  • 61. Data: 2010-03-10 14:39:55
    Temat: Re: jak przeciwdziałać zdemolowaniu systemu bankowego przez muchomory z Torunia?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > myślę że nie należy podsuwać takich pomysłów pani dr Gabrieli Masłowskiej
    > bo my tu sobie śmichy chichy a ona napisze sobie jakieś poprawki do ustawy
    > prawo bankowe i całkiem poważnie będziemy płacić. :P

    Będziecie!!! Jeśli nie przestaniecie sobie nawzajem :) skakać do oczu -- będziecie.
    :)
    A Rydzyk będzie się śmiał. :) (kto się śmieli -- ten korzysta!)

    -- szkoły prywatne należy dofinansowywać, gdyż odciążają szkolnictwo państwowe

    Idźmy za ciosem...

    -- piekarnie prywatne należy dofinansowywać, gdyż odciążają piekarnictwo państwowe

    Czy ja mam na oku jakąś piekarenkę? :) Nie mam, ale ponoć jakaś piekarenka
    (czy może jej mama) miała na oku mnie. :) Kto wie -- może kiedyś się przyda
    takie posunięcie i będę mógł mówić -- od dawna twierdzę, że piekarnie prywatne
    należy dofinansowywać. :)

    W normalnym społeczeństwie ludzie płacą podatki!!! Na wojsko, na policję, na
    inne CELE WSPÓLNE!!! A u nas podatki są jak danina płacona na Królową Balu
    lub na Miss Polonia!!! Królowa zbiera i wydaje jak swoje własne!!! Trzeba
    obudzić świadomość ludzką! Podatki płacimy, aby utrzymać Państwo, które
    OPIEKUJE SIĘ narodem (ludźmi) czyli dba o jakąś integrację tegoż narodu
    (na przykład o język) oraz o bezpieczeństwo tegoż narodu, zamieszkującego dany kraj.
    :)

    To nie są pieniądze prywatne ekipy, która w wyborach zdobyła władzę. :)
    To są nadal wspólne pieniądze. :)

    I podatki płacić należy nie OD czegoś (na przykład od przelewania pieniędzy)
    ale na COŚ, na przykład na obronę kraju przed zagrożeniami zewnętrznymi lub
    wewnętrznymi. :) (o czym wspominał w swoim przemówieniu Wojciech Jaruzelski,
    gdy wprowadzał stan wojenny, celem czego miała być walka z wrogiem wewnętrznym,
    jakim był związek zawodowy Solidarność)

    Podatki płacimy na jakiś cel. Bogatsi mają więcej do stracenia w razie wojny
    (na przykład z bolszewizmem czy faszyzmem) dlatego powinni płacić więcej niż
    biedni, którzy mają mniej do stracenia. :) Patrioci powinni też płacić więcej
    od niezaangażowanych -- stąd Fiskus (z jego urzędasami) powinien pobłażliwie
    patrzeć na tych, którzy nie chcą płacić uczciwie_aż_do_bólu czy wręcz nadgorliwie. :)
    Na takich, którzy ,,lekko'' obchodzą prawo, Fiskus ma inne (nierestrykcyjne)
    metody -- zwykle typu ,,jak Kuba państwu, tak państwo Kubie''. :) Dobrym tego
    przykładem jest rozróżnianie ,,konsumenta'' od ,,firmowego kupca''. Tym
    pierwszym opiekuje się rzecznik konsumenta oraz inspekcja handlowa (ta
    ostatnia niestety tylko w marzeniach konsumenckich) a firmowy jest zdany
    na ,,łaskę ogólną'' -- w razie potrzeby ma iść do sądu, gdzie oczywiście
    państwowy urzędas niezależny, zwany sędzią, rozstrzyga spór. :)

    Innymi słowy -- nikt zdrowy na umyśle nie wprowadzi ,,podatku od przelewu''. :)
    Jeden przelewa dużo/często, bo ma mało i chce jak najwięcej zarobić na odsetkach,
    drugi przelewa dużo/często, bo ma duże wydatki. Szybko bogaci zrezygnowaliby
    z przelewania i zajęliby się obrotem surowcowym -- Fiskus nie tylko nie
    zarobiłby na tym, ale by stracił...

