  • 11. Data: 2009-09-06 15:00:29
    Temat: Re: jak opisa� casback organowi podatkowemu?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-06, z...@o...pl
    <z...@o...pl> wrote:

    [...]

    > tylko ja ryzykuję zmarnowaniem 40zł (być może poznańska izba skarbowa odpisze,
    > że stanowisko podatnika jest błędne i mam spadać na drzewo, znaczy płacić PIT)
    >
    > inni współautorzy wpłacają swoje 40zł swoim izbom skarbowym dopiero wtedy,
    > gdy będą pewni 100% sukcesu (każdy z nich uzupełni treść "mojego" stanowiska
    > o linijkę "Dnia .... izba skarbowa w poznaniu biuro w lesznie wydała decyzję
    > nr ............ w której w całości podzieliła stanowisko podatnika
    > wnioskującego o wydanie interpretacji w identycznej sprawie")

    Tobie się wydaje, że można nie dostać innej interpretacji w tej samej sprawie?
    Czytałem nawet o przypadku, że jeden naczelnik w odstępie chyba trzech tygodni
    wydał dwie różne interpretacje dotyczące identycznych spraw. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2009-09-06 15:38:11
    Temat: Re: jak opisać casback organowi podatkowemu?
    Od: z...@o...pl

    > Ale ja mowie serio - kto jak kto ale bank zapewne juz to przygotowal i
    > wydal $$$ na doradce podatkowego. Po co wywazac otwarte drzwi? Nie
    > musisz dokladnie przepisywac tego co Ci dadza ale moze bedzie tam cos
    > ciekawego.

    proszę o podanie nazwy tego banku

  • 13. Data: 2009-09-06 16:07:11
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Wrz, 17:38, z...@o...pl wrote:

    > proszę o podanie nazwy tego banku
    >
    > --

    Skad mam wiedziec, w ktorym banku korzystasz z tej uslugi? :) Idz do
    swojego banku gdzie korzystasz z takiej uslugi i jestes klientem - to
    Cie powaznie potraktuja. Jak napiszesz "od czapy" do Lukasa, Polbanku,
    Aliora czy GE to Ci odpisza "od czapy". A jak jestes klientem jakiegos
    banku to zawsze mozna swojego doradce poprosic o zalatwienie jakiegos
    sensownego pisma.

  • 14. Data: 2009-09-06 16:22:50
    Od: z...@o...pl

    > Skad mam wiedziec, w ktorym banku korzystasz z tej uslugi? :)

    ciutke sie rozczarowalem, myślałem że takie pismo już ktoś zamówił

    bo jeśli chodzi o opinię kolegi o bankach

    to po przebojach z (zainicjowanym przeze mnie) pytaniem
    pit.pl do aliora w sprawie 50zł premii i ryzyka utraty
    ryczałtu, jakoś nie wierzę, że banki dbają o interpretację
    a tym bardziej że wykładaja kasę na fachowych doradców

    po moim pytaniu, pit.pl pytał aliora o to jaki charakter
    ma premia 50zł (bo doradcy chcieli ustalić czy ona jest
    czy nie jest wynagrodzeniem za świadczenie usług finansowych)

    pracownicy aliora zamiast poważnego stanowiska po tygodniu
    redagowania pisma z odpowiedzią wysłali do pit.pl
    jakiś reklamowy bełkot z którego absolutnie nic nie wynika.

    jedyny konkret: zasada swobody umów dopuszcza sytuacje gdy to
    nie klient płaci bankowi, ale bank klientowi za prowadzenie
    rachunku. Odpowiedzi na pytanie, czy opłata jest wynagrodzeniem
    za usługi finansowe klienta na rzecz banku nie została udzielona

    pit.pl zajął ostrożne stanowisko: "nie wiemy, ale doradzamy
    podatnikom daleko idącą ostrożność" koniec kropka

    aliorowi "się nie chciało" chociaż mógł to wykorzystać reklamowo
    np. że ich oferta jest "lepsza niż ustawa przewiduje" i stąd
    zaistniała potrzeba wydania interpretacji. Ale olali to.

    Dlaczego więc banki z niższą kulturą bankowości mają wydawać
    kasę na jakieś usługi doradców podatkowych?

