  • 1. Data: 2004-07-26 13:29:12
    Temat: jak wybrac pieniadze z Polskiego konta w UK i nie stracic
    Od: "Piotrek" <p...@b...pl>

    Witam,

    Jade do UK na pare miesiecy i zastanawiam sie w jaki sposob najmniej
    bolesnie wybierac tam pieniadze w funtach z konta ktore mam w Polsce.

    Wybieranie karta VISA powoduje iz otrzymuje w bankomacie FUNTY ale moja
    transakcja jest rozliczana w DOLARACH (ktore otrzymujemy przeliczajac
    wybrane funty) ktore natomiast potem sa przeliczane na ZLOTOWKI (masakra i
    niewiem ile na tym strace oraz czy wogole sie oplaca).
    Inna sprawa jest placenie w sklepach (tez pewnie strace na tym interesie).

    Moze ktos zna jakis inny mniej bolesny sopsob na wybieranie kasy w UK nie
    tracac duzo na przewalutowniu i roznicach kursowych ?
    Moze ktos wie ile srednio bede musial doliczyc % do calej zabawy w placenie
    karta VISA w UK ?

    czesc
    Piotrek,

  • 2. Data: 2004-07-26 14:05:42
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    > (masakra i
    > niewiem ile na tym strace oraz czy wogole sie oplaca).

    Nie wiesz ile stracisz ale wiesz, że masakra... Rewelacja! :)))

> [...]
    > tracac duzo na przewalutowniu i roznicach kursowych ?
    > Moze ktos wie ile srednio bede musial doliczyc % do calej zabawy w

    Ja zawsze używam debetówki z Multi. Wyciągam sobie na lotnisku za 10 zł
    trochę funciaków, wszystkie zakupy robię kredytówką - i co najgorsze - nigdy
    tego za bardzo nie liczyłem :))) Ale czuje się ok, więc jak dla mnie kursy
    są dobre :)
    Wiem, ze w Pradze taniej mi wychodziło wypłacać kartą Multi w bankomacie niż
    wymieniać kasę w polskich czy czeskich kantorach.

    pzdr
    KK

  • 3. Data: 2004-07-26 21:06:13
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > Wiem, ze w Pradze taniej mi wychodziło wypłacać kartą Multi w bankomacie
    niż
    > wymieniać kasę w polskich czy czeskich kantorach.

    jestes pewien?!

    /trudno mi w to uwierzyc...

  • 4. Data: 2004-07-27 13:37:06
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    "Q" <o...@g...gov.pl> wrote in message
    > niż
    >
    > jestes pewien?!

    Tak - najgorszy kurs osiągnąłbym w czeskim kantorze. Wiesz - to było parę
    lat temu i w sumie to nie dam głowy czy to była wypłata z bankomatu czy
    zakupy w czeskich sklepach. Ale wiem na 100%, że na wyciągu miałem lepsze
    kursy po przeliczeniu transakcji niż moi znajomi, którzy kupowali korony w
    Polsce.
    Poza tym święty spokój - i w ogóle nie rozumiem tej całej analizy - po
    cholerę mam z sobą taszczyć kilkaset funtów do Londynu skoro mogę sobie
    wypłacać co jakiś czas - wygoda i bezpieczeństwo jest dla mnie dużo
    ważniejsze.

    pzdr
    Krzysiek

  • 5. Data: 2004-07-27 17:09:06
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

> [...]
    > cholerę mam z sobą taszczyć kilkaset funtów do Londynu skoro mogę sobie
    > wypłacać co jakiś czas - wygoda i bezpieczeństwo jest dla mnie dużo

    zgadzam sie;
    poza tym: nawet jak banki zadra troche kasy,
    to chyba nie beda to az tak kosmiczne kwoty,
    zeby sie wozic kase w 'skarpetce' :)