  • 11. Data: 2003-12-13 21:43:14
    Temat: Re: jak odzyskac swoje pieniadze (dlugie)
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:

    > http://www.krzysiekpp.prv.pl/za_seks.jpg
    >
    > Zebys ty widzial jak sie moja zona zbulwersowala, gdy do domu
    > przyszedl wyciag i na nim widnial ten tytul przelewu ;-)

    Ja nie mam żony, ale gdybym miał i gdyby przeczytała moje wyciągi -
    znalazłaby tam całą masę podobnych kwiatków :) Od koleżanki za wspólną noc,
    dla kolegi na prostytutkę itp.

    > http://www.krzysiekpp.prv.pl/za_chomika.jpg
    > A tu zamiast miejscowosci wpisalem marke samochodu ;)

    Niestarannie zamaskowałeś nazwisko beneficjenta - wystaje ogonek od "y" ;)

    A w temacie - to AFAIK BREwynalazki i ING faktycznie nie sprawdzają nazwy
    odbiorcy - starczy że jest istniejący rachunek i kasa tam trafia. Kiedyś
    przelewałem też do Millennium dla Kaczora Donalda z opisem "tantiemy za
    dobranocki" i było OK :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 12. Data: 2003-12-14 08:52:20
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
    > ps
    > cos mi sie jednak wydaje, ze nie piszesz calej prawdy - sory - ale zamiana
    2
    > cyfr miedzy soba nie powinna skutkowac przyjeciem zlego przelewu

    Wlasnie, bo przeciez BZWBK juz od jakiegos czasu stosuje nowe formaty
    numerow rachunkow...

    > ps2
    > wobec nieznajomosci danych sprawcy - wniosek o sciganie musisz zlozyc do
    > prokuratury - nie wprost do sadu

    O to, to... Jak nie wiesz kogo pozywasz, to nie miej zludzen, ze Twoj pozew
    ujrzy swiatlo dzienne, zostaniesz wezwany do okreslenia strony pozwanej, jej
    adresu (a przy bardziej aktywnych sadach takze zawodu) w terminie tygodnia,
    potem szybki zwrocik i po sprawie. Zlozenie zawiadomienia w prokuraturze
    spowoduje, ze jest spora szansa, ze klienta znajda i przynajmniej z akt
    postepowania przygotowawczego bedziesz mogl sobie pozyskac adres. Przygotuj
    sie jednak, ze bedziesz mial baaaardzo dluga rozmowe z policja, w kotrej
    najpierw policja bedzie odmawiala przyjecia zawiadomienia, bo to nie ich
    wlasciwosc (tylko innej komendy), potem bardzo dlugo bedzie Cie namawiala,
    zebys sie jednak zastanowil, czy na pewno chcesz zlozyc zawiadomienie. Mojej
    kolezance proba zlozenia zawiadomienia w jednej z warszawskich komend zajelo
    ponad 3 godziny i w koncu odstapila, bo uznala, ze 3 godziny jej czasu sa
    wiecej warte niz kasa, ktora utopila.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 13. Data: 2003-12-16 07:32:31
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Krzysztof " <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Mam problem z odzyskaniem pieniędzy blednie przelanych na nieprawidłowy
    > rachunek.
    > Zleciłem w swoim banku (Inteligo) przelew na rachunek w BZWBK podając
    dokładna
    > nazwę odbiorcy (nazwa i adres firmy) oraz tytuł płatności (numer faktury i
    > dokładny jej opis)
    > oraz numer rachunku odbiorcy (tutaj zamieniłem miejscami dwie ostatnie
    cyfry!)
    > Przelew został zaksięgowany na rachunku jakiegoś innego klienta banku
    BZWBK.
    > Bank zaksięgował mój przelew na rachunku, który ja błędnie wpisałem
    > zamieniając
    > ostatnie dwie cyfry.

    Bank nie ma obowiązku sprawdzania danych adresowych klienta.
    Obowiązuje numer rachunku wedle prawa bankowego.
    Nie pomnę który to paragraf.
    Faktem jest że kiedyś kiedy była normalna obsada w bankach panie na zapleczu
    księgując weryfikowały i poprawiały takie pomyłki.
    Teraz już zostały zwolnione, systemy nowe, nikt tego nie sprawdza.
    Dlatego ja zawsze sprawdzam 3 razy numer rachunku zanim zrobię przelew, a w
    danych adresowych możesz wpisać x.
    Moim zdaniem pieniędzy nie odzyskasz bez dobrej woli pomyłkowego adresata.
    Bank przecież nie zapłaci za twoją pomyłkę bo niby dlaczego?

  • 14. Data: 2003-12-16 21:29:55
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Tue, 16 Dec 2003 08:32:31 +0100, Bam napisal/a:

    > Moim zdaniem pieniędzy nie odzyskasz bez dobrej woli pomyłkowego
    > adresata. Bank przecież nie zapłaci za twoją pomyłkę bo niby
    > dlaczego?
    skontaktuj sie z osobiscie z BZWBK jesli jeszcze tego nie zrobiłes. chocby
    z r...@b...pl
    KL