  • 21. Data: 2010-08-29 11:53:15
    Temat: Re: jak sie skonczy3 SKOK na nadzór SKOK-ów?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca"" 8...@a...kjonca

    > Tylko, że w takiej sytuacji przestałby być bankiem, a trochę
    > większym Kowalskim pożyczającym Nowakowi złoto.

    Więc Twoim zdaniem oparcie pieniądza o złoto jest... Hm... Trudne?
    (niemożliwe)

    Moim zdaniem złoto nie ma magicznej mocy, nie można go przetopić
    na chleb czy mandarynki lub samochody czy domy, więc nie może być
    pieniądzem. Pieniądz taki, jaki mamy, czyli swoista ułuda, jest
    jedynym wyjściem. Być może tak uważam z uwagi na swój wiek (XXI),
    ale naprawdę nie widzę możliwości powiązania pieniądza z jakimkolwiek
    dobrem materialnym -- czy to złotem, czy ropą naftową -- o ileż bardziej
    potrzebną w życiu codziennym, czy choćby z produkcją.

    Pieniądz powinien chyba odzwierciedlać ogólny stan państwa
    i być swoistą obligacją -- częstokroć pozbawioną pokrycia. :)

    Oczywiście i państwo powinno być państwem, a nie (jak ma to
    miejsce w Polsce) przykrywką dla różnorakiego złodziejstwa. :)

    -=-

    Gdy dolar miał być dodrukowany, nie tylko nie stracił na wartości
    w Polsce, ale zyskał -- i to pokazuje, że gwarancją stabilności
    dla Polaka jest gospodarka USA, nie zaś gospodarka polska. (co
    chyba nie dziwi zbyt mocno)

    -=-

    Ogólnie jednak ani na pieniądzu, ani lataniu nie znam się. :)
    Uważam jednak, że oparcie waluty polskiej o złoto (czy miedź
    bądź srebro albo i platynę) jest... Hm... No... Głupotą. :)
    Natomiast takie oparcie (o dobra typu ropa naftowa czy złoto)
    waluty kraju rozchwianego do niemożliwości jest wręcz konieczne.
    Czy Polskę to czeka? -- trudno zgadnąć. Być może tak. A być może
    kolejny raz Polska utraci status państwa i będziemy mieli tu
    (w tym kraju) wprawdzie euro zamiast złotówki, ale i język
    niemiecki w urzędach, i prawo niemieckie... :)

    --
    749*.8=599,2 749*.6=449,4 450-600 to (60-80)% . .
    . 749 .
    VV sztach . Ventolinem u
    . . . 739 . 26
    ^ . . . 25 . .01 . .
    .12 . 20 729 .
    . . . . . . . . . . . . 26 . . . g 03040506
    .09 . 14 . 19 719 .25 27
    P . . lipiec . VVVV VV .19 . . . . r02VV .
    13 . 21 709 .
    E27 29 01 03 . 07 101112 17 20 VV . 2728 31 .
    F 28 02 06 08 . 16 VV23 29 m sierpień
    1011 15 VV 690 2324 28
    . 30 VV .-09 13 18 22 24 u
    1718 680 22
    l.' 05 '.O_' 21 30 c VV
    670
    /' ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`., 1415 h 07
    660
    m'..;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/.. ......... ........ .....
    ..................y................,,,,,,....;;;;..,
    ,;;..,,.650...,,..,,..,,..

  • 22. Data: 2010-08-29 18:58:12
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Jeszcze raz powtórzę. Wyłącznie fizyczne złoto. To znaczy, że Kowalski
    > ma iść na drzewo, a bank ma pożyczać swoje.

    A skąd ma wziąć? Bank to instytucja, która pożycza od jednych i udziela
    kredytów innym. Jakby bank miał pożyczać wyłącznie swoje, to nie byłby
    bankiem, tylko właśnie - Kowalskim. (A wtedy Nowak - jakby był
    odpowiednio obrotny - mógłby sam stać się bankiem.)

    --
    MiCHA

  • 23. Data: 2010-08-30 07:40:44
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i5eak5$h4v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kredytów innym. Jakby bank miał pożyczać wyłącznie swoje, to nie byłby
    > bankiem, tylko właśnie - Kowalskim. (A wtedy Nowak - jakby był odpowiednio

    Z tego samego źródła, co kapitał założycielski.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 24. Data: 2010-08-30 12:15:01
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Z tego samego źródła, co kapitał założycielski.

