  • 11. Data: 2009-10-20 17:38:40
    Temat: Re: jak działają KK?
    Od: Michal <m...@n...org>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Rozmawiałem ze znajomym który ma sklep. Akceptuje karty tylko ze względu
    > na to że rynek/klienci na nim wymusili akceptowanie kart.

    Wymusili? Nożem czy pistoletem? Może zagłosowaliBY portfelem i nogami i
    nie kupowaliby u Niego, gdyby nie akceptował kart. Czyli jego zyski
    spadłyby. Więc na terminalu- per saldo- zyskał.

    Chyba, że jednak nie spadłyby. Skoro zafundował sobie terminal żeby
    stracić... ;)

    > Koszty - prowizja, opłata za terminal, papier do terminala, koszty
    > połączeń telefonicznych.

    Tutaj się nie wypowiadam bo nie jestem do końca zorientowany- ale tak na
    marginesie chce mi się wierzyć w te koszty połączeń telefonicznych. Albo
    dają 0-800 (jak ma z kolei mój znajomy sklepikarz ze sklepu obuwniczego)
    albo GPRS/GSM/Internet. Względnie jakiś VoIP żeby było dużo taniej.

    > Zyski - oprócz dyskusyjnych zysków z tego że klient kupi więcej (w
    > nazwijmy to osiedlowym sklepiku nikt nie kupuje tak bardzo na zapas) wg
    > niego żadne.

    No to co za problem, wypowiedzenie umowy i już.

    > Nie widzi żadnych problemów w obrocie gotówkowym - i tak
    > gotówkę też przyjmuje.

    Ja też nie widzę żadnego problemu w obrocie gotówkowym ;)

    > Acha, osobiście też nie używa karty kredytowej.

    Do karty kredytowej też nikt nie zmusza- wypukła debetowa ma praktycznie
    taką samą funkcjonalność płatniczą. I jest spora grupa osób która- choć
    doskonale zorientowana w temacie karcianym- świadomie korzysta z
    debetowej zamiast kredytowej. Twórca wątku zmieszał dyskusję na temat
    kart jako karty kredytowej vs debetowa oraz o kartach w ogóle.

    --
    Michał

  • 12. Data: 2009-10-20 18:11:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal" hbkppc$o5m$...@a...news.neostrada.pl

    : spłaca koło 15-20% posiadaczy. Karta kredytowa jest jak zapałki- efekt
    : użycia zależy od mądrości, roztropnośći, przewidywania i trochę
    : szczęśćia posiadacza ;) Można wniecić niezły pożar lub ugotować smaczny
    : posiłek- efekty są skrajnie różne,

    Hm... A któraż to karta kredytowa gotuje czy rozpala ognisko domowe?
    Wiem, że kredytowa karta jest kobietą, ale IMO żadna nie gotuje
    i żadna nie wypełnia pustego mieszkania swoją osobą... Wiem, bo
    miałem tych kobiet całą masę -- żadna nie gotowała!!! I żadna
    nie likwidowała uczucia pustki... Z tym pożarem czy gotowaniem
    to jakaś fikcja... Skrobanki -- co innego. Zwłaszcza teraz te
    kobiety są do tego wykorzystywane... Czymś trzeba usuwać szron
    z szyb samochodu... Wczoraj niewiele brakowało, a bym wpadł
    z powodu tego usuwania ciążącego szronu... Na szczęście policja
    mnie jakoś potraktowała ulgowo... Pewnie dlatego, że i tak nic
    nie było widać poprzez te moje szyby... Mimo tego skrobania...
    A później to rozgrzałem ów szron, ale nie kartą, lecz czymś innym...

    Karta do gotowania? Do podtrzymywania czy rozpalania ogniska domowego?
    Nie słyszałem o takich... Jakby je dawali bez prowizji i bez zaświadczenia
    o zarobkach -- wziąłbym kilka... Przynajmniej na próbę bym wziął...
    I spłacałbym w GP... ;) Wszystkie... Czymkolwiek by ten okres był. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2009-10-20 18:59:37
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:hbknmc$csn$1@inews.gazeta.pl...

    > "Feromon" hbkm1f$ci2$...@n...news.neostrada.pl

    To była fikcja literacka, widzę że nie wszyscy potraktowali niepoważnie...

    Chodziło mi JAK i ILE bank zarabia na takim kliencie
    co korzysta z karty BEZODSETKOWO.

    Feromon

  • 14. Data: 2009-10-20 19:02:05
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Michal nadaje:
> [...]
    > telefonicznych. Albo dają 0-800 (jak ma z kolei mój znajomy
    > sklepikarz ze sklepu obuwniczego) albo GPRS/GSM/Internet. Względnie

    Opłata najmu to miesięczne koszty utrzymania terminala, amortyzacja
    sprzętu, wymiany modelowe, jego serwis, szkolenia dla obsługi,
    całodobowe wsparcie techniczne. Prowizja akceptanta na ogół w przedziale
    1,65 - 4,80%. Terminal analogowy za każdym razem jeden impuls na
    dokonanie transakcji - jest to na ogół 0,33 zł brutto. Terminale GPRS
    oraz SSL to też dodatkowe koszty.

