  • 51. Data: 2010-03-05 09:53:47
    Temat: Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 5 Mar, 10:06, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > I dlatego proszę, żebyś to zdefiniował. Ja _wiem_, że możliwości jest
    > dużo.

    To, że ja nie potrafię tego skutecznie zdefiniować i tak, żeby na
    pewno działało, nie znaczy, że inni mądrzejsi ode mnie nie zrobią tego
    lepiej:)
    Sprawdzanie pól tekstu z imienia/nazwiska/nazwy firmy na zawieranie
    podobnych fragmentów ciągów znaków, to był mój pomysł.

  • 52. Data: 2010-03-05 10:40:08
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 05 Mar 2010 10:06:39 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > I dlatego proszę, żebyś to zdefiniował. Ja _wiem_, że możliwości jest
    > dużo.

    Najpierw musiałby zdefiniować co to nazwa, imię, nazwisko, adres. Do KIRu
    trafiają 4 pola po 35 znaków bez podziału na takie szczegóły.

    --
    Kojer

  • 53. Data: 2010-03-05 10:49:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hmqeef$irp$...@n...interia.pl

    > on już nim jestem. Jego pycha i buta stawiam go nad Bogiem.

    stawia, nie stawiam

    Ale... Czy Bóg wie o tym, że ma być jego podwładnym?
    Może nie wie -- i stąd to całe zamieszanie?
    Może Bóg ma dobrą wolę a jedynie nie jest świadomy tego,
    że ma służyć Rydzykowie? Ja jestem krnąbrny, więc odmawiam
    posługiwania Rydzykowi, ale zapewne Bóg po prostu nic nie
    wie o tym, że ma być (z wyroku Rydzyka) sługą tegoż Rydzyka... ;)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2010-03-05 19:33:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "BK" 4...@x...goo
    glegroups.com

    : Koszt to jedna sprawa. Druga rzecz, ze latwo sobie wyobrazic, ze
    : akceptowalnosc przelewow spadnie - w zaleznosci od "czulosci" takiego
    : mechanizmu nawet o 80%. Zwykle dane o posiadaczu rachunku to imie,
    : naziwsko i adres. Ilu z nas wpisuje te dane poprawnie np. Jan Kowalski
    : ul. Bohaterskich Tokarzy Konarszczaków 123A/14 Warszawa? :) Ilu z nas
    : chcialoby zaczac tak wpisywac te dane zeby miec pewnosc, ze przelew
    : dojdzie? :)

    Ja zwykle wpisuję i zwykle sprawdzam, czy nie został zmieniony numer
    ,,odbiorcy periodycznego''. Jakiś czas nie sprawdzałem numeru i pieniądze
    na spłatę karty poszły na zły numerek... I doszły. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='mój Eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2010-03-06 04:27:02
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    Valdi pisze:
    > "MarekZ" news:hmob3p$j3q$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    A gdyby podobny numer zrobil ktos np. podszywajac sie pod organizacje
    zbierajaca pomoc dla ofiar klesk zywiolowych (Haiti, Chile itp ?)

    W USA np dosyc czestym przekretem w takich sytuacjach jest zakladanie
    strony internetowej do ktorej przekierowuje szukajacych w wyszukiwarkach
    informacji o danej katastrofie i podawanie tam lipnego konta nalezacego
    do oszusta podszywajacego sie pod taka zbiorke.

  • 56. Data: 2010-03-06 11:19:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > Koszt to jedna sprawa. Druga rzecz, ze latwo sobie wyobrazic, ze
    > akceptowalnosc przelewow spadnie - w zaleznosci od "czulosci" takiego
    > mechanizmu nawet o 80%.

    Spadnie, ale przeciez o to chodzi by spadla.

    > Zwykle dane o posiadaczu rachunku to imie,
    > naziwsko i adres.

    Adres to inna sprawa, bank nie musi znac wszystkich adresow klienta.

    Takie rzeczy robi sie inaczej: procedura sprawdza, czy sama jest
    w stanie "dopasowac" nazwy, jesli nie, pyta o decyzje czlowieka. Ten
    odpowiada, i jesli odpowiedz jest pozytywna, "nowa" nazwa dopisywana
    jest jako zaakceptowana, pozniej takie przelewy sa juz akceptowane
    automagicznie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2010-03-06 13:50:23
    Od: z...@o...pl

    > teraz bedzie przepis szczegolowy i po sprawie

    sumując: jeśli mafia z Torunia nie popsuje ustawy
    implementującej PSD to ani dr Gabriela Masłowska ani
    o.Rydzyk nie zmuszą KNF aby przymuszała banki do stosowania
    archaicznego prawa i wydanych na jego powstawie wyroków...

  • 58. Data: 2010-03-06 22:03:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysiek" e...@x...goo
    glegroups.com

    : Bez tego to gdzie tu mówić o postępie? Ot komputery robia to co mógłby
    : robic człowiek - niby szybciej ale mniej dokładnie (skoro nie ma
    : systemu porównującego czy pola opisujące własciciela konta nie są choc
    : troche podobne - taki super wielki byłby to koszt dla banków? nie
    : wierzę).

    Wpisz w poletku Googlowym coś podobnego do Radio Maryja
    a zobaczysz, czy to takie trudne. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2010-03-08 23:39:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > oczywiście, nie licząc się z kosztami, bo po co?
    > przecież pieniądze na "wyeliminowanie luki" wyłożyłby\
    > bank, a nie ojciec Dyrektor...

    Nie, nie bank. My wyłożymy. :)

    IMO mBank za szybko oddał Rydzykowi pieniądze. IMO należało sprawę
    skierować do rozpatrzenia, którego by dokonali prawnicy -- na przykład
    sędziowie. Do tego czasu mBank by odbijał przelewy i zwróciłby już
    przelane, lecz nie pobrane pieniądze. Pozostałby problem (zapewne
    największy) wpłat pocztowych, na których by nie było danych nadawców :)
    oraz tych wpłat, które oszust zdążył już pobrać ze swego konta -- IMO
    tych ostatnich nie było. (IMO fakt powstania oszustwa został wykryty
    na samym początku swego istnienia, gdyż pracownicy banków i poczt znają
    na pamięć :) numer Rydzyka a przelewów automagiczych raczej na to konto
    nie poszło wiele)

    Prawnicy by zostali opłaceni z tego, co zgromadzono na rachunku
    bez możliwości znalezienia ww. nadawców. :)

    I wówczas Rydzyk by zajął się tym, czym powinien, a nie demolowaniem
    systemu bankowego.

    Ponieważ mBank uznał Rydzyka za wyrocznię -- Rydzyk poszedł za ciosem, :)
    czyli zatroszczył się o swoje interesy. :) (IMO Rydzyk słusznie uczynił!)

    -=-

    Tak swoją drogą... Czy nie należałoby wprowadzić jakiegoś podatku bankowego
    płaconego na rzecz Rydzyka? Powiedzmy pół procentu od każdego ,,zewnętrznego''
    przelewu... ;) Toż Rydzyk czyni dobro, więc powinniśmy mu pomagać. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 60. Data: 2010-03-08 23:49:15
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > przelewu... ;) Toż Rydzyk czyni dobro, więc powinniśmy mu pomagać. ;)

    myślę że nie należy podsuwać takich pomysłów pani dr Gabrieli Masłowskiej
    bo my tu sobie śmichy chichy a ona napisze sobie jakieś poprawki do ustawy
    prawo bankowe i całkiem poważnie będziemy płacić. :P