    No dobra. Bank ma swój fizyczny założycielski kilogram złota i poożycza
    go Nowakowi. Teraz Nowak ma fizyczny kilogram złota. Co może z tym
    kologramem zrobić? Może np. fizycznie wnieść go jako swój wkład do
    kapitału zakładowego... drugiego banku. Nadal uważasz, że nie ma tu
    kreacji złota? :-)

    --
    MiCHA

  • 25. Data: 2010-08-30 21:48:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" i5g7c7$pe3$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > jako swój wkład do kapitału zakładowego... drugiego banku. Nadal
    > uważasz, że nie ma tu kreacji złota? :-)

    Zapewne wcześniej czy później złoto ciężkie zostanie zastąpione
    złotem lekkim (papierową obligacją podpartą złotem właściwym)
    i dojdzie do kreacji pieniądza, a zatem i kreacji złota... ;)

    Moim zdaniem obecny pieniądz jest zbyt mocnym (za mało chwiejnym)
    wynalazkiem, aby można było wynaleźć lepszy sposób porachunków
    międzyludzkich. :)

    --
    749*.8=600 749*.6=450 450-600 to (60-80)% . .
    . 749 .
    VV sztach . Ventolinem u
    . . . 739 . 26
    ^ . . . 25 . .01 . .
    .12 . 20 729 . .
    . . . . . . . . . . . . 26 . . . g 03040506
    .09 . 14 . 19 719 .25 27
    P . lipiec . VVVV VV .19 . . . . r02VV .
    13 . 21 709 .
    E 29 01 03 . 07 101112 17 20 VV . 2728 31 . 08
    16VV 700
    F28 02 06 08 . 16 VV23 29 m sierpień
    1011 15 VV 685 2324 2829
    30 VV .-09 13 18 22 24 u
    1718 680 22
    l 05 '.O_' 21 30 c VV
    670
    / ~'~'~'~'~'~04'~'~ o.`., 1415 h 07
    660
    m.;,,. ; .,. ; ;..,.;\|/.. ......... ........ .....
    ..................y................,,,,,,....;;;;..,
    ,;;..,,.650...,,..,,..,,..,,

  • 26. Data: 2010-09-03 04:44:04
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i5g7c7$pe3$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zrobić? Może np. fizycznie wnieść go jako swój wkład do kapitału
    > zakładowego... drugiego banku. Nadal uważasz, że nie ma tu kreacji złota?

    To musisz kombinować tak, żeby nie było kreacji.
    A jak się już dłużej nie da, jak w temacie, to należy zapewnić NADZÓR. :-)))

  • 27. Data: 2010-09-03 06:29:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbiński pisze:
> [...]
    >
    > To musisz kombinować tak, żeby nie było kreacji.
    > A jak się już dłużej nie da, jak w temacie, to należy zapewnić NADZÓR.

    Przecież dyskusja zaczęła się od postulatu, że ma nie być nadzoru...
    A poza tym - każda działalność bankowa, polegająca na udzielaniu
    kredytów, prowadzi do kreacji środka płatniczego - niezależnie czy są to
    złotówki, złoto, czy cokolwiek innego. Żeby kreacji nie było, trzebaby
    zabronić pożyczania.

    --
    MiCHA

  • 28. Data: 2010-09-03 07:26:04
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:i5q4kj$27l$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > prowadzi do kreacji środka płatniczego - niezależnie czy są to złotówki,
    > złoto, czy cokolwiek innego. Żeby kreacji nie było, trzebaby zabronić

    Propozycję braku nadzoru poparłem pod pewnymi warunkami. W razie ich
    niespełnienia uważam za słuszne nadzór. Jeżeli warunki są trudne lub
    niemożliwe do spełnienia, to chyba jest oczywiste co z tego wynika?

  • 29. Data: 2010-09-03 15:58:11
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2010-08-29 11:05, Jan Werbiński pisze:

    > Jeszcze raz powtórzę. Wyłącznie fizyczne złoto. To znaczy, że Kowalski
    > ma iść na drzewo, a bank ma pożyczać swoje.

    A co widzisz uczciwego by jakies tam RPA murzynskie kreowało pieniadze z
    niczego ?

  • 30. Data: 2010-09-03 19:26:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 03 Sep 2010 17:58:11 +0200, Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    wrote:

    >A co widzisz uczciwego by jakies tam RPA murzynskie kreowało pieniadze z
    >niczego ?

    Znaj proporcją, mocim panie :-)
    210 ton wyprodukowane przez RPA w 2010 roku to pikuś przy
    "wypłukiwaniu pieniędzy z powietrza". Nasz POlski dług przyrósł w 2009
    roku o ponad 72 mld złotych, co przy cenie 125 zł/gram daje 576 ton.

    Wolę już złoto z murzyńskiego RPA niż radosne wydawanie złotówek w
    "czwarty sposób" w białej Polsce.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski