  • 11. Data: 2007-05-09 17:44:12
    Temat: Re: jaka karta kredytowa
    Od: "Czarek K." <c...@s...com>

    Użytkownik "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> napisał w wiadomości
    news:f1svg3$7f7$1@news.dialog.net.pl...

    > Ostatnio płaciłem w funtach KK Mastercard InvestBanku i Visami BZ WBK i
    > Citi. Przy 5,70zł sprzedaży w kantorze Invest wyliczył funta na 5,677zł,
    BZ
    > 5,849zł, a Citi 5,864zł. Generalnie Citi najgorzej, ale nie wiem czy
    > "beznadziejnie". W sumie podobnie jak BZ WBK.

    Przy funtach nie ma lekarstwa. MC przerabiaja euro i $ a VISA tylko $.
    Swoja droga sa jakies systemy które licza bezpośrednio przez funty?
    (dostepne w polsce)

    pzdr
    Czarek K.

  • 12. Data: 2007-05-09 18:29:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Przy funtach nie ma lekarstwa. MC przerabiaja euro i $ a VISA tylko $.
    > Swoja droga sa jakies systemy które licza bezpośrednio przez funty?
> [...]
    kojarze, ze podstawowe waluty na PLN przeliczane sa bezposrednio na
    zlote w PKO BP...
    ale nie korzystam z uslug tego banku, sprobuj poszukac na ich stronie

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 13. Data: 2007-05-09 18:52:56
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Szymon pisze:

    > Ja wyrabiałem w kwietniu Citi. Karta w sumie niezła z uwagi na program BP
    > PartnerClub. NIemniej samo wyrobienie tragedia - najpierw składałem wniosek
    > via net (warunek, by dostać kartę w pierwszym roku za darmo). Potem
    > potwierdzałem telefonicznie to, co na wniosku i umówiłem się z domokrążcą.
    > Gdy już ta sztuka się udała, ten ponownie spisuje wniosek nie mając żadnych
    > danych z pierwszego. W tym momencie ten pierwszy wniosek w ogóle idzie na
    > śmietnik.

    Nie jest źle, jak w ING ostatnio brałem MC to trzeci raz te same dane
    musiałem wpisać ręcznie sam, na 3 arkusze A4, które mi pani podała w
    okienku - makabra.

    > Serwis transakcyjny beznadziejny

    Też na początku miałem takie same odczucia, ale powiem szczerze, że w
    tej prostocie coś jest ;)

    > a do tego nie bardzo wiem jak zrezygnować z obsługi karty via phone.

    A tutaj bym nie radził (zresztą chyba nie ma takiej opcji), bo
    praktycznie tylko przez partyline możesz załatwić najbardziej ważne
    sprawy jak reklamacja, zwolnienie z opłat etc.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 14. Data: 2007-05-09 20:02:12
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Też na początku miałem takie same odczucia, ale powiem szczerze, że w
    > tej prostocie coś jest ;)

    Może i tak, ale jak przy logowaniu poproszono mnie o wpisanie numeru karty i
    PINu do bankomatu to byłem trochę... zdziwiony ;-)

    > A tutaj bym nie radził (zresztą chyba nie ma takiej opcji), bo
    > praktycznie tylko przez partyline możesz załatwić najbardziej ważne
    > sprawy jak reklamacja, zwolnienie z opłat etc.

    W mbanku nie mam aktywnego kanału telefonicznego i radzę sobie... w lukasie
    też... i w bzwbk... zatem dlaczego miałbym nie radzić sobie w Citi? Kanał
    zawsze można odblokować, a tymczasem jest on jedna - w moim odczuciu -
    troszkę bardziej ryzykowny niż net.

  • 15. Data: 2007-05-09 21:15:56
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Szymon pisze:

    > Może i tak, ale jak przy logowaniu poproszono mnie o wpisanie numeru karty i
    > PINu do bankomatu to byłem trochę... zdziwiony ;-)

    Od razu ustaw sobie iPIN czy jak to się tam zwie i będzie lepiej.
    Generalnie jeżeli korzystasz z pewnego komputera i łącza to problemu nie
    widzę. Druga sprawa, że nawet jeżeli ktoś uzyska dostęp to prócz tego,
    że coś podpatrzy to nic za bardzo nie zrobi.

> [...]
    > też... i w bzwbk... zatem dlaczego miałbym nie radzić sobie w Citi? Kanał
    > zawsze można odblokować, a tymczasem jest on jedna - w moim odczuciu -

    System Citi do nowoczesnych i lotnych nie należy, więc się nie dziw, że
    partyline zablokować się nie da. Poza tym z tego co kiedyś czytałem Citi
    jako jeden z pierwszych banków wprowadził usługę bank przez telefon,
    więc to może ich konik?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 16. Data: 2007-05-09 21:37:01
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Oczywiście mam już iPIN, niemniej zjawisko wpisywania bankomatowego PINu
    było dla mnie zdecydowanie nowe ;-) Ale człowiek uczy się całe życie ;-)

  • 17. Data: 2007-05-10 07:52:53
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > 5,849zł, a Citi 5,864zł. Generalnie Citi najgorzej, ale nie wiem czy
    > "beznadziejnie". W sumie podobnie jak BZ WBK.

    Odnośnie BZWBK - z długiego weekendu sporo transkacji KK VISA BZWBK ORANGE.
    Koszt 100 koron przy płaceniu ww. kartą, to 11,71-11,82. Średnio - 11,75.
    Za 100 koron słowackich w kantorze płaciłem 11,80 - znajomi 12,00-12,50.

    Ciekawym czy ktoś w tym czasie płacił na Słowacji jakimiś EC/MC i jaki był
    przelicznik.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 18. Data: 2007-05-10 11:50:03
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

> [...]
    >
    > Ciekawym czy ktoś w tym czasie płacił na Słowacji jakimiś EC/MC i jaki był

    W tym roku nie, ale w wakacje płaciłem 3 kartami w Czechach: Lukas, mBank i
    BZ WBK. Rozliczyło właśnie w tej kolejności. Najtańszy lukas (coś ok. 4gr na
    100 koronach do mBanku), najdroższy BZ WBK. W stosunku do kantoru
    przygraniczenego (w Polsce bywa drożej) wszystkie 3 kursy były droższe.

  • 19. Data: 2007-05-10 16:40:04
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Thu, 10 May 2007 13:50:03 +0200, Szymon napisał(a):

> [...]
    > 100 koronach do mBanku), najdroższy BZ WBK. W stosunku do kantoru
    > przygraniczenego (w Polsce bywa drożej) wszystkie 3 kursy były droższe.

    Trochę to dziwne bo Lukas korzysta z tabeli kursów BZWBK.

  • 20. Data: 2007-05-10 18:03:54
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    > Trochę to dziwne bo Lukas korzysta z tabeli kursów BZWBK.

    Zauważ jednak, że przewalutowanie w lukasie jest obciążone prowizją 1%, zaś
    w BZ WBK 3%