
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    > Ile ja i dziewczyna odzyskamy pieniędzy łącznie?
    >
    > wydaje mi się że z dwóch banków nie odzyskalibyśmy całości
    > i trzeba będzie odwiedzić trzy banki. Dobrze kombinuję?

    Ty lepiej myśl jak zrobić by dziewczyna nie opuściła Cię
    z połową forsy. To bardziej prawdopodobne niż upadek
    banku i utrata oszczędności.

  • 30. Data: 2008-11-03 18:50:28
    Od: M <x...@w...pl>

    Szymon pisze:

    > Fakt, jednak darowizna powoduje, iz stajesz sie wlascicielem czegos. Jesli
    > dostaje auto to jest darowizna, a jesli jezdze autem, ale nie jestem
    > wlascicielem to juz bedzie uzyczenie i podatkow z tego tytulu nie ma.
    > Chocbym uzyczal od nowosci do totalnego zdarcia.

    Mylisz użyczenie i pożyczkę. Przecież nie oddajesz TYCH SAMYCH
    pieniędzy, a równe, co do ilości i gatunku - polecam kodeks cywilny.

    Samochód można użyczyć, nie za bardzo wyobrażam sobie użyczenie
    pieniędzy. Nie wyobrażam też sobie pożyczenia samochodu - no, chyba, że
    to jest flota samochodów - pożyczasz jedne i po np. 5 latach oddajesz
    inne (ale równe co do ilości i gatunku).

    Jeśli chodzi o podatki to pamiętaj o PCC.

    M.