    Stosowane są opłaty za zerwanie umowy przed upływem 12 miesięcy, za
    instalację terminala, za inne usługi, np. przesłanie potwierdzonej kopii
    umowy, faktury, karty rozliczeniowej itd. Dla niektórych operatorów
    podstawowym warunkiem podpisania umowy jest skorzystanie z dodatkowo
    odpłatnych usług bankowych, których koszty tak naprawdę poznaje się
    dopiero po 12 miesiącach. Jest tu więc rachunek bieżący lub pomocniczy,
    jest linia kredytowa, z której nie trzeba korzystać ale czy rzeczywiście
    nie trzeba płacić? Jest wreszcie nagminne przetrzymywanie środków przed
    przekazaniem ich na rachunek właściciela. Czym jest kilka dni opóźnienia
    w rotacji towarów doświadczonym przedsiębiorcom nie trzeba tłumaczyć a
    zdarza się nawet poślizg 2 tygodniowy. Kto chce pieniądze codziennie
    musi się zgodzić na polecenie zapłaty, które też jest w większości
    banków dodatkowo płatne.

    Ile czasu może być nieczynny terminal z powodu braku serwisu
    technicznego? Zdarzało się, że serwis do poważnego klienta nie dojeżdżał
    nawet kilka tygodni.

  • 15. Data: 2009-10-20 19:02:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Chodziło mi JAK i ILE bank zarabia na takim kliencie
    > co korzysta z karty BEZODSETKOWO.
    >
    > Feromon

    banki zarabiają na płatnościach, które wykonujesz czyli tzw.
    intercharge'u...z prowizji, którą płaci akceptant część kasy trafia do
    banku - wystawcy karty, a część do organizacji płatniczej, której logo
    widnieje na karcie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    ps
    doliczanie opłat za wykonanie płatności kartą jest generalnie
    zabronione, ale praktycznie niestety się to czasem zdarza

  • 16. Data: 2009-10-20 19:09:54
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości
    KJ Siła Słów pisze:

    >[...] Twórca wątku zmieszał dyskusję na temat kart jako karty kredytowej vs
    >debetowa oraz o kartach w ogóle.

    Ja nic o debetowych vs wogóle!
    Ja chciałem poznać mechanizm od drugiej strony.
    Widzę, że nie tylko bank zarabia, bo i też firmy serwisujące terminale,
    jak i firmy telekomunikacyjne - a banki jakieś ułamki procenta.
    W mojej firmie są tysiące połączeń miesięcznie razy 1 impuls. Rocznie niezła
    kasa...

    A te 2% w sklepie komputerowym są sformułowane jako nieudzielenie
    rabatu za transakcję gotówką :))

    Dla klienta wygoda lub pułapka. Dla banku mniejszy lub większy zysk.
    Dla malych sklepików przymus.

    A już się szykouje rewolucja płatnicza za pomocą telefonu komórkowego :))

    Feromon

  • 17. Data: 2009-10-20 19:35:13
    Od: Michal <m...@n...org>

    Feromon pisze:

> [...]
    > jak i firmy telekomunikacyjne - a banki jakieś ułamki procenta.
    > W mojej firmie są tysiące połączeń miesięcznie razy 1 impuls. Rocznie

    No bank zarabia na opłacie, zarabia na przeliczeniach kursowych (poza
    Polbankiem wszystkie stosują kursy po jakich sprzedają waluty u siebie).
    U ludzi wykręcających spory obrót to są konkretne pieniądze. A wydanie
    karty to tak naprawdę kilka dodatkowych rekordów w bazie, która już jest
    no i kawałek plastiku.

    A jak pisałem- statystyki są nieubłagane i wiekszośc ludzi mimo
    szczerych chęci NIE SPŁACA całośći no i bank zarabia na najdroższym
    możliwym prawnie kredycie. A nie spłacać jest wbrew pozorom bardzo
    łatwo, bo jak cżłowiek sobie pomyśli, że "zapłacę za to dopieeeero za
    xxx dni to można kupić... " i tak ciągle kupuje aż kasy na spłatę brakuje.

    > A te 2% w sklepie komputerowym są sformułowane jako nieudzielenie
    > rabatu za transakcję gotówką :))

    Sprawa prosta, takie sklepy się olewa, jest ich już coraz mniej.

    > Dla klienta wygoda lub pułapka. Dla banku mniejszy lub większy zysk.
    > Dla malych sklepików przymus.

    Dlaczego ciągle uważacie, że przymus?

    --
    Michał

  • 18. Data: 2009-10-20 20:08:15
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-20 21:09, Feromon wrote:

    > A te 2% w sklepie komputerowym są sformułowane jako nieudzielenie
    > rabatu za transakcję gotówką :))

    Jeśli tak, to wydaje mi się, że cennik powinien być bez tego rabatu.
    Ale pewności nie mam - czy jedzie z nami prawnik ?

    witrak()

  • 19. Data: 2009-10-20 20:59:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Feromon" hbl1f6$c18$...@a...news.neostrada.pl

    > Chodziło mi JAK i ILE bank zarabia na takim kliencie
    > co korzysta z karty BEZODSETKOWO.

    Napisałem -- różni ludzi różnie mówią, ale
    najbardziej prawdopodobna jest 3% prowizja.

    Może niech każdy z nas popyta w swoich warzywniakach i zbierzemy
    jakiś materiał, aby móc to określić jakoś rozsądnie?

    -- stacje benzynowe
    -- restauracje i hotele
    -- hipermarkety
    -- warzywniaki...

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2009-10-21 09:44:29
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Michal pisze:

    > Wymusili? Nożem czy pistoletem? Może zagłosowaliBY portfelem i nogami i
    > nie kupowaliby u Niego, gdyby nie akceptował kart. Czyli jego zyski
    > spadłyby. Więc na terminalu- per saldo- zyskał.

    Jakby Ciebie cały ten kartowy biznes kosztował 2-3 tysiące miesięcznie
    też byś uprawiał taką sofistykę ?

    KJ