  • 15. Data: 2009-09-06 16:37:28
    Temat: Re: jak opisaĂ&#65533;&#65533; casback organowi podatkowemu?
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > Czytałem nawet o przypadku, że jeden naczelnik w odstępie chyba trzech tygodni
    > wydał dwie różne interpretacje dotyczące identycznych spraw. :)

    wydaje mi się że w życiu pewna jest tylko śmierć bo podatki niekoniecznie :)

    jednakże w przypadku uzyskania przez jednego podatnika interpretacji na tak,
    istnieje duże prawdopodobieństwo że urzędnik który dostanie "na tacy" tekst
    innej, pozytywnej interpretacji, odpisując innemu podatnikowi

    1) zgodzi się z poglądami innego urzednika albo
    2) nie będzie miał ochoty do pracy, skorzysta z internetu, użyje
    myszki komputerowej oraz funkcji kopiuj i wklej, wkleić do edytora
    tekstu czyjś tekst podpisać się pod nim powiedzieć sobie "załatwione"
    i rozpocząć zaparzanie kolejnej kawy lub rozwiązywanie kolejnej krzyżówki

  • 16. Data: 2009-09-06 16:38:23
    Od: BK <b...@g...com>

    > po moim pytaniu, pit.pl pytał aliora o to jaki charakter

    I to jest Twoj "szkolny" blad. Jak pytanie wysle gazeta/portal czy cos
    w tym stylu to dostanie standardowy material dotyczacy danego
    produktu. Jak pyta klient banku, dobry klient, bezposrednio w banku to
    bank inaczej podchodzi do takich pytan.

    > aliorowi "się nie chciało" chociaż mógł to wykorzystać reklamowo
    > np. że ich oferta jest "lepsza niż ustawa przewiduje" i stąd
    > zaistniała potrzeba wydania interpretacji. Ale olali to.

    Wiesz z podatkami to tak jest, ze w tym kraju nie ma nic pewnego. Mnie
    osobiscie dziwi, ze znalazl sie koles, ktory wystapil z pytaniem MF o
    cashback. Jak dla mnie to jeest tak, ze jak ktos szuka guza - to go
    znajdzie. 19 lat ludzie handlowali waluta - nikt tego nie rozliczal w
    PIT, jakis dziennikarz wpadl na to zeby zapytac MF co ze spekulatnami
    walutowymi to MF odpowiedzialo, ze oczywiscie sprzedaz waluty w
    kantorze trzeba rozliczyc na PIT. Podobnie z cashback i kazda inna
    sprawa na jaka skieruje sie "oko saurona z MF".

    O co ich nie zapytasz, o czym nie zrobi sie glosno MF _zawsze_ bedzie
    chcialo na tym polozyc lape.

  • 17. Data: 2009-09-06 16:42:30
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Wrz, 18:22, z...@o...pl wrote:

    > po moim pytaniu, pit.pl pytał aliora o to jaki charakter
    > ma premia 50zł (bo doradcy chcieli ustalić czy ona jest
    > czy nie jest wynagrodzeniem za świadczenie usług finansowych)

    A pytanie jest nielogiczne - a swiadczysz jakas usluge bankowi? Nie.

    Premia 50 zl to premia i juz.

  • 18. Data: 2009-09-06 16:44:10
    Temat: Re: jak opisaÄ&#65533; casback organowi podatkowemu?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Wrz, 15:24, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > nr ............ w której w całości podzieliła stanowisko podatnika
    > wnioskującego o wydanie interpretacji w identycznej sprawie")

    I w identycznej sprawie mozesz dostac inna interpretacje, i co
    zrobisz?

    Jest sens w ogole sie "pienic" ?

    Nikt mi nie kaze placic podatku od cashback, poki co nie ma sily zeby
    ktos mnie zmusil.

    Jak zapytam to bede musial zaplacic. Po co wiec pytac? :)

  • 19. Data: 2009-09-06 18:47:50
    Od: z...@o...pl

    > Jest sens w ogole sie "pienic" ? (...) Po co wiec pytac? :)

    ok, rozumiem, że kolega nie jest zainteresowany ani dalszą
    dyskusją ani współpracą w zredagowaniu wniosku.

    W takim razie swoją prośbę o współprace kieruję wyłącznie
    do osób które prezentują postawę inną niż przedmówca.

  • 20. Data: 2009-09-06 19:15:50
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Wrz, 20:47, z...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > W takim razie swoją prośbę o współprace kieruję wyłącznie
    > do osób które prezentują postawę inną niż przedmówca.

    Wspolpraca w zredagowaniu wniosku - oczywiscie nigdy nie bylem
    zainteresowany, ale pozwole sobie aktywnie "kibicowac" :) :) :)