  • 1. Data: 2010-03-04 10:38:58
    Temat: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
    Od: z...@o...pl

    kiedyś parę lat temu jakies stare dziadki w jakims sądzie
    wydały ignorancki wobec techniki bankowej wyrok uznający
    że bank używający komputerów zamiast ton papieru popełnia
    zaniedbanie i niedopełnia obowiązków. Bo zamiast tych
    szatańskich kampiutrów zdaniem pana sędziego trzeba papieru
    i umiejętności czytania. I sprawdzania danych benefcjenta.

    Obecnie na ten haniebny wyrok powołuje się dr Masłowska.

    A "w imie dobra wspólnego" o.Rydzyk nie zadowala się jakimkolwiek
    odszkodowaniem z mBanku, ale żąda doprowadzenia go do ruiny przez

    http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100302&ty
    p=po&id=po31.txt
    jak to ładnie ujęto "wyeliminowanie luki w systemie rozliczeń
    międzybankowych, która pozwala na tego typu oszustwa"

    oczywiście, nie licząc się z kosztami, bo po co?
    przecież pieniądze na "wyeliminowanie luki" wyłożyłby\
    bank, a nie ojciec Dyrektor...

  • 2. Data: 2010-03-04 10:53:25
    Od: z...@o...pl

    > http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20100302&ty
    p=po&id=po31.txt

    o.Dyrektor jak to ładnie ujęto wyraża "zatroskanie"

    że "Można założyć konto podobno nawet korespondencyjne, wysłać list, można
    założyć konto podobno przez kurierów, więc istnieje niebezpieczeństwo, że ktoś
    może komuś ukraść dokumenty i pokazać je"

    Najlepiej w ogóle od razu zamknąć mBank, skoro nie wolno mu będzie (po
    spełnieniu żądań o. Dyrektora) zakładać rachunków przez kurierów...

    taki "specjalista" jak Łojciec Dyrektor powinien zostać szefem NBP,
    albo KNF, ew. SN i od razu "by żyło się lepiej. wszystkim." :P

  • 3. Data: 2010-03-04 11:14:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Mar, 11:38, z...@o...pl wrote:
> [...]
    > i umiejętności czytania. I sprawdzania danych benefcjenta.
    >
    > Obecnie na ten haniebny wyrok powołuje się dr Masłowska.

    Juz niedlugo dyrektywa PSD (ktora juz dawno powinnismy wdrozyc)
    przewiduje weryfikacje beneficjenta operacji (np. przelewu) jedynie po
    unikalnym identyfikatorze (np. numerze konta).

    Taki tez jest zapis w ustawie, ktora ta dyrektywe u nas wdrozy.

  • 4. Data: 2010-03-04 11:25:37
    Od: z...@o...pl

    > Juz niedlugo dyrektywa PSD (ktora juz dawno powinnismy wdrozyc)
    > przewiduje weryfikacje beneficjenta operacji (np. przelewu) jedynie po
    > unikalnym identyfikatorze (np. numerze konta).

    http://www.euractiv.pl/gospodarka/spis_linie/dyrekty
    wa-w-sprawie-usug-patniczych-psd-koniec-ery-gotowki

    Problemy z transpozycją

    Przyjęcie dyrektywy PSD nie oznacza, że nowe regulacje prawne zostaną od razu
    wdrożone. Tekst dyrektywy jest obecnie studiowany przez rządy państw
    członkowskich, które muszą dokonać jej transpozycji do prawa krajowego.
    Złożoność dyrektywy PSD, znacznie większa niż przeciętna dla unijnych aktów
    legislacyjnych, stawia pod znakiem zapytania ostateczny wynik procedury
    legislacyjnej w poszczególnych krajach.

    > Taki tez jest zapis w ustawie, ktora ta dyrektywe u nas wdrozy.

    można prosić o konkretną ustawę z nr artykułu? bo z tego co wyżej
    zacytowałem z PSD może wyjść coś zupełnie innego niż chcieli twórcy

  • 5. Data: 2010-03-04 12:23:57
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Thu, 04 Mar 2010 03:14:53 -0800, BK napisał(a):

    > Juz niedlugo dyrektywa PSD (ktora juz dawno powinnismy wdrozyc)
    > przewiduje weryfikacje beneficjenta operacji (np. przelewu) jedynie po
    > unikalnym identyfikatorze (np. numerze konta).

    Może przy tej okazji wprowadzić jakiś ogólnopolski rejestr kont w KIR.
    Przynajmniej dla osób prawnych. Wykonując przelew po wpisaniu konta
    pojawiałby się nie tylko bank ale i beneficjent. Wtedy każdy wiedziałby
    do kogo idzie przelew.

    --
    . JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
    . mail: rmrmg(at)wp(dot)pl | przy odpowiednim

  • 6. Data: 2010-03-04 12:30:57
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Mar, 12:25, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > legislacyjnych, stawia pod znakiem zapytania ostateczny wynik procedury

    A wiesz, ze tekst ktory linkujesz pochodzi z 2008, termin wejscia w
    zycie byl w 2009, a mamy 2010? :)

    To juz sie stalo tylko Polska jak zwykle jest w plecy. I tez nie z
    uwagi na merytoryke tylko powolny proces legislacyjny.

