  • 91. Data: 2002-01-11 21:13:41
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Thu, 10 Jan 2002 21:18:25 +0100, p72 wrote:
    >Tak sobie czytam wieczorkiem ten wątek i zastanawiam się dlaczego nie
    >zostało tu ani razu użyte słowo biotechnologia?
    >Albo "gałka oczna"?
    >Albo "odcisk palca"?

    Bo taka galke czy odcisk palca to mozna zdjac przy okazji i sobie
    kopie wyprodukowac. Albo dac po lbie, _odciac_ palucha i
    przespacerowac sie po bankomatach ..

    Zadne zabezpieczenie ..

    J.

  • 92. Data: 2002-01-11 21:58:04
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 02:52:47PM +0100, Jarosław Popiel wrote:

> [...]
    > karta nie budzi uzasadnionych watpliwosci co do swojej waznosci lub
    > autentycznosci - przedsiebiorstwo musi przyjac zaplate karta, no i nie moze
    > zadac wyzszej kwoty w zwiazku z tym ze platnosc dokonywana jest karta.
    >
    > Ponadto naklejki systemow kart platniczych sa oferta zawarcia umowy w ktorej
    > platnosc bedzie dokonana karta platnicza lub umozliwia to klientowi
    > mozliwosc wyboru sposobu zaplaty. Ja wybierajac platnosc karta wybieram
    > oferte przedsiebiorstwa ktora mi odpowiada i przedsiebiorstwo nie powinno
    > sie z niej wycofac ani zadac spelnienia dodatkowych warunkow.

    Czy masz dostep do oryginalow tych dokumentow? Najlepiej jakiegos
    urla.

    Czy Polska ratyrifkowala te pisma i czy ma to jakiekolwiek odbicie w
    polskim prawodawstwie?

    ps. Slyszalem ze w usa sa takie przepisy, ale zeby socjalistyczna UE,
    no no.

    --

    --w

  • 93. Data: 2002-01-11 23:25:00
    Temat: Re: jak pozbyc sie paska? ;) - [Re: Weiss wlasnie o kartach]
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    11 Jan 02 12:17, MK pisal do All:

    M> zdecydowalem sie zgodnie z rada WP pozbyc sie paska. Jak to zrobic?

    Małym magnesem lub stalową nakretką namagnesowana n.p. przez kilkukrotne
    pocieranie o magnes głośnika.
    Przesuwasz kilkakrotnie wzdłuż paska.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 94. Data: 2002-01-12 08:29:54
    Od: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo taka galke czy odcisk palca to mozna zdjac przy okazji i sobie
    > kopie wyprodukowac. Albo dac po lbie, _odciac_ palucha i
> [...]

    No tu akurat nie masz racji:
    Gałka oczna (swoją drogą nie bardzo sobie wyobrażam takie "pożyczanie"
    gałki - złodziej-chirurg?) po "pożyczeniu" dość szybko straci swoje
    niepowtarzalne właściwości na podstawie których odbywa się identyfikacja.
    A co do odcisku palca to w aktualnie produkowanych urządzeniach (no
    przynajmniej w większości) stosuje się czytniki reagujące nie na wzór
    odcisku palca jako taki (skaner optyczny) tylko na rozkład temperatury w
    związku z czym odcięty palec również się nie przyda do niczego.

    A produkowanie kopii to już wogóle abstrakcja.

    Istnieją też ciekawe systemy identyfikujące na podstawie rysów twarzy, też
    raczej nie do oszukania. Myślę że prościej wziąść cały bankomat.

    Istnieje oczywiście możliwośc przystawienia człowiekowi lufy do czoła
    (pleców) i poproszenie go żeby się z nami przespacerował po okolicznych
    bankomatach, ale to jest już zupełnie inny rodzaj przestępstwa.

    Pozdrawia
    Marcin Sternad

  • 95. Data: 2002-01-12 15:42:31
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Czy masz dostep do oryginalow tych dokumentow? Najlepiej jakiegos
    > urla.

    mam, jak tylko wroce do domu postaram sie podeslac url ale chyba tez mam to
    sciagniete

    > Czy Polska ratyrifkowala te pisma i czy ma to jakiekolwiek odbicie w
    > polskim prawodawstwie?

    oj nie jestem tego pewien ale nawet jesli nie, to powinna ;-)

    --
    JaKi

  • 96. Data: 2002-01-12 16:28:39
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Alez ja nie twierdze, ze to jest grozne. Po prostu nie podoba mi sie takie
    > postepowanie i IMHO nie mozna mowic, ze takie spisywanie jest dla dobra
    > klienta.

    Spisywanie nie. Natomiast żądanie potwierdzenia tożsamoci jak
    najbardziej.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 97. Data: 2002-01-12 16:30:07
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Tak, ale i tak wtedy ten papier leci do aklajera.

    Z żalazka idą TRZY egzemplarze. Jeden dla Ciebie, drugi dla accuirera, a
    trzeci zostaje u sprzedawcy.

    > Ja sie wciaz pytam - po co mu dane spisane z karty w jego posiadaniu?
    > Dla jasnosci dodam ze byly one przepisywane na kartke, wiec argument
    > ze 'system od nas tego wymaga' odpada.

    Tego nie wiem. Jednak sprzedawca ma prawo zachować dla siebie wszelkie
    szczegóły transakcji.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 98. Data: 2002-01-12 16:31:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Ja, jako legalny posiadacz karty tez mam klopot. Chyba ze nazwiesz
    > przyjemnscia reklamowanie transakcji, zmnieszony okresowo limit na
    > karcie albo inne podobne przypadki?

    Powiedzmy sobie szczerze - to mały kłopot w porównaniu z np. 3 latkami
    za kratkami...

    Poza tym numer karty sprzedawca w każdej chwili może wydobyć z
    terminala, więc naprawdę ilość informacji jaką zostawiasz u sprzedawcy
    niezależnie, czy spisze numer, czy nie jest taka sama.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 99. Data: 2002-01-12 16:32:40
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 12, 2002 at 04:30:07PM +0000, Adam Płaszczyca wrote:

    > Tego nie wiem. Jednak sprzedawca ma prawo zachować dla siebie wszelkie
    > szczegóły transakcji.

    Podstawa prawna?

    --

    --w

  • 100. Data: 2002-01-12 16:32:51
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > A spisywac to moze policja a nie jakas larwa w sklepie

    Tak jak napisalem - możesz jej ni epokazać dowodu. A ona ma wtedy
    obowiązek wziąć nożyczki i Ci chasnąć kartę.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313