  • 11. Data: 2010-08-28 15:39:39
    Temat: Re: jak się skończył SKOK nanadzór SKOK-ów?
    Od: b...@o...pl

    > Chyba obecny prezydent może ją wyciagnąc z trybunału.

    Wiem, że pismaki tak piszą, ale to chyba jest proceduralnie
    niemożliwe. Ot, tak sobie wziąć i "wyciągnąć"?

    Lech K. nie uczynił to jako brat Jarosława, osoba prywatna,
    ale jako prezydent, jako konstytucyjny organ państwowy.

    Mogę wnerwić się na kolegę, napisać pozew do sądu, a potem
    pozew wycofać i sprawy nie ma. Ale organ władzy państwowej
    może ot tak sobie wycofać?

  • 12. Data: 2010-08-28 17:47:34
    Temat: Re: jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Moim zdaniem uczciwy zawsze chętnie podda się kontroli, zaś złodziej
    > będzie jej zawsze unikał.

    Stalin (albo ktos podobny) twierdzil nieco inaczej.

    > Ja, gdy jeszcze miałem zarabiającą firmę,
    > bardzo chętnie udostępniłem kontrolerom swoje ,,księgi''. Inni wtedy
    > (za przeproszeniem) srali w gacie. :)

    Musiales miec te ksiegi bardzo... krotkie. Wtedy to rzeczywiscie zaden
    problem. Ale jesli ktos ma przychody np. nie 5kzl miesiecznie od dwoch
    platnikow, tylko np. 500 kzl albo 5 Mzl itd. od 200 platnikow, to nie ma
    takiej sily, by nie dalo sie czegos znalezc. Nawet gdyby mu sam minister
    finansow robil za ksiegowego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2010-08-28 17:57:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-08-28 17:39, b...@o...pl pisze:
    > Wiem, że pismaki tak piszą, ale to chyba jest proceduralnie
    > niemożliwe. Ot, tak sobie wziąć i "wyciągnąć"?

    Zgodnie z art. 31 ustawy o TK :
    2. Wnioskodawca może do rozpoczęcia rozprawy wycofać wniosek,
    pytanie prawne albo skargę.

    Zgodnie z art. 39 ww. ustawy :
    1. Trybunał umarza na posiedzeniu niejawnym postępowanie:
    2) na skutek cofnięcia wniosku, pytania prawnego albo skargi
    konstytucyjnej.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2010-08-28 19:54:54
    Od: b...@o...pl

> [...]
    > 1. Trybunał umarza na posiedzeniu niejawnym postępowanie:
    > 2) na skutek cofnięcia wniosku, pytania prawnego albo skargi

    jeśli tak brzmią przepisy, wystarczy wycofać wniosek, złożyć
    autograf pod uchwałą sejmową i prawo (po odpowiednim vacatio
    legis zacznie obowiązywać)

  • 15. Data: 2010-08-28 20:59:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Stalin (albo ktos podobny) twierdzil nieco inaczej.

    Stalin to ktoś na miarę wieku!
    Oto mąż stanu, oto wódz!

    Gdy włóczyłem się wczoraj po zespole pokamedulskim, myślałem o tej
    właśnie piosence. :)

    Właśnie wróciłem z objazdu ;) -- od razu usiadłem na pasie. ;)

> [...]
    > platnikow, tylko np. 500 kzl albo 5 Mzl itd. od 200 platnikow, to nie ma
    > takiej sily, by nie dalo sie czegos znalezc. Nawet gdyby mu sam minister

    Właśnie u mnę znaleźli płyn do mycia okien o nazwie Windows i nie wiedzieli,
    co z tym fantem uczynić -- płyn albowiem zasilała ,,ulgę'' budowlaną z pułapem
    minimalnym i gdyby ów płyn został zakwestionowany, cała ulga by została także
    zakwestionowana i musiałbym nieźle dopłacić Fiskusowi.

