  • 1. Data: 2009-10-19 09:51:27
    Temat: jak to jest z ekonomią
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    jak to się dzieje że polacy (kilka milionów) codziennie rano wstają
    do "pracy" a mimo wszystko dług polski z dnia na dzień rośnie?
    czyżby władza nie wiedziała co to zarządzanie?
    czyżby doradcy ekonomiczni nie wiedzieli co to zarządzanie?
    czy może te kilka milionów "pracujących" jest tak wielkimi debilami że nie
    zdają sobie sprawy że z ich "pracy" rosną tylko długi?

  • 2. Data: 2009-10-19 11:29:28
    Temat: Re: jak to jest z ekonomią
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy może te kilka milionów "pracujących" jest tak wielkimi debilami że nie
    > zdają sobie sprawy że z ich "pracy" rosną tylko długi?

    Przeciez to proste jak budowa cepa. Wydaje sie wiecej niz sie zarabia. Tak
    samo wyglada sprawa z panstwem jak i przecietnym Kowalskim. Kowalski sie
    ciagle zadluza kupujac na kredyt mieszkanie, dom, samochod, plazme, pralke
    itd. I mimo, ze chodzi do roboty i splaca kredyt to zadluzenie ciagle
    rosnie.

    Pozdrawiam

    DJ

  • 3. Data: 2009-10-19 12:03:22
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    DJ <d...@p...onet.pl> napisał(a):

[...]

    Życie na kredyt jest tendencją ogólnoświatową i trwa od kilkudziesięciu lat.
    Polska nie jest wcale w czołówce najbardziej zadłużonych krajów.
    Zadłużają się budżety państw (również tych najbogatszych jak USA czy Niemcy) i
    zadłużają się obywatele tych państw.
    Zasadniczym powodem takiego modelu życia współczesnych społeczeństw jest
    GIGANTYCZNA NADPRODUKCJA i niewiarygodnie pobudzona konsumpcja, która znacznie
    przekracza potrzeby człowieka współczesnego.

    Ale to temat rzeka, zahaczający o filozofię, etykę itp.

  • 4. Data: 2009-10-19 12:22:18
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ----

> [...]
    znacznie
    > przekracza potrzeby człowieka współczesnego.
    >
    > Ale to temat rzeka, zahaczający o filozofię, etykę itp.

    ciekawi mnie tylko jak obecni kredytodawcy będą egzekwować swoje udzielone
    kredyty to będzie niezła zabawa coś mi się zdaje

  • 5. Data: 2009-10-19 12:44:47
    Od: "NY" <a...@o...eu>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:hbhllq$qf3$1@inews.gazeta.pl...

    > ciekawi mnie tylko jak obecni kredytodawcy będą egzekwować swoje udzielone
    > kredyty to będzie niezła zabawa coś mi się zdaje

    nic nie beda egzekwowac, przejma za dlugi po prostu...

    NY

  • 6. Data: 2009-10-19 13:27:02
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    NY <a...@o...eu> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:hbhllq$qf3$1@inews.gazeta.pl...

    > nic nie beda egzekwowac, przejma za dlugi po prostu...
    >
    > NY
    a co jak długi nie będą miały pokrycia w dobrach materialnych?

  • 7. Data: 2009-10-19 13:44:12
    Od: games <g...@g...home.pl>

    olob kowalski pisze:

    > udzielone

    > a co jak długi nie będą miały pokrycia w dobrach materialnych?

    To zrobi sie to co Balcerowicz Napedzi sie Hiperinflacje a pozniej
    denominacje.

  • 8. Data: 2009-10-19 13:45:01
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    NY pisze:

    > nic nie beda egzekwowac, przejma za dlugi po prostu...

    Jednych przejmą za długi, a innych, być może tych , co swoje wartości
    humanistyczne czerpią z innych źródeł, za krótki :)))

    Prawda Skippy ?

  • 9. Data: 2009-10-19 14:00:18
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    games <g...@g...home.pl> napisał(a):

    > To zrobi sie to co Balcerowicz Napedzi sie Hiperinflacje a pozniej
    > denominacje.
    tak można się bawic z ciemnym społeczeństwem przy długu wewnętrznym ale co
    przy dlugu zewnętrznym zagranicznym :)

  • 10. Data: 2009-10-19 14:00:36
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    games wrote:

    > To zrobi sie to co Balcerowicz Napedzi sie Hiperinflacje a pozniej
    > denominacje.

    A to jakaś nowinka historyczna. Balcerowicz napędził hiperinflację. Tutaj po
    raz pierwszy opublikowałeś to odkrycie? Koniecznie musisz to rozpowszechnić.
    Laury Cię nie ominą. Już jesteś bogaty jak masz prawa autorskie do takich
    odkryć. Gratuluję.