  • 1. Data: 2009-09-05 12:14:40
    Temat: jak opisać casback organowi podatkowemu?
    Od: k...@o...pl

    zamierzam regularnie otrzymywać cashback na kilku kartach, chcę mieć podkładkę
    że jest on nieopodatkowany, dlatego pragnę zredagować wniosek do izby skarbowej
    o interpretację indywidualną, zwłaszcza że chcę uzyskać taki bonus kilkadziesiąt
    razy w ciągu roku.

    kiedyś był na grupie omawiany przypadek pana który dostał odpowiedź że podatek
    ma zapłacić i ktoś wyraził uwagę, że wnioskodawca dał ciała, źle opisując cashback.

    proszę o wszelką pomoc (linki, materiały, argumenty, polemikę) w redagowaniu
    stanowiska podatnika które broniłoby trzyelementowej tezy że

    1) cashback jest nagrodą w konkursie organizowanym przez bank
    2) cashback jest związany ze sprzedażą premiową
    3) okoliczność że cashback otrzymuję od podmiotu innego
    niż sklep (od banku) nie zaprzecza tezie 2)

  • 2. Data: 2009-09-05 12:22:06
    Temat: Re: jak opisać casback organowi podatkowemu?
    Od: k...@o...pl

    poprzednio o konsekwencjach interpretacji dyskutowaliśmy tutaj:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=86505053

    teraz proszę o skupienie sie na tym, jak _uargumentować_ zwolnienie do 760zł
    wszystko co uznam za ciekawe, sensowne, warte nadmienienia użyję w pisemnym
    uzasadnieniu swojego stanowiska

  • 3. Data: 2009-09-05 12:36:50
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-09-05 14:22, k...@o...pl pisze:
> [...]
    > wszystko co uznam za ciekawe, sensowne, warte nadmienienia użyję w pisemnym

    Ale wyróżnienie!!!

  • 4. Data: 2009-09-05 18:15:11
    Od: k...@o...pl

> [...]
    iznes.banki&aid=86505053

    > teraz proszę o skupienie sie na tym, jak _uargumentować_ zwolnienie do 760zł

    poproszę o kontrargumenty.
    Co wskazuje Waszym zdaniem że cashback NIE JEST związany ze sprzedażą premiową?

    1) premii udziela bank a nie sklep
    2) .... (prosze dopisać)

  • 5. Data: 2009-09-06 10:39:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On 5 Wrz, 14:22, k...@o...pl wrote:
> [...]
    >*** wszystko co uznam za ciekawe, sensowne, warte nadmienienia użyję w pisemnym

    Wiesz taka porada u doradcy podatkowego to kosztuje troche $$$, a Ty
    chcesz zebysmy Ci za free napisali ? ;-)

    A calkiem serio - popros bank, dadza Ci gotowca.

  • 6. Data: 2009-09-06 12:28:57
    Od: z...@o...pl

    > Wiesz taka porada u doradcy podatkowego to kosztuje troche $$$, a Ty
    > chcesz zebysmy Ci za free napisali ? ;-)

    moje intencje były inne: wspólnie coś wypracujemy, ja to złożę zapłacę 40zł
    a w razie pozytywnej interpretacji wszyscy sobie to skopiują i też dostaną
    takie same fajne interpretacje

    w moim pomyśle współpracuje parę osób, jeden składa, reszta kopiuje.

    korzyść dla współautorów miałaby polegać na tym że w razie czego
    tylko ja stracę 40zł a oni nie.

  • 7. Data: 2009-09-06 12:47:51
    Od: z...@o...pl

    > Wiesz taka porada u doradcy podatkowego to kosztuje troche $$$, a Ty
    > chcesz zebysmy Ci za free napisali ? ;-)
    >
    > A calkiem serio - popros bank, dadza Ci gotowca.

    nie liczę na to że ktoś wykona za mnie gratis całą pracę.
    liczę raczej na jakieś luźne podpowiedzi, uwagi, linki, krytykę

    pierwszy (maleńki bo maleńki ale realny) efekt mojej prośby już jest:

    > dziękuję za pierwszą praktyczną poradę

    > co prawda dla mnie jest to oczywista oczywistość ale skorzystam
    > z dobrej rady przedmówcy i wyraźnie zastrzegę we wniosku ORD-IN,
    > że NIE mam na myśli usługi visacashback, ale że

    > bo urzędnik-interpretator powinien wiedzieć, czego dot. moje pytanie.

    może jeszcze ktoś dopowie jeden szczególik, inny dwa i jakoś się urodzi
    materiał do zredagowania tekstu mojego wniosku o interptretację.

    a potem, kto chce niech kopiuje i wzbogaca państwo o 40zł, chroniąc
    własny portfel na dużo wiekszą kwotę.

  • 8. Data: 2009-09-06 12:59:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-06, z...@o...pl
    <z...@o...pl> wrote:

    [...]

    > korzyść dla współautorów miałaby polegać na tym że w razie czego
    > tylko ja stracę 40zł a oni nie.

    I tylko Ty dostaniesz wiążącą interpretację, a inni nie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-09-06 13:24:59
    Temat: Re: jak opisaÄ&#65533; casback organowi podatkowemu?
    Od: z...@o...pl

    > I tylko Ty dostaniesz wiążącą interpretację, a inni nie. :)

    tylko ja ryzykuję zmarnowaniem 40zł (być może poznańska izba skarbowa odpisze,
    że stanowisko podatnika jest błędne i mam spadać na drzewo, znaczy płacić PIT)

    inni współautorzy wpłacają swoje 40zł swoim izbom skarbowym dopiero wtedy,
    gdy będą pewni 100% sukcesu (każdy z nich uzupełni treść "mojego" stanowiska
    o linijkę "Dnia .... izba skarbowa w poznaniu biuro w lesznie wydała decyzję
    nr ............ w której w całości podzieliła stanowisko podatnika
    wnioskującego o wydanie interpretacji w identycznej sprawie")

  • 10. Data: 2009-09-06 14:53:55
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Wrz, 14:47, z...@o...pl wrote:

    > nie liczę na to że ktoś wykona za mnie gratis całą pracę.
    > liczę raczej na jakieś luźne podpowiedzi, uwagi, linki, krytykę

    Ale ja mowie serio - kto jak kto ale bank zapewne juz to przygotowal i
    wydal $$$ na doradce podatkowego. Po co wywazac otwarte drzwi? Nie
    musisz dokladnie przepisywac tego co Ci dadza ale moze bedzie tam cos
    ciekawego.