  • 31. Data: 2009-08-27 19:46:48
    Temat: Re: jak najtaniej wysłać 100.000 przelewów z konta osobistego?
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-27 21:35, Animka wrote:

    > Może zapytaj w Zusie jak to robią i weź z nich przykład.

    Właśnie przyszło mi do głowy, że gdyby ZUS wypłacał groszowe
    świadczenia, to ktoś by na tym nieźle zyskiwał :D

  • 32. Data: 2009-08-27 20:44:32
    Od: AP <###@###.pl>

    k...@o...pl pisze:
> [...]
    >
    > reczne wpisywanie tysięcy nr kont, zatwierdzanie tysiącami
    > kodów jednorazowych, zaspamowanie na śmierć mojej komórki
    > hasłami sms-owymi, noszenie pliku list haseł jednorazowych
    > w ciężkim plecaku, to nie to o czym marzę.
    >
    > słyszałem coś że są jakieś systemy do wysyłania masowych
    > przelewów, ponoć są jakieś programy piszące paczki przelewów
    > do ING on-line (mam tam darmowego e-directa)
    >
    > oczywiscie dla realizacji celu to wcale nie musi byc ing ale
    > w ogóle nie wiem od czego zacząć, jestem kompletnie zielony
    > jeśli ktoś może mi pomóc, proszę o konkretne porady...

    Przykładowy scenariusz:

    1. r-ki tak czy inaczej musisz za pierwszym razem gdzieś wklepać - by je
    mieć w postaci zero-jedynkowej :)
    Możesz od razu wklepać np. w program Eliksir:
    http://programy.internetstandard.pl/pc/5344/Eliksir.
    0.5.html
    Przy czym bazę kontrahentów trzyma bodajże w zwykłym pliku tekstowym,
    ale za to generuje gotowe pliki z przelewami w tzw. formacie ELIXIR.
    Nie wiem, czy ma jakieś ograniczenia na ilość wierszy w pojedynczym
    pliku - nawet jeśli, to 100tys. przelewów podzielić Ci na n-plików.

    2. Import przelewów z plików w formacie ELIXIR oferuje np. BOŚ (można
    sprawdzić na wersji demo).
    Wydaje mi się, że przez chwilę widziałem również podobną opcję w wersji
    demo systemu Aliora, ale to było dość dawno temat - teraz jakby nie ma...

    Niektóre banki oferują tzw. grubego klienta, np. w postaci VideoTEL'a,
    zazwyczaj firmom lub tzw. klientom instytucjonalnym. Wówczas jeśli r-ki
    kontrahentów masz już np. w programie FK, wówczas tam generujesz
    odpowiednie pliki z przelewami i wczytujesz je do klienta (VideoTEL) i
    następnie przy jego pomocy wysyłasz przelewy do banku celem ich realizacji.

    Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k
    rachunków...

    W razie czego - służę dalszą pomocą :)

    AP

  • 33. Data: 2009-08-27 21:00:44
    Od: AP <###@###.pl>

    AP pisze:

> [...]
    > następnie przy jego pomocy wysyłasz przelewy do banku celem ich realizacji.
    >
    > Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k

    Ad.2.
    W ING też można importować:
    http://www.ingbank.pl/_itemserver/download/bank_elek
    tr/paczki_przelewow.pdf

    Szkoda, że nie mają "normalnego" demo, to spróbowałbym coś wczytać ;-)

    AP

  • 34. Data: 2009-08-27 21:04:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JanKo" h76drm$e2n$...@i...gazeta.pl

    > Zaraz, abstrahując (trudne słowo) od sytuacji źródłowej, to chyba
    > istnieją instytucje zatrudniające np. tysiące pracowników i wysyłające
    > tysiące przelewów np. z pensją w ciągu krótkiego czasu. Jakimś programowym
    > narzędziem to chyba jest realizowane? Czy też pani Krysia tworzy rękodzieło?

