  • 41. Data: 2009-10-21 19:35:57
    Temat: Re: jak działają KK?
    Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl>

    PT Michal scripsit:

    > Jasne, płacą prowizję na którą w sumie łatwo narzekać, ale... skoro
    > zamontowali, to chyba kretynami nie są i na swoje wyjdą... Widział ktoś
    > kiedyś punkt, który zamontował terminal, przyjmował karty a potem z tego
    > zrezygnował całkowicie? Mnie się nie zdarzyło.

    Widziałem - właściciele księgarni w mieście powiatowym zrezygnowali z
    terminala po około 2 latach.

    --
    Jacek Skowroński http://jacek.alauda.pl

  • 42. Data: 2009-10-21 22:02:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Np. telefony za 1 zł? :)

    Samego telefonu za 1 zły chyba nie sprzedają, choć kiedyś sprzedawano
    aktywacje po złotówce, ale i wówczas była umowa terminowa, dzięki
    której cena rosła do realnej.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2009-10-22 19:20:19
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 21:17:42 +0200, Marcin napisał(a):

    > Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości

    > Czemu sie olewa? Niedawno kupowalem laptopa wlasnie
    > w sklepie gdzie za zaplate karta bym musial dopalcic ok. 70 PLN.
    > Moglem zamowic gdzie indziej gdzie nie doliczaja oplat za
    > zaplate karta ale wtedy bym zaplacil jakies 400 PLN wiecej.
    > Albo isc do Media Markt gdzie laptop
    > kosztowal o 700 PLN wiecej niz w sklepie gdzie kupilem.

    Suma summarum i tak jesteś do przodu.

    Podobnie jest z towarem zamawianym przez internet i odbieranym w sklepie
    przy okazji płacąc - karty często w ogóle nie chcą przyjmować. Wynika to z
    tego, że mając stosunkowo konkurencyjne ceny na rynku na czymś muszą
    zarobić, a już na pewno nie mogą sobie pozwolić na (bezsensowną - z ich
    punktu widzenia) stratę.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 44. Data: 2009-10-22 20:25:46
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

    Użytkownik "Michał" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Suma summarum i tak jesteś do przodu.

    Zaplacilem gotowka, jak widze korzysc dla mnie z platnosci gotowka
    to nie nalegam za bardzo na platnosc karta.

    > Podobnie jest z towarem zamawianym przez internet i odbieranym w sklepie
    > przy okazji płacąc - karty często w ogóle nie chcą przyjmować.

    Wlasciwie to zamawialem przez Internet i odbieralem w sklepie (chociaz
    moglbym isc do sklepu i zamowic na miejscu).

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 45. Data: 2009-10-23 17:43:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michal" hbn87r$1nb$...@n...news.neostrada.pl

    : Nadal szukamy doniesień o sklepie który zamontował terminal i po jakimś
    : czasie zlikwidował. Ja się z taką sytuacją nie spotkałem.

    A ja spotkałem.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2009-10-23 18:23:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > A paragony przy platnosci gotowka daje czy zapomina?

    [..]

    > Natomiast oczywiscie w zestawieniu z VATem i PD, nie mam watpliwosci.

    I ja uważam, że raczej chodzi o podatki czy kontrolę w ogóle, nie zaś
    o straty związane z prowizjami. Rozumiem Biedronki -- być może w ten
    sposób negocjują obniżenie prowizji, ale w przypadku małych sklepów
    raczej chodzi o zacieranie śladów podwójnego sprzedawania. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2009-10-24 09:13:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hbsseg$efc$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    > sposób negocjują obniżenie prowizji, ale w przypadku małych sklepów
    > raczej chodzi o zacieranie śladów podwójnego sprzedawania. :)

    Oczywiście, że to o to chodzi.

  • 48. Data: 2009-10-25 15:20:19
    Od: Tolek <t...@N...gazeta.pl>

    On 2009-10-21 21:35, Jacek Skowroński wrote:
    > Widziałem - właściciele księgarni w mieście powiatowym zrezygnowali z
    > terminala po około 2 latach.

    A ja widziałem, jak właściciele księgarni w mieście niepowiatowym
    zrezygnowali z księgarni. Więc może to nie w kartach problem, a
    generalnie w ruchu w biznesie?

    T.

  • 49. Data: 2009-10-27 11:18:24
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > A paragony przy platnosci gotowka daje czy zapomina?

    Pytasz mnie czy jest oszustem i przestepca ?

    Oczywiscie ze jest, poza tym gwalci, rabuje i zabija.

    > Sprzedawca w normalnym sklepie (nie wirtualnym) w praktyce nie ponosi
    > ryzyka zwiazanego z fraudami kartami.

    Zalezy od kwoty, ale nie widze problemu zeby od pewnej jej wysokosci
    operator zaczal tlumaczyc sklepikarzowi ze nie zweryfikowal podpisu
    itd.. zacznie sie spor prawny na ktorym sklepikarz jest albo w plecy na
    kosztach adwokata albo w plecy na straconym czasie.

    > To juz jest dorabianie ideologii.
    > Natomiast oczywiscie w zestawieniu z VATem i PD, nie mam watpliwosci.

    Nie masz watpliwosci, ze czlowiek ktorego absolutnie nie znasz, nie lubi
    KK bo przeszkadzaja mu oszukiwac. Styl myslenia ktory robi wrazenie.
    Na mnie najgorsze z mozliwych.

    KJ

  • 50. Data: 2009-10-27 11:37:00
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Michal pisze:

    > Jakby powodował tyle strat to bym zrezygnował z terminala.

    Powoduje mu koszty, nie straty, to jednak 2 rozne pojecia.

    > bo dzięki kartom ma więcej
    > niż 2-3 tys zysku

    Nie wiem jaka czesc obrotu jest placona u niego KK, i jaki by mial obrot
    gdy by nie akceptowal KK i jaka czesc obrotu stanowia rzeczy ktorych
    ludzie nie kupiliby gdyby musieli zaplacic gotowka.
    On sam tez tego nie wie.
    A w ogole widzielisie gdzies wyniki badania na ten temat ?

    Niemniej jednak akceptuje karty wylacznie z powodu takiego ze klienci
    powszechnie chca placic karta.

    > albo nie umie zarządzać i
    > świadomie ponosi stratę.

    O, to najpewniej bedzie to.