    Długość ksiąg nie ma znaczenia. Znaczenie ma staranność? Też nie.
    Kontrolerzy zwykle nie szukali (nie wiem, jak jest teraz) dziury w całym.
    Należało nie być zuchwałym do przesady. Z tak zwanego życia:

    -- Ten zegarek trzeba odrzucić.
    -- Dlaczego?
    -- Bo ten akurat podatnik pytał nas o to, czy
    może odliczyć taki zegarek i odpowiedzieliśmy mu, że nie może.
    -- Ależ on ten zegarek kupił swojemu pracownikowi, aby ten nie spóźniał się do
    pracy.
    -- Co pani powie. A nam chwalił się tym zegarkiem, pokazywał, że to on go nosi (choć
    pracownikowi też by nie mógł kupić) i twierdził, że ma nas w dupie. :)
    -- ???
    -- Powiedział, że odliczy i gówno mu zrobimy. :)
    -- No, to co innego. :)
    -- No właśnie. Zegarek do korekty. :)

    Nie aż tak drastycznie było? Jakoś tak. :)

    A ta korekta, to podatki od zegarka plus ustawowe odsetki
    za nieterminowe zapłacenie -- nie jakieś kamienowanie czy
    topienie z kamieniem młyńskim u szyi.

    Inna rozmowa (nieliteralnie oddana oczywiście) wyglądał jakoś tak:

    -- To ja odliczę te zeszyty od podstawy!!!
    -- Proszę bardzo!
    -- Choć wcale nie do podwyższania zarobku są mi potrzebne.
    -- Ma pan takie prawo.
    -- I nie macie nic przeciwko?!
    -- O to chodzi (nie tylko w Polsce, ale wszędzie)
    aby zachęcać ludzi do zarabiania pieniędzy.
    Kto zarabia, zwykle nie kradnie i nie żyje kosztem
    społeczeństwa, dlatego ma prawo do tak zwanego odliczania.
    Lepiej jest wtedy, gdy ludzie zarabiają i ,,odliczają'' (czyli
    zgłaszają zarobki i płaca podatki dochodowe) niż wtedy, gdy
    ukrywają zarobki w ogóle i ciągną zyski z zasiłków...

    Prawnik, którego radziłem się kiedyś w sprawie ,,wciągnięcia samochodu do
    firmy'' zaproponował mi, abym co jakiś czas nie wliczał faktury za paliwo
    czy naprawy w koszty, jeśli mam wiele samochodów ,,firmowych'', żadnego
    ,,prywatnego'' i nie potrafię wykazać, że ten ,,firmowy'' jest mi do
    czegokolwiek w firmie potrzebny. Natomiast urzędnicy nieraz dają do
    zrozumienia, że możliwość odliczania bierze się właśnie z potrzeby
    promowania prowadzenia działalności gospodarczej. :)

    -=-

    Nie wiem, jak dzisiaj kontrolerzy podchodzą do pełnienia swoich obowiązków,
    ale słyszałem, że trzeba mocno się starać, aby im podpaść. :) Wiele osób mi
    opowiadało, że kontrole są prowadzone spokojnie, bez szukania sensacji
    i zazwyczaj kończą się dobrze dla kontrolowanego.

    -=-

    IMO na razie urzędników niskiego szczebla (nie prezydentów czy im podobnych)
    mamy w Polsce dobrych. Podobnie rzecz się ma z policjantami czy strażnikami
    miejskimi lub innymi umundurowanymi.

    -=-

    BTW mundurowych -- lubię obławy i łapanki, w czasie których sprawdzana
    jest trzeźwość narodu. :) Lubię w ogóle zdrowo prowadzone kontrole. :)
    I chwała Bogu, że kontrolerów (policjantów czy urzędników) szkoli się
    właśnie tak, że służą społeczeństwu, zamiast je dobijać. :)

    -=-

    Właśnie dowiedziałem się, że na terenie parku wigierskiego muszę mieć
    kartę wstępu czy jak się to zowie. Nawet pracowniczka tegoż parku zauważyła,
    że te karty to świetny pomysł na zniechęcanie ludzi do przyjeżdżanie tutaj. :)
    I oczywiście dała mi do zrozumienia, że raczej nie każdy ;) taką kartę ma przy
    sobie. ;) (i strażnik może, ale ***nie musi*** ukarać tego, kogo złapie bez
    tej karty) Pamiętam powstawanie tego parku -- sięga ono czasów PRLi (czasy
    bezbiustnej Marleny Franko z Suwałk) i chyba ów park powstawał właśnie w sposób
    komunistyczny, czyli wrogi społeczeństwu. :) Na szczęście istnieją jakieś konflikty
    prawne, dzięki którym poruszanie się po drogach gminnych czy państwowych nie może być
    zabronione tym, którym brakuje tych kart. :)

