  • 11. Data: 2010-03-04 13:36:59
    Temat: Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Mar, 14:07, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > U ytkownik <z...@o...pl> napisa w wiadomo ci
    > grup dyskusyjnych:3...@n...onet.pl

    > A wed ug mnie nie jest.

    Hmm nie byloby to tak glupie gdyby rejestr taki dotyczyl OPP/fundacji/
    stowarzyszen ect. czyli podmiotow zyjacych z publicznych darowzin/
    zbiorek ect.

  • 12. Data: 2010-03-04 13:57:16
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hmob3p$j3q$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > A według mnie nie jest.

    Popieram Marka.
    Zamiast dłubać coś w szeroko pojętym systemie bo bufon z Torunia czuje się
    oburzony tym, że ktoś potrafi dymać ludzi z równą bezszczelnością co on,
    postulował bym:
    1. odebranie koncesji na nadawanie :)

    he he he he a tak na poważnie.
    Niech Rydzyk i jego przydupasy pójdą po rozum do głowy i założą sobie jeden
    rachunek dla wpłat w PLN, jeden dla wpłat w EUR, USD itp.
    Niech biznesmen w sutannie trąbi o jednym numerze konta dla każdej z walut
    jaką przyjmuje na antenie swojego śmiesznego radia co 10 minut. Niech
    przerywa modlitwy różańcowe przez telefon (modlitwa przez telefon - no
    comments) np. co 5 "Zdrowaś Mario" z informacją o numerach kont. Niech w
    czasie transmisji mszy świętej też co kilka chwil (najlepiej w momentach
    kulminacyjnych - przed kazaniem, po kazaniu, przed podniesieniem hostii,
    kielicha z winem itp.) też swoim obłudnym głosikiem informuje swoją wierną
    świtę na jaki numer konta można wysłać mu ostatni grosz.
    Niech dla wiernych za odpowiednią rzecz jasna opłatą (wysłanie za pobraniem
    itp.) wysyła do nich JEDEN druczek przelewu z numerem konta :)
    Niech na swojej stronie internetowej umieści jakieś wyskakujące okienka,
    których nawet adblock+ nie zbanuje, które będą wyświetlały numery kont.
    Niech na dole i górze strony 24h dobę przesuwają się numery kont (coś a'la
    notowanie spółek giełdowych jakie można zobaczyć w TV) na które można
    wspierać szemraną działalność redemptorysty :)
    Rydzyk ma swoją sieć komórkową to niech wprowadzi do swojej oferty usługę w
    postaci krótkiego kodu np. *666# + zielona słuchawka po której na ekranie
    telefonu będzie się wyświetlał numer konta na który można przelewać datki.
    Albo jeszcze lepiej - niech wprowadzi usługę SMS premium (koszt SMSa 10 PLN
    + VAT). Wysłanie SMS'a o treści PLN - dostajemy SMSem numer konta dla wpłat
    złotówek itp.
    Analogiczne rozwiązanie można wprowadzić dla tych co komórek nie mają ale są
    w posiadaniu telefonu stacjonarnego - niech pod numerem 0-300 czy 0-700
    (ogólnie numer o podwyższonej opłacie) osoba zainteresowana usłyszy nagrany
    głos lektora z numerem konta, na który przeleje datek dla przygłupa.

    Rozwiązań jest wiele. Człowiek, który minął się z powołaniem niech zacznie
    zabezpieczenia swojej chciwej dupy po swojej stronie (rozwiązanie ma podane
    m. in. w tym poście) a od polskiego systemu bankowego wara. To, że go
    wydymali to tylko znak dla mnie, że jeszcze jest na tym świecie
    sprawiedliwość i w końcu przychodzi kryska na matyska.
    Z mojej strony tyle.

    Pozdrawiam.

  • 13. Data: 2010-03-04 14:30:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-03-04, rmrmg <i...@s...atu.re> wrote:

    [...]

    > Może przy tej okazji wprowadzić jakiś ogólnopolski rejestr kont w KIR.
    > Przynajmniej dla osób prawnych. Wykonując przelew po wpisaniu konta
    > pojawiałby się nie tylko bank ale i beneficjent. Wtedy każdy wiedziałby
    > do kogo idzie przelew.

    A wydaje Ci się, że to zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2010-03-04 14:46:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > On 2010-03-04, rmrmg <i...@s...atu.re> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A wydaje Ci się, że to zgodne z ustawą o ochronie danych osobowych?

    Ale chyba mówimy o osobach prawnych? (Niezależnie, od tego, że do mnie
    ten pomysł nie przemawia)
    KJ

    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 15. Data: 2010-03-04 15:02:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (04.03.2010 14:05), z...@o...pl wrote:
    [...]
    > Usprawnienie systemu bankowego w wyżej podany sposób byłoby kosztowne
    > ale ten koszt banki jakos by uniosły.

