  • 1. Data: 2005-06-11 09:05:17
    Temat: jak to jest w kk
    Od: "cretea" <c...@p...fm>

    interesuje sie kk. jak to jest, powiedzmy ze robie sobie zakup jednego
    dnia. za tydzien kolejny.

    po kolejnych dwoch tygodnaich wplacam pieniadze na karte, w pierwwszj
    kolejnosci to zaspokaja ten dluzej istniejacy debet tak?

    czy gdy mija termin platnosci, bank nalicza jakas ekstra oplate np. za
    monit, czy po protu zaczyna sobie procentowac?

    pozdrawiam
    cretea

  • 2. Data: 2005-06-11 09:58:06
    Temat: Re: jak to jest w kk
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "cretea" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > po kolejnych dwoch tygodnaich wplacam pieniadze na karte, w pierwwszj
    > kolejnosci to zaspokaja ten dluzej istniejacy debet tak?

    nie ma w sumie pojecia dluzej istniejacego debetu, koniecznosc zaplaty za
    zakupy powstaje po otrzymaniu wyciagu, na ktorym okreslona jest;
    - kwota ogolna
    - termin zaplaty
    - kwota minimalna do zaplaty

    > czy gdy mija termin platnosci, bank nalicza jakas ekstra oplate np. za
    > monit, czy po protu zaczyna sobie procentowac?

    oczywiscie + odsetki, zazwyczaj znacznie wieksze niz w innych typach kredytu
    jesli splacasz kwote minimalna, to nie ma podstaw do wyslania monitu, ale
    generalnie nie oplaca sie nie placic w calosci i w terminie podanym.
    nie splacenie kwoty minimalnej w wyznaczonym terminie skutkuje natomiast
    kwota dodatkowa np 50 zl i wiecej

  • 3. Data: 2005-06-11 14:02:20
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > nie ma w sumie pojecia dluzej istniejacego debetu, koniecznosc zaplaty za
    > zakupy powstaje po otrzymaniu wyciagu, na ktorym okreslona jest;
> [...]

    Jest takie pojęcie. Zazwyczaj jest tak, że jeśli nie spłacisz całości
    wyciągu ale więcej niż kwotę minimalną, to spłacona kwota pokrywa najpierw
    transakcje które wiszą najdłużej - po spłaceniu całości transakcji przestają
    się od niej naliczać odsetki. Oczywiście jeśli byłyby jakieś odsetki lub
    opłaty karne do zapłacenia, to one są pokrywane przez wpłatę w pierwszej
    kolejności przed transakcjami

    gdy mija termin płatności, odsetki oczywiście naliczają się od dnia
    dokonania zakupu do daty spłacenia całości transakcji (bo niektórzy mogą
    pomyślec że od daty wystawienia wyciągu lub daty płatności wyciągu).

  • 4. Data: 2005-06-12 11:04:23
    Od: "cretea" <c...@p...fm>

    Użytkownik "Seba" <b...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    ale kazda transakcja jest niezalezna tak? to znazcy jesli splace te
    najstarsza a mlodsza przekroczy 54 dni to odsetki sa naliczane od tej
    niesplaconej tylko?
    nie mowie o sytuacji gdy np. polowe jednej traskacji splace, tylko gdy
    splace jedna z dwoch transakcji.

    to jest troche an oslep. czy bede miec zaznaczone ze TA transakcja jest juz
    splacona? bo chyba to jest tak ze wiem ze mam np. 600 do splaty z 5
    tranakcji wplacam 500 i w sumie to nawet nie wiem co mi odpadlo.

    cretea

  • 5. Data: 2005-06-12 11:34:44
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

> [...]
    > niesplaconej tylko?
    > nie mowie o sytuacji gdy np. polowe jednej traskacji splace, tylko gdy

    nie na każdą transakcje masz 54 dni,tylko musisz się zmieścić w dacie
    wyznaczonej na wyciągu na spłatę. 54 dni to maksymalny czas kredytowania,
    taki okres masz w przypdaku gdy kupisz coś od razu po wystawieniu wyciągu,
    wtedy masz 30 dni do wystawienia następnego + 24 dni na spłatę. A jeśli
    dokonasz płatności np 2 dni przed wystawieniem wyciągu i zdąży się ona
    rozliczyć, to będzie 24+2 czyli 26 dni na spłatę tej transakcji. Odsetki tak
    naprawdę są naliczane już od zaksięgowania transakcji, tylko jeśli spłacisz
    ją w terminie wyznaczonym na wyciągu to są anulowane, jeśli nie zmieścicz
    się w terminie to naliczone odsetki będą widoczne na następnym wyciągu

    > to jest troche an oslep. czy bede miec zaznaczone ze TA transakcja jest
    > juz splacona? bo chyba to jest tak ze wiem ze mam np. 600 do splaty z 5
    > tranakcji wplacam 500 i w sumie to nawet nie wiem co mi odpadlo.

    nie będziesz tego mie nigdzie widocznego, zasada jest prosta - najlepiej
    spłacać całość w terminie, bo kredyt na kk jest jednym z najdroższych, a
    jeśli już się przesadziło z wydatkami to oddać jak najwięcej, aby spłacić
    jak najwięcej transkacji. Transakcje powinny być spłacane chronologicznie od
    najstarszej, ale przedtem pokrywasz opłaty nalezne bankowi, czyli np
    ubezpieczenie, opłaty karne, prowizje od gotówki, odsetki od gotówki,
    odsetki od zakupów

  • 6. Data: 2005-06-12 13:17:09
    Od: "cretea" <c...@p...fm>

    > Użytkownik "cretea" <c...@p...fm> napisał w wiadomości

    czyli wsystko musi byc splacone 24 dni po rozpoczeciu cyklu?

  • 7. Data: 2005-06-12 13:50:03
    Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Seba" <b...@w...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:d8h6kc$8sa$1@inews.gazeta.pl...

    > czyli wsystko musi byc splacone 24 dni po rozpoczeciu cyklu?
    nie.....
    24 dni masz na spłatę wyciągu, a wyciąg jest wystawiany za okres 30 dni
    poprzedzających jego generowanie.
    Załóżmy że wyciąg wystawia się 30 dnia miesiąca - na tym wyciągu są
    transakcje wykonane od 1 do 29 dnia miesiąca, wyciąg wystawiany jest 30 i
    masz czas do 24 nastepnego miesiąca na spłatę. Czyli każda transakcja jest
    kredytowana bez odsetek (pod warunkiem że spąłcisz wyciąg w całości w
    terminie do 24) od 25 do 54 dni, w zależności od tego kiedy była wykonana
    ( w zakresie 1 - 29 dzień przed wystawieniem wyciągu )

  • 8. Data: 2005-06-12 14:13:36
    Od: "cretea" <c...@p...fm>

    Użytkownik "Seba" <b...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    oto mi wlasnie chodzilo. w ciagu 24 dni od rozpoczecia nowego cyklu (czy tez
    od naliczania nowego wyciagu) wszystko z poprzedniego okresu musi byc
    splacone.