  • 1. Data: 2005-06-06 19:21:34
    Temat: jaki największy kredyt może przyznać bank osobie fizycznej ?
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    i jakie zabezpieczenie w zamian będzie chciał

    pozdr

  • 2. Data: 2005-06-06 19:38:45
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-06 21:21- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Flashka, gdy pisał(a):
    > i jakie zabezpieczenie w zamian będzie chciał
    >
    > pozdr

    Jakbyś miał Pałac Kultury, to byś dostał bardzo wysoki kredyt hipoteczny.
    Bardzo wysoki.
    Bardzo.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 3. Data: 2005-06-06 19:41:50
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    yayco napisał(a):
    > Jakbyś miał Pałac Kultury, to byś dostał bardzo wysoki kredyt hipoteczny.
    > Bardzo wysoki.

    Raczej nie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2005-06-06 19:57:30
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Flashka, gdy pisał(a):

    > Jakbyś miał Pałac Kultury, to byś dostał bardzo wysoki kredyt hipoteczny.

    Nooo, a gyby miał taką wieżę: http://www.dipol.com.pl/images/a148.jpg
    to dostałby jeszcze ze 2x wyższy ;-)

  • 5. Data: 2005-06-06 20:34:50
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Nooo, a gyby miał taką wieżę:
    > http://www.dipol.com.pl/images/a148.jpg
    > to dostałby jeszcze ze 2x wyższy ;-)

    Wyluzujcie,
    oprócz zabezpieczenia trzeba miec jeszcze zdolność kredytową. Czyli
    odpowiednie dochody.

    MichalL

  • 6. Data: 2005-06-06 20:40:55
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > Wyluzujcie,
    > oprócz zabezpieczenia trzeba miec jeszcze zdolność kredytową. Czyli
    > odpowiednie dochody.
    >
    > MichalL

    a czy można to jakoś zdefinować wzorem, może z użyciem procentów ?

    pozdr

  • 7. Data: 2005-06-06 20:41:14
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-06-06 22:34- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    MichalL, gdy pisał(a):

    > Wyluzujcie,
    > oprócz zabezpieczenia trzeba miec jeszcze zdolność kredytową. Czyli
    > odpowiednie dochody.

    Po pierwsze, nie znasz się na żartach.
    Po drugie, gdybyś był właścicielem Pałacu Kultury, to byłby on dla
    Ciebie zapewne źródłem dochodów.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 8. Data: 2005-06-06 21:08:15
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Wyluzujcie,
    > oprócz zabezpieczenia trzeba miec jeszcze zdolność kredytową. Czyli
    > odpowiednie dochody.

    Chyba nie myslisz, że właściciel takich nieruchomości
    musi za nie czynsz płacić?;-)

  • 9. Data: 2005-06-06 21:17:16
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    MichalL napisał(a):
    > oprócz zabezpieczenia trzeba miec jeszcze zdolność kredytową. Czyli
    > odpowiednie dochody.

    I w miarę normalną nieruchomość :) poza tym, banki detaliczne niechętnie
    kredytują nieruchomości komercyjne.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 10. Data: 2005-06-07 10:04:29
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Flashka wrote:

    > a czy można to jakoś zdefinować wzorem, może z użyciem procentów ?

    Zapewne tak, ale szacując zdolność kredytową bierze się pod uwagę
    takie rzeczy jak:

    dochody

    - tutaj różne banki traktują w różny sposób różne źródła dochodów (na
    przykład umowy o dzieło). Mogą żądać PIT-ów za poprzedni rok

    koszty - tu też zależy od banku

    - zwykle bierze się pod uwagę comiesięczne stałe koszty utrzymania +
    koszt utrzymania zależny od ilości członków rodziny.
    - wysokość linii debetowych
    - limity lub wykorzystanie kart kredytowych
    - posiadanie samochodu (ów)
    - czy jesteś samotna/y czy żyjesz w związku

    i co tam tylko bank sobie wymyśli.

    Na zdolność kredytową ma też wpływ waluta kredytu.

    Każdy bank, a co gorsza każdy dyrektor oddziału w różny sposób
    traktuje klientów. Nie ma normy.
    Ważny jest też cel kredytu. Przypuszczam (nie ja podejmuję decyzje
    kredytowe), że gdybyś chciała kupic dom za 5 milionów złotych i miała
    udowodnione dochody rzędu 100 000 złotych miesięcznie to dałoby się to
    spokojnie załatwić. Polecam kalkulatory kredytowe na stronach banków,
    na przykład http://www.millenet.pl/Millennium/. Kredyt powyżej 500 000
    zł jest zwykle traktowany jako duży.

    Po konkrety musisz pójść do banków lub niezależnych doradców.

    pozdrawiam,

    MichalL