    Podatki trzeba zbierać NA CELE -- jasne, wskazane w sposób oczywisty.
    Należy je zbierać w sposób oczywisty i prosty. :):):):)
    Należy więcej pobierać od bogatych niż od biednych. :)

    Gdyby ktoś wprowadził ,,podatek od przelewu zewnętrznego'' wykazałby się
    mądrością ciekawszą niż minister Marek Belka swoimi zaokragleniami. :)

    BTW belkowego... Zniesienie tego podatku zmniejsza %% od kredytów, a więc
    obniża cenę pieniądza. :) Zatem ożywia gospodarkę. :) Czyż w dobie kryzysu
    nie należ dążyć do ożywiania gospodarki? Czyż ożywienia nie uzyskuje się
    poprzez obniżenie kosztu pozyskania kredytu? :)

    Wszystkie banki zrezygnują :) z płacenia belkowego, więc konkurencyjność minie.
    Szybko te banki zaczną obniżać (o 0.25%, ale jednak!) %% swoich (udzielanych
    przez siebie) kredytów... Obniżenie kosztu kredytu (decyzjami z NBP rodem)
    mogłoby jeszcze mocniej zachęcić ludzi do inwestowania. :) Oczywiście
    najlepszym ożywiaczem jest stabilizacja gospodarcza, ale o tej nie
    warto rozmyślać. :) Zwłaszcza wtedy nie warto o niej marzyć, gdy ludziska
    uważają, że podatki należy płacić nie NA JAKIŚ (ŚCIĆLE OKREŚLONY) CEL,
    ale OD WSZYSTKIEGO, CO SIĘ PORUSZA. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum... Dobrze, że mi przypomniałeś!! Dziś jeszcze nie ćpałem!!
    Idę więc poćpać!!! Nawet mam fotki narkotyku, który ćpam!!!
    Wygląda jak mąka czy cukier puder, ale jest regularny (widać pod lupą)
    i malutki/drobniutki. :) Należy go wdychać. :) Efekty są (korzystając
    ze słownictwa PWN) zajebiste!!! Na szczęście nie trzeba tego ćpać co
    12 godzin, choć farmaceuci piszą, że trzeba ćpać o stałej porze...
    Do leków ćpalnych (wziewnych) mam jeszcze leki na głowę -- coś na
    kształt psychoterapii, to znaczy w spraju. ;) Sprajuje się w nos
    i pomaga!!! Słowo!!! Terapia droga, nie nie jest refundowana przez
    NFZ, ale zatoki oboczne nosa (czy jak im tam) czyści skutecznie!!!

  • 62. Data: 2010-03-10 15:02:38
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" news:hn8b0h$abh$1@inews.gazeta.pl

    > Idźmy za ciosem...
    > -- piekarnie prywatne należy dofinansowywać, gdyż odciążają piekarnictwo
    państwowe

    w Polsce są państwowe piekarnie?

  • 63. Data: 2010-03-10 18:00:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Valdi" hn8akt$u4v$...@n...interia.pl

    > w Polsce są państwowe piekarnie?

    Nie wiem, ale jeśli nawet nie ma, to tylko dlatego, że je prywatne odciążyły. ;)

    Innymi słowy prywatne piekarnie nie tylko powinny dostać dofinansowanie,
    ale i odsetki, gdyż dostają ;) to dofinansowanie z opóźnieniem -- tyle
    już lat odciążają, i to skutecznie, skoro państwowych piekarni już nie
    ma, a dofinansowania dotąd nie otrzymywały...

    To prywatnym uczelniom należy zabrać dofinansowanie, skoro nie odciążyły
    do końca państwowych!!! Udają tylko odciążanie, ale nie odciążają!!

    -=-

    Należy też zrezygnować z kolei, które przynoszą państwu straty. :)
    (a przynoszą, bo muszą płacić wysokie podatki od nieruchomości)

    -=-

    Albo inaczej -- jeśli zlikwidujemy wszystkie szkoły państwowe,
    prywatnym nie będziemy musieli dokładać? :)

    -=-

    I jeszcze inaczej -- diabli wiedzą, czy nie ma państwowych piekarni
    w Polsce, bo ponoć sporo polskiego majątku państwowego sprzedano
    państwowym firmom zagranicznym... :)

    -=-

    Tak czy siak -- proponuję społeczny :) nadzór nad pieniędzmi wydawanym
    ze wspólnego/państwowego garnuszka. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 64. Data: 2010-03-11 14:13:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@o...pl> 3...@n...onet.pl

    > myślę że nie należy podsuwać takich pomysłów pani dr Gabrieli Masłowskiej

    No i wykrakało się... Na razie likwidowany jest spread...

    https://www.walutomat.pl/about.php

    Wprawdzie jest zarezerwowana możliwość pobierania stałych opłat,
    ale z obiecankami tak zwykle bywa. Pewnie tylko po to obiecują,
    żeby ludzie nie bali się -- jak ludziska widzą coś za darmo, to
    zaraz uciekają... ;)

    Słyszałem też o tym, że mają zrównać euro z dolarem i wprowadzić
    na całym świecie jednolitą walutę -- aby dobić kantory, a tym
    samym powiększyć bezrobocie. W ubiegłym roku ponoć w Polsce
    pracę straciło tylko 419 tysięcy ludzi.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'