  • 1. Data: 2010-01-01 21:49:16
    Temat: jak zapłacić kartą chipową ?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Niech ktoś mi wyjasni jak w kasie na dw, Cenralnym w Warszawie (hol główny)
    płacić kartą
    chipową ? bo nie udało się, brak autoryzacji, mimo iż limity dostępne,
    kwota jest na rachunku, karta maestro ING, kasjerka zasugerowała mi użycie
    innej karty, i uzyłem bezchipowej, ale potem zobaczyłem, że te PIN-pady
    wystawione poza
    okienko mają miejsce gdzie wkładam karte, czy więc chipowej karty nie
    nalezy dawać kasjerce ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Remont na trasie W-Z
    http://foto.3mam.net/warsaw/m/index.php

  • 2. Data: 2010-01-01 21:54:27
    Temat: Re: jak zapłacić kartą chipową ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:hhlql1$lj9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wystawione poza
    > okienko mają miejsce gdzie wkładam karte, czy więc chipowej karty nie

    Jak ja tam ostatnio kupowalem... a bylo to juz dosc dawno, to mieli POSy
    Pekao, a Pekao nie wie co to chip ;). Generalnie dostepne teraz na rynku
    pinpady maja wejscie na karte mikroprocesorowa, ale czesto jej nie
    obsluguja, ze znanych mi to np. Carrefour, Auchan, a w Realu karta musi
    zostac najpierw przeciagnieta przez czytnik magnetyczny. Proponuje zakupu
    biletow dokonywac przez Internet :).

    MK

  • 3. Data: 2010-01-02 00:27:00
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 1 Jan 2010 22:49:16 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

    > Niech ktoś mi wyjasni jak w kasie na dw, Cenralnym w Warszawie (hol główny)
    > płacić kartą
    > chipową ?

    27 listopada płaciłem KK Aliora (MC Silver) i wszystko poszło ok - pani
    przeciągnęła kartę u siebie, ja wklepałem PIN na wystawionym pinpadzie
    (kasa w holu głównym dworca Centralnego w Warszawie).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 4. Data: 2010-01-02 08:19:58
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "J_K_K" news:hhlrjr$lsj$1@speranza.aioe.org

    > Się mylisz.
    > W zeszłym roku wysyłali wznowione karty
    > debetowe / bankomatowe już z logo Unicredit
    > jak najbardziej z chip'em.

    Się kolega myli - wydawanie kart z chipem a ich obsługa w swoich terminalach
    (transakcja realizowana z chipa a nie z paska) to dwie zupełnie inne bajki.

  • 5. Data: 2010-01-02 08:22:07
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" news:hhlql1$lj9$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > wystawione poza
    > okienko mają miejsce gdzie wkładam karte, czy więc chipowej karty nie

    A czy przypadkiem opisywana przez ciebie sytuacja nie była związana z jakąś
    awarią po stronie ING. Często byłem świadkiem jak i też doświadczyłem tego,
    że karty z logo lwa nie chciały mi działać mimo, że na koncie były środki by
    zapłacić za dany towar czy usługę... Inne karty (hybrydki albo z samym
    paskiem) ratowały sytuację. Jako, że takich sytuacji nie lubię z ING się
    pożegnałem bez żalu.

  • 6. Data: 2010-01-02 10:21:44
    Od: "MG" <n...@s...com>

    "Valdi" napisał:
> [...]
    > terminalach
    > (transakcja realizowana z chipa a nie z paska) to dwie zupełnie inne

    Obaj macie rację. Pekao, wie co to EMV (wniosek racjonalizatorski - używajmy
    tego zamiast słowa 'chip', które nic nie znaczy i nie występuje w języku
    polskim), ale sieć akceptacyjna nie jest jeszcze gotowa. Raczej nie jest to
    jednak odległa przyszłość.
    Niedługo wszystkie centra powinny być już mniej lub bardziej zgodne z EMV.
    'Mniej lub bardziej' rozumiem zarówno przez zróżnicowany stosunek urządzeń
    zgodnych do niezgodnych, jak i inne małe grzechy związane z urządzeniami
    teoretycznie zgodnymi.

    --
    MG

  • 7. Data: 2010-01-02 10:50:30
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MG" <n...@s...com> news:hhn56d$6ns$1@news.interia.pl

> [...]
    > tego zamiast słowa 'chip', które nic nie znaczy i nie występuje w języku
    > polskim), ale sieć akceptacyjna nie jest jeszcze gotowa. Raczej nie jest

    Jest to jedyne z liczących się centr rozliczeniowych na rynku, które nie
    oferuje swoim klientom akceptacji kart EMV.
    Syndrom Bieleckiego wiecznie żywy czy co? ;)

  • 8. Data: 2010-01-02 11:43:09
    Od: "MG" <n...@s...com>

    "Valdi" napisał:
    > Jest to jedyne z liczących się centr rozliczeniowych na rynku, które nie
    > oferuje swoim klientom akceptacji kart EMV.
    > Syndrom Bieleckiego wiecznie żywy czy co? ;)

    Nie mam wiele wspólnego z Pekao, za to mam sporo z EMV, więc z tej
    perspektywy się wypowiadam.
    Z punktu widzenia klientów (akceptantów) nie jest wielce istotnym brak
    obsługi EMV, ponieważ obecnie karty są (i jeszcze przez pewien czas będą)
    hybrydowe. Dla centrów rozliczeniowych wdrożenie EMV ma raczej znaczenie z
    powodu ponoszenia kosztów tych oszustw, których EMV pozwala uniknąć. Ma to,
    prawdę mówiąc, znacznie większy oddźwięk w przypadku bankomatów niż
    terminali, choć w terminalach pozwala uniknąć pewnych problemów z
    transakcjami akceptowanymi offline.
    Pisząc o liczących się centrach patrzysz przez pryzmat terminali,
    zapominając o bankomatach. W tej działce jest w Polsce jeszcze nieco do
    zrobienia, choć przez ostatnie dwa lata działo się naprawdę dużo.

    --
    MG

  • 9. Data: 2010-01-02 13:22:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > w Realu karta musi
    > zostac najpierw przeciagnieta przez czytnik magnetyczny.

    jakoś w Realu sam wkładam kartę do czytnika i przeciągnięcie przez
    czytnik nie jest konieczne, identycznie jest w Lidlu

    > Proponuje
    > zakupu biletow dokonywac przez Internet :).

    i to jest najlepsza koncepcja!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2010-01-02 17:49:18
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 2 Jan 2010 09:22:07 +0100, Valdi napisał(a):

    > A czy przypadkiem opisywana przez ciebie sytuacja nie była związana z jakąś
    > awarią po stronie ING.

    blokada na kwotę tkwi na rachunku ING
    może to i awaria, będę to wyjaśniał z bankiem

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    DTP 2006
    http://foto.3mam.net/album2/DTP-2006/index.php