    > można prosić o konkretną ustawę z nr artykułu? bo z tego co wyżej
    > zacytowałem z PSD może wyjść coś zupełnie innego niż chcieli twórcy
    >
    > --

    ze slowniczka projektu ustawy:

    unikatowy identyfikator - kombinację liter, liczb lub symboli
    określoną przez dostawcę dla
    uSytkownika usług płatniczych, która jest dostarczana przez jednego
    uSytkownika usług
    płatniczych w celu jednoznacznego zidentyfikowania drugiego biorącego
    udział w danej
    transakcji płatniczej uSytkownika usług płatniczych lub jego rachunku
    płatniczego;

    Art. 140. 1. JeSeli zlecenie płatnicze zostało wykonane zgodnie z
    unikatowym identyfikatorem
    wskazanym w treści zlecenia płatniczego, bez względu na dostarczone
    przez uSytkownika inne
    informacje dodatkowe względem informacji określonych w art. 24 ust. 1
    pkt. 1 lub określonych w art.
    29 pkt. 2 lit. b, uwaSa się, iS zlecenie płatnicze zostało wykonane
    prawidłowo na rzecz właściwego
    odbiorcy.

  • 7. Data: 2010-03-04 12:46:11
    Od: z...@o...pl

    wiem, dlatego napisałem:

> [...]

    bo ciekawiło mnie, co nasi (p)osłowie zrobili z PSD, a z uwagi na czas
    coś już zrobić zapewne zrobili: i tutaj pozytywne zdziwienie: cytowane
    przez kolegę "słowniczek" i art. 140 wskazują, że posłowie o dziwo
    nic nie namieszali i że będzie w miarę dobrze. W każdym razie ja
    w słowach o "dostarczeniu przez jednego użytkownika" identyfikatora
    drugiego użytkownika widzę delikatną sugestię ustawodawcy: "pani
    Gabrielo Masłowska, odwal się pani od mBanku, bo mBank jest spoko!"

    I jeśli ustawę uchwalą w tym brzmieniu, to wyroku SN cytowanego
    przez panią doktor będzie można używac conajwyżej w toalecie...
    a system bankowy nie zostanie zdemolowany przez radio zTwarzą

  • 8. Data: 2010-03-04 12:50:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.03.2010 13:23), rmrmg wrote:

> [...]
    > Przynajmniej dla osób prawnych. Wykonując przelew po wpisaniu konta
    > pojawiałby się nie tylko bank ale i beneficjent. Wtedy każdy wiedziałby

    Tyle że cała afera jest o druczki płatne na poczcie.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-03-04 13:05:08
    Od: z...@o...pl

    > Tyle że cała afera jest o druczki płatne na poczcie.

    A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDMÓWCY w zakresie KIR-owskiej
    bazy rachunków instytucjonalnych jest bardzo sensowna.

    owszem , afera jest o druczki na poczcie, ale "dla dobra publicznego"
    rydzyki są gotowi zdemolować system bankowy pod pozorem "przeciwdziałania
    nadużyciom".

    rachunków osób prawnych jest skończona ilość, więc można je jakoś niedrogo
    usystematyzować, a gdybym wpłacając (np. ja jako nie-miłośnik RM, np.
    datek na owskiki zobaczył komunikat "brakinformacji o beneficjencie"
    to nabrałbym podejrzeń że ktoś robi wałka tym razem na szkodę owsiaka
    i nie zatwierdziłbym przelewu w kanale www, a ktoś o innych poglądach,
    np. kolega p47 uchroniłby sie przed zasileniem podmiotu innego niż RM itp.

    no i byłoby fajnie...

    Usprawnienie systemu bankowego w wyżej podany sposób byłoby kosztowne
    ale ten koszt banki jakos by uniosły. I co ważne: obowiązek weryfikacji dalej
    spoczywałby nie na banku przyjmującym przelew tylko na podmiocie wysyłającym
    tzn. na mnie jako użytkowniku www albo panience na poczcie jako na pracownicy
    banku pocztowego itd. itp. Nie byłoby np. opóźnienia w przepływie wynagrodzeń
    pod pozorem że bank PKOBP musi sprawdzić ręcznie czy wypłata dla sprzątaczki
    jest naprawdę wypłatą dla tej sprzątaczki ani problemu z odbijaniem przelewu
    trafiającego np. na konto wspólne współmałżonków itp. skutków ubocznych
    postulowanych przez rydzykowe media kagańcowo-kontrolnych pseudo-ulepszeń.

    No i rydzyki straciłyby argument że "istnieje luka".

  • 10. Data: 2010-03-04 13:07:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:3...@n...onet.pl

    > A wg mnie Propozycja PRZED-PRZEDMÓWCY w zakresie KIR-owskiej
    > bazy rachunków instytucjonalnych jest bardzo sensowna.

    A według mnie nie jest.