    ZUS śle emerytury i renty chyba paru milionom ludzi.
    Może nie robi tego wszystkim naraz, ale jednak pani Krysia tam pracująca
    miałaby pełne ręce roboty, a i komputer do zlecania przelewów musiałaby
    mieć całkiem niezły -- taki, który by nie zawieszał się zbyt często. ;)

    IMO zaokrąglanie z przewalutowania ma tę przewagę nad kapitalizacją
    z zaokrąglaniem, że pracowitsi zarabialiby więcej. ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2009-08-27 21:16:30
    Od: k...@o...pl

    > Zasadnicze pytanie na początek - czy i w jakiej postaci masz te 100k
    > rachunków...

    tak, plik tekstowy złożony ze 100.000 linijek
    a w każdej linijce 26 cyfr i znak końca wiersza

  • 36. Data: 2009-08-27 22:24:01
    Od: AP <###@###.pl>

    k...@o...pl pisze:

    > tak, plik tekstowy złożony ze 100.000 linijek
    > a w każdej linijce 26 cyfr i znak końca wiersza

    No to już dużo ;-)

    A co z nazwami ich właścicieli, treścią przelewów oraz kwotami - mają
    być generowane losowo?
    Jeżeli udostępnisz ten plik, to mogę spreparować 100.000 przelewów w
    formacie ELIXIR.

    PS. odnośnie programu Eliksir, co to o nim wspomniałem wcześniej:
    http://www.chemibaz.com/eliksir/

    AP

  • 37. Data: 2009-08-27 23:15:56
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-08-27 23:16, k...@o...pl wrote:

    > tak, plik tekstowy złożony ze 100.000 linijek
    > a w każdej linijce 26 cyfr i znak końca wiersza
    Czyli konta się tworzą przy przelaniu na nie środków... Ciekawy bank. W
    GB były kiedyś "lokaty zakładane przelewem", ale robili to ludzie :)

  • 38. Data: 2009-08-28 10:01:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XYZ" h7743k$cg1$...@n...onet.pl

    > Czyli konta się tworzą przy przelaniu na nie środków...
    > Ciekawy bank. W GB były kiedyś "lokaty zakładane przelewem",
    > ale robili to ludzie :)

    Dlaczego ,,czyli''?

    Później trzeba pieczołowicie zebrać te pieniądze do tak zwanej kupy...
    To może okazać się bardziej pracochłonne. :)

    -=-

    Co do karalności -- ponoć w PRLi był ocet i nic poza nim.
    Nie potwierdzam tej rewelacji, bo nie widywałem półek pełnych
    octu, ale nie o to tu chodzi.

    Ponoć ocet w butelce kosztował mniej niż sama butelka na skupie
    i co mądrzejsi kupowali ocet, wylewali a butelki oddawali do skupu
    i byli chwaleni przez tak zwany ogół społeczeństwa za swoją gospodarność. :)

    Czym takie lanie różni się od tamtego wylewania? :)
    Chyba tylko tym, że tu niczego nie marnuje się. :)

    -=-

    Kiedyś w serwisie Mercedesa cała lampa tylna do studziewięćdziesiątki
    kosztowała mniej niż sam klosz do tej lampy. :) (około 700 złotych; sam
    klosz był droższy o kilkadziesiąt złotych; używany klosz kosztował tutaj
    około 100 złotych; dziś taką używaną, w pełni sprawną lampę można kupić
    za mniej niż 20 złotych)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2009-08-28 10:02:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XYZ" h76nrg$es4$...@n...onet.pl

    > Właśnie przyszło mi do głowy, że gdyby ZUS wypłacał
    > groszowe świadczenia, to ktoś by na tym nieźle zyskiwał :D

    A mnie wydaje się, że ZUS mógłby już wyliczać
    świadczenia w euro i przeliczać na złote. ;)

    -=-

    Nie zdziwiłby się, gdybym się dowiedział o tym, że
    zryte psychiki funkcjonują od lat i nieźle się mają.

    Przypomniał się mi pewien film o takiej zrytej psychice.
    Facet bogacił się właśnie na zaokrągleniach i nieźle żył,
    ale ponieważ popisywał się majątkiem a zarabiał niewiele,
    wpadł. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2009-08-28 14:52:09
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > no dobra, założmy przez chwilę że nie jestem żadnym półgrosikowym świrem i
    > że nie mam żółtych papierów ale jestem najnormalniejszym w świecie
    > księgowym
    > przygotowującym się do zrobienia wypłaty pensji dla stu tysięcy
    > pracowników.

    Eksport danych z praogramu płacowego do pliku, następnie plik ten jest
    wczytywany do programu służącego do wykonywania przelewów. Ja pamiętam
    jeszcze program EsoBig. Kredyt Bank miał taki sam program, ale pod inną
    nazwą.
    Dużych ilości nie wysyła się przez www tak jak to robią klienci
    indywidualni, choć od tej zasady też istnieją wyjątki.

    Pozdrrr... Reksio.