  • 41. Data: 2009-10-29 16:31:01
    Temat: Re: jaki sens ma lokowanie pieniędzy w SKOK-u?
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 29 Paź, 14:39, BK <b...@g...com> wrote:

    > Komu i do czego jest wiec ten sztyczny i nielogiczny podzial na banki
    > spoldzielcze i kasy w Polsce? :)
    Generalnie to się zagalopowałeś, przesadziłeś i miejscami napisałeś
    nieprawdę.
    1. dla SKOKów inaczej ustala się zobowiązania podatkowe ponieważ
    przykładowo SKOKi w mniejszym zakresie niż banki mogą wliczać w koszty
    uzyskania przychodu rezerwy na zobowiązania;
    2. Kasa Krajowa (!) SKOK owszem zarejestrowała spółki w Luksemburgu
    ale dla: ubezpieczeń, mediów, firmy turystycznej i informatycznej,
    natomiast same SKOKi płacą podatki w Polsce;
    3. oferta depozytowa (bo kredyty mnie nie interesują) wielu SKOKów
    jest lepsza niż banków nawet uwzględniając opłaty.

    Co prawda uważam że SKOKi ze spółdzielczością nie mają wiele
    wspólnego, tym niemniej nie mogę zrozumieć co one komu przeszkadzają ?
    Więcej kontroli i więcej regulacji to jest recepta na zdrową
    gospodarkę ?

  • 42. Data: 2009-10-29 19:09:05
    Od: BK <b...@g...com>

    On 29 Paź, 17:31, Clegan <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > przykładowo SKOKi w mniejszym zakresie niż banki mogą wliczać w koszty
    > uzyskania przychodu rezerwy na zobowiązania;

    A ja o zobowiazaniach podatkowych nic nie pisalem. Gdzie wiec sie
    zagolopowalem, przesadzilem i napisalem nieprawde?

    > 2. Kasa Krajowa (!) SKOK owszem zarejestrowała spółki w Luksemburgu
    > ale dla: ubezpieczeń, mediów, firmy turystycznej i informatycznej,
    > natomiast same SKOKi płacą podatki w Polsce;

    Natomias poszczegolne SKOK' nie maja mozliwosci wyboru np. firmy
    ubezpieczeniowej czy firmy informatycznej. Musza korzystac z tych
    nalezacych do KK, tych zarejestrowanych w Luksemburgu. Rozumiem, ze
    SKOK placi podatki w Polsce - ale skoro kazdy SKOK zmuszony jest
    korzystac z uslug wskazanych przez KK spolek nalezacych do KK i
    wyprowadzonych do Luskemburga to czym to jest jesli nie
    transferowaniem zyskow systemu SKOK za granice?

    Dlaczego SKOK nie moze ubezpieczyc swoich kredytow np. w PZU i tym
    samym nakrecac polskiej gospodarki bo PZU placi podatki i dywidende w
    kraju?

    Dlaczego SKOK nie moze wybrac dowolnej firmy? :)

    > 3. oferta depozytowa (bo kredyty mnie nie interesują) wielu SKOKów
    > jest lepsza niż banków nawet uwzględniając opłaty.

    Roznie bywa ;-) Ale oki to juz kwestia szukania dobrej lokaty to
    roznie bywa.

    > Co prawda uważam że SKOKi ze spółdzielczością nie mają wiele
    > wspólnego,

    Dokladnie o to chodzi. Ja tam osobiscie jestem wielkim fanem
    spoldzielczosci i osobiscie wkurza mnie "wycieranie geby" ta idea
    przez SKOK'i.

    > tym niemniej nie mogę zrozumieć co one komu przeszkadzają ?

    Argument jeden masz wyzej - skoro to nie spoldzielczosc tylko biznes
    to po co cokolwiek udawac?

    Drugi argument to dla mnie "mnozenie bytow ponad potrzebe" - skoro w
    zalozeniach co do celu i zasad funkcjonowania SKOK'i nie roznia sie od
    bankow spoldzielczych to po co utrzymywanie dwoch rownoleglych
    systemow? Z racjonalnego punktu widzenia jest to bez sensu :)

    > Więcej kontroli i więcej regulacji to jest recepta na zdrową
    > gospodarkę ?

    Nie absolutnie nie ale wszystko kwestia jak na to popatrzec. Z jednej
    strony problem ze SKOK'ami jest taki, ze nie maja nadzoru niezaleznego
    [KNF? UOKIK?], z drugiej strony taki, ze sa poddane permamentnej
    kontroli i regulacjom waskiej grupy [KK] przez co np. sa zmuszone do
    korzystania tylko z uslug wskazanych firm. Maja prowadzic swoja
    dzialanosc zgodnie z polityka KK.

    Kopernik probowal walczyc o niezaleznosc i do jakiego cyrku doszlo.

  • 43. Data: 2009-10-29 20:15:25
    Temat: Re: jaki sens ma lokowanie pieniÄ&#65533;dzy w SKOK-u?
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    <g...@o...pl> news:192f.00000396.4ae9b4e9@newsgate.onet.pl

    > Wysoko oprocentowanej lokaty w Mille.