    Ale właśnie okolice Wigier to durnota z czasów komuny.
    Dziś odwiedziłem te miejsce, gdzie dwadzieścia lat temu byłem z Marleną
    i jej znajomymi. (Słupie) Właśnie wtedy opowiadała mi o tym, że trudno
    zgadnąć, co będzie po powstaniu tego parku. :)

    -=-

    Wracając do Stalina i piosenki...

    http://teksty.org/Jacek_Kaczmarski,Jałta

    Świat wolny święcił potem tryumf
    Opustoszały nagle fronty
    W kwiatach już prezydenta grób
    A tam transporty i transporty

    Czerwony świt się z nocy budzi
    Z woli wyborców odszedł Churchill
    A tam transporty żywych ludzi
    A tam obozy długiej śmierci

    Ruscy (Białorusini, Ukraińcy i inni) płacili polskim królom podatki, ale
    gdy byli napadani przez Moskali czy Turków -- ginęli bez otrzymania pomocy,
    gdyż Rzeczypospolita zwoływała pospolite ruszenie opieszale. Gdy ruski
    wojewoda przylgnął zbyt mocno (bo wiarą) do Rzeczypospolitej Obojga
    Narodów, Kozacy i chłopi buntowali się i szukali pomocy Moskwy,
    widząc w niej (jakże niemądrze) ostoję swojej (jakże innej od
    moskiewskiej) religii i swojego (wcale nie rosyjskiego) języka,
    co osłabiło ów organizm państwowy do tego stopnia, że
    rozpadł się i przestał istnieć na ponad sto lat.

    Gdy po I wojnie światowej wrócił do istnienia, ponownie panowie polscy
    zdradzili tych, którzy walczyli o wspólną ojczyznę -- ponoć dlatego,
    aby nie budować im ich własnego państwa z ich własnymi (innymi niż
    rzymskokatolicka) religiami i ich własnymi językami...

    W nagrodę ;) kilkanaście lat po odzyskaniu wolności, Polacy stracili
    ją i podzielili los swoich sąsiadów -- Białorusinów, Ukraińców...

    -=-

    Ten, kto pobiera podatki, staje się sługą tego, kto je płaci.
    Mądry urzędnik (policjant także) wie o tym. Głupi (jak arcykapłan
    Ozorowski na przykład -- toż kapłani żyją tylko z tego, co dostaną
    w jałmużnie, bo sami nie nadają się do jakiejkolwiek pracy, jeśli
    nie liczyć garstki tych, którzy mają jakieś prawdziwe wykształcenie)
    mówi -- mnie Bóg daje, więc jestem wielki!!!!

    Jeśli ktoś pobiera podatki, ale stawia się nad tym, kto je płaci -- musi
    wywołać tym tak zwany gniew Boży, bo taka postawa woła o pomstę do Nieba. :)

    Im więcej będzie mądrych urzędników (którym woda sodowa do głowy nie uderzy)
    tym lepiej i dla nich, i dla płacących podatki. :) Społeczeństwa Zachodu
    bronią się przed głupotą pobierających podatki skutecznie. Polacy dopiero
    raczkują w tych sprawach.

    Ja na przemiany w Polsce nie narzekam -- idą w dobrym kierunku.
    Narzekam teraz na szybkość, z jaką Bóg porządkuje ten kraj.
    Z taką opieszałością, nie tylko posiwieję, czekając
    na odsiecz Boską, ale wyłysieję zupełnie. :)

    -=-

    Miłej nocki, miłych kontroli...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2010-08-28 21:58:25
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sat, 28 Aug 2010 17:39:39 +0200, b...@o...pl wrote:

    >Wiem, że pismaki tak piszą, ale to chyba jest proceduralnie
    >niemożliwe. Ot, tak sobie wziąć i "wyciągnąć"?

