  • 11. Data: 2008-04-26 18:01:14
    Temat: Re: jaka KK do Turcji?
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    news:fuvk6u$hnd$1@inews.gazeta.pl...

    > Albo moze MC nie wymaga zeby taka prowizja byla uwidoczniona... ;)
    >
    > Tak naprawde nie ma to znaczenia dla klienta, wazne zeby kwota obciazenia
    > w walucie karty byla nizsza...

    Przecież Visa także jej nie uwidacznia. Jednak przecietnie rozwinięty
    uzytkownik karty jest w stanie ustalić o ile mu się chce czy była naliczona
    prowizja czy nie, no chyba że to jakies ułamki procenta. Biorąc pod uwage,
    że wysokośc tej prowizji to 2-3% nie ma problemu z ustaleniem czy ona
    została naliczona czy nie.

    marekz

  • 12. Data: 2008-04-26 19:09:46
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Więc weź VISE z Polbanku, wykonaj operację, porównaj kursy i zweryfikuj
    swoją wizję świata.
    Możesz też sprawdzić AMEX-a.

    MichalL

  • 13. Data: 2008-04-26 19:50:17
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Więc weź VISE z Polbanku, wykonaj operację, porównaj kursy i zweryfikuj
    > swoją wizję świata.
    > Możesz też sprawdzić AMEX-a.
    >
    > MichalL

    nie musze niczego weryfikowac, po prostu wiem jak jest...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2008-04-26 19:55:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Kwi, 21:09, "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote:
    > Więc weź VISE z Polbanku, wykonaj operację, porównaj kursy i zweryfikuj
    > swoją wizję świata.

    Wez Vise debetowa Polbanku i Vise kredytowa Polbanku i rowniez
    porownaj kursy na identycznej transakcji.
    Powinny sie roznic.

  • 15. Data: 2008-04-29 21:48:03
    Od: "RK" <n...@o...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > karty MC wypadają zwykle lepiej w przypadku platnosci w walucie innej niż
    > rozliczeniowa, gdyz w przypadku MC nie są pobierane
    > dodatkowe prowizje za przewalutowanie..tak jest w m.in. Mille, ING,
    > BZWBK...

    Ale w przypadku MC Millenium są stosowane jakieś dziwne przeliczenia.
    Najpierw lokalna waluta jest przeliczana na USD, potem USD na EUR i w końcu
    EUR na PLN. (Regulamin kart par.13)
    Po co jest to dodatkowe przeliczenie na USD w przypadku MC? Czy MasterCard
    nie może od razu przeliczać z waluty lokalnej na EUR?