    Glaukonie!
    Dla jednego 3% w skali roku będzie dużo, dla drugiego mało. % na depozycie
    to rzecz względna. :)

  • 44. Data: 2009-10-29 23:41:45
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 29 Paź, 20:09, BK <b...@g...com> wrote:

    > A ja o zobowiazaniach podatkowych nic nie pisalem. Gdzie wiec sie
    > zagolopowalem, przesadzilem i napisalem nieprawde?
    "Skoro nie ma roznicy miedzy SKOK'iem i BS'em to po cholere dwa
    takie same byty"
    Różnice między bankami a SKOKami są jak widać.

> [...]
    > wyprowadzonych do Luskemburga to czym to jest jesli nie
    > transferowaniem zyskow systemu SKOK za granice?
    Teraz to ja się zapytam: gdzieś napisałem nieprawdę ?

    > Argument jeden masz wyzej - skoro to nie spoldzielczosc tylko biznes
    > to po co cokolwiek udawac?
    Ale w czym problem ?

    > Drugi argument to dla mnie "mnozenie bytow ponad potrzebe"
    To tak jakby powiedzieć, że istnienie różnych typów spółek to mnożenie
    bytów ponad potrzebę.
    Zarówno bs-y jak i SKOKi mają swoje rynki na których działają. Skoro
    tak to nie widzę sensu rozważań czy te instytucje są potrzebne czy
    nie. To konsument winien mieć ostatni głos czy firma jest na rynku
    potrzebna czy też nie, a nie urzędnik.

    > Nie absolutnie nie ale wszystko kwestia jak na to popatrzec. Z jednej
    > strony problem ze SKOK'ami jest taki, ze nie maja nadzoru niezaleznego
    > [KNF? UOKIK?],
    No to co z tego ? KNF ma kontrolować wszystko na rynku - a po kiego ?
    Czy wujka Staśka, który często gęsto pożycza znajomym parę groszy do 1-
    go też chciałbyś poddać niezależnej kontroli KNF i UOKiKu ? W czymś to
    pomoże ?
    Social lending i Providenta też poddamy kontroli KNF ?
    Nadzór powoduje większe koszty działalności - a te przerzuca się na
    klientów. Jak ktoś chce nosić swoje pieniądze do SKOKu to niech sobie
    nosi - mnie to nie przeszkadza. Jak ktoś nie chce mieć z tą instytucją
    nic wspólnego to też mnie to nie przeszkadza.
    Zrównanie SKOKów z BS-ami będzie miało jeszcze jeden skutek: w razie
    problemów SKOKu będzie się go ratowało tak jak banki - czyli koniec
    końców z cudzych (pewnie moich i Twoich) pieniędzy. Jestem wrednym
    wolnorynkowcem i wolę, żeby SKOKi ratowały się za swoje (takiej
    sytuacji oczywiście im nie życzę).

    > kontroli i regulacjom waskiej grupy [KK] przez co np. sa zmuszone do
    > korzystania tylko z uslug wskazanych firm. Maja prowadzic swoja
    > dzialanosc zgodnie z polityka KK.
    Z jednym się zgodzę: SKOKi powinny mieć większą samodzielność w
    prowadzeniu działalności gospodarczej. I w ogóle nie powinno się tam
    używać słowa "spółdzielczość" skoro działa ta instytucja dla zysku.

  • 45. Data: 2009-10-30 02:03:15
    Od: "Strachu S." <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kris:

    > Skok Stefczyka- Wypłaty z bankomatów sieci SKOK24(chyba z
    > 300bankomatów w Polsce)

    300 bankomatów.
    Nonono.

    Strachu S.

  • 46. Data: 2009-10-30 08:03:47
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek

    > To jakis zart chyba.

    Ok to podaj przykład innego banku reprezentatywnego do mojego porównania.
    Tylko nie pisz OpenFinanse, NobleBank, BOS bo są to banki z małą ilościa
    oddziałow czyli niedostępne dla ogółu w praktyce.

    Krzysiek

  • 47. Data: 2009-10-30 08:07:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Strachu S." <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > kris:

    > 300 bankomatów.
    > Nonono.
    300 bankomatów to wcale nie tak mało jak na rok istnienia sieci. Cash4you ma
    500bankomatów np
    Euronet ma 2000 ale sieć buduje od 15 lat

    Krzysiek

  • 48. Data: 2009-10-30 15:29:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "kris" news:hce6l3$109$1@news.onet.pl

    > Ok to podaj przykład innego banku reprezentatywnego do mojego porównania.
    > Tylko nie pisz OpenFinanse, NobleBank, BOS bo są to banki z małą ilościa
    > oddziałow czyli niedostępne dla ogółu w praktyce.

    Open Finance nie jest bankiem - jest pośrednikiem.
    A jeżeli chcesz korzystać z oferty Noble oddział Ci nie jest do szczęścia
    potrzebny.

  • 49. Data: 2009-11-02 08:33:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:hcevel$bo6$1@news.interia.pl...
    > "kris" news:hce6l