    Jasne. Tak np. pierwszy premier IV RP, Kazio Marcinkiewicz, zrobił
    z konstytucyjną skargą poprzednika w sprawie górniczych emerytur. RPO
    Janusz Kochanowski wycofał skargę swojego poprzednika w sprawie
    przepełnionych więzień. Ale wiemy to od pismaków, więc kto wie, pewnie
    nieprawda.

    >Mogę wnerwić się na kolegę, napisać pozew do sądu, a potem
    >pozew wycofać i sprawy nie ma. Ale organ władzy państwowej
    >może ot tak sobie wycofać?

    A dlaczego "organ" miałby być inaczej traktowany?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 17. Data: 2010-08-29 05:54:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciej Bojko" n...@4...com

> [...]
    > Janusz Kochanowski wycofał skargę swojego poprzednika w sprawie
    > przepełnionych więzień. Ale wiemy to od pismaków, więc kto wie, pewnie

    Za jakiś czas Polacy będą wychwalali Boga za lądowanie pod Smoleńskiem.
    Ja kiedyś także kwestionowałem niektóre wyroki Boskie, ale z czasem
    pojąłem, że Bóg wie, co robi -- a zabijanie przystoi temu, kto daje
    życie, czego nie uczono na lekcjach religii. Gdy PiS wylądował nie
    tam, gdzie zamierzał, wiedziałem, że po prostu dla dobra ludzi
    należało tak postąpić. :)

    Wkrótce po mnie :) podobnie powiedzieli arcykapłani i kapłani -- nie
    należy mieć do Boga pretensji, ale przyjąć to, co daje. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2010-08-29 07:39:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" i5csok$iu6$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > pojąłem, że Bóg wie, co robi -- a zabijanie przystoi temu, kto daje
    > życie, czego nie uczono na lekcjach religii. Gdy PiS wylądował nie

    + życie, czego mnie uczono na lekcjach religii. Gdy PiS wylądował nie
    > tam, gdzie zamierzał, wiedziałem, że po prostu dla dobra ludzi
    > należało tak postąpić. :)

    Uczono mnie, że Bóg jest cierpliwy i wyrozumiały, ale gdy jakiś człowiek
    zagraża integralności świata -- po prostu Bóg takiego człowieka zabija tak,
    jak zabił (odpędził od drzewa życia) pierwszych ludzi, gdy ci naruszyli
    Jego zakaz, czyli ,,posilili się'' owocem z drzewa wiedzy złego i dobrego.

    -=-

    Jedna literka 'm' -- tak wiele zmienia w treści. :)

    Czego **mnie** uczono. A uczono wytrwale i cierpliwie, niejako przewidując,
    iż dzieci buntować się mogę przeciwko ,,okrucieństwu'' :) Boga. Później tę
    naukę zapomniałem, gdyż przybył nowy pasterz, krzywiący naukę rzymskokatolicką,
    ale na szczęście Bóg daje nowych nauczycieli, którzy zauważają, że miłosierdzie
    trzeba okazać także tym, którzy chcą porządnie żyć, a nie tylko tym, którzy chcą
    żyć w niezgodzie z Bogiem.

    -=-

    Wracając do kontroli -- oby jak najmniej było w tym kraju miejsc wyjętych
    spod kontroli.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-08-29 09:05:20
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i5atv2$rpd$1@inews.gazeta.pl...

    > No w fizycznym. Kowalski deponuje 1kg fizycznego złota, a oni ten 1kg
    > fizycznego złota fizycznie dają Nowakowi jako fizyczny kredyt. Przy okazji
    > wykreowali 1kg papierowego złota dla Kowalskiego, ale Kowalski o tym nie
    > wie. A skoro nie ma kontroli, to... :-)

    Jeszcze raz powtórzę. Wyłącznie fizyczne złoto. To znaczy, że Kowalski ma
    iść na drzewo, a bank ma pożyczać swoje.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 20. Data: 2010-08-29 09:36:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> writes:

    > Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:i5atv2$rpd$1@inews.gazeta.pl...
    [...]
    > Jeszcze raz powtórzę. Wyłącznie fizyczne złoto. To znaczy, że Kowalski
    > ma iść na drzewo, a bank ma pożyczać swoje.

    Tylko, że w takiej sytuacji przestałby być bankiem, a trochę większym
    Kowalskim pożyczającym Nowakowi złoto.
    KJ

    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.