    Czyli ja bym poniósł, ty byś poniósł, on - ona by ponieśli.

    Bez przesady - Rydzyki mogą sobie naszemu systemowi bankowemu nagwizdać.
    Wbrew pozorom nie ma tutaj żadnej luki.

    p. m.

  • 16. Data: 2010-03-04 15:11:35
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Thu, 04 Mar 2010 13:50:36 +0100, mvoicem napisał(a):

    > Tyle że cała afera jest o druczki płatne na poczcie.

    Wiem, ale nie pisałem, ze to pomysł jak uchronić tą jedną, konkretną,
    grupę osób. Jesli numer konta ma być jedynym identyfikatorem to niech on
    będzie pełnym identyfikatorem, by dało się ustalić kto za tym numerem
    konta stoi. W przypadku osób prawnych, poza kwestiami technicznymi, chyba
    nic nie stoi na przeszkodzie. A zastosowanie tego? Ochrona przed
    phishingiem (np. przychodzi mail "z allegro" o wygranej aukcji z nowym,
    innym, numerem konta), oszustwami (kupując komputer musiałem wpłacić
    zaliczkę, sklep nie akceptował kart, ja nie miałem gotówki - umówiliśmy
    się ze sprzedawcą na przelew) czy zwykłymi pomyłkami.

    --
    . JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
    . mail: rmrmg(at)wp(dot)pl | przy odpowiednim

  • 17. Data: 2010-03-04 15:18:08
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>

    Pewna osoba, czyli Użytkownik,
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > kiedyś parę lat temu jakies stare dziadki w jakims sądzie

    "zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego"

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 18. Data: 2010-03-04 16:08:50
    Od: z...@o...pl

    > Pewna osoba, czyli Użytkownik,
    > oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > "zgodnie z orzeczeniem Sądu Najwyższego"

    które miało tyle wspólnego ze sprawiedliwością
    co Rydzyk z kapłaństwem :)

  • 19. Data: 2010-03-04 18:36:07
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Podobnie jak część przedmówców uważam, że system bankowy
    od tego nie ucierpi. Moim zdaniem, RM po prostu prowadzi
    z mBankiem grę, której celem jest wyciągnięcie więcej pieniędzy.

    Bank okazał słabość, pospiesznie przekazując RM "darowiznę"
    i licząc, że to wyciszy sprawę. Nic bardziej błędnego, bo skoro
    tak łatwo dali kwotę X, to czemu nie mięliby dać 10 razy więcej,
    jak się ich porządnie przyciśnie :)

    RM zdobyło przewagę nad mBankiem i to wykorzystuje; wiele firm
    na ich miejscu postąpiło by podobnie i w tym sensie, jest to normalne
    zachowanie "rynkowe", zgodne z duchem darwinizmu (MSPANC!)

  • 20. Data: 2010-03-04 18:59:38
    Od: BK <b...@g...com>

    On 4 Mar, 19:36, "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    wrote:
    > Podobnie jak cz przedm wc w uwa am, e system bankowy
    > od tego nie ucierpi. Moim zdaniem, RM po prostu prowadzi
    > z mBankiem gr , kt rej celem jest wyci gni cie wi cej pieni dzy.
    >
    > Bank okaza s abo , pospiesznie przekazuj c RM "darowizn "
    > i licz c, e to wyciszy spraw . Nic bardziej b dnego, bo skoro
    > tak atwo dali kwot X, to czemu nie mi liby da 10 razy wi cej,
    > jak si ich porz dnie przyci nie :)
    >
    > RM zdoby o przewag nad mBankiem i to wykorzystuje; wiele firm
    > na ich miejscu post pi o by podobnie i w tym sensie, jest to normalne
    > zachowanie "rynkowe", zgodne z duchem darwinizmu (MSPANC!)

    Tak naprawde RM nie ma zadnej przewagi nad mBankiem. Legitymacje
    procesowa i podstawe do domagania sie zwrotu pieniedzy maja wplacajacy
    - nie zas Radio Maryja. Zapewne bardzo wielu z nich moze nawet nie byc
    swiadomych calego zamieszania lub nie miec juz potwierdzen wplaty.

    Trudno wiec bedzie zorganizowac setki? tysiace? wplacajacych, ktorzy
    beda w stanie udowodnic, ze to oni wplacali i zorganizowac zbiorowe
    wystapienie o zwrot kasy/pozew zbiorowy.

    RM moze wiec krzyczec i liczyc, ze mBank zmieknie i moze strzeli jakas
    darowizne na rozglosnie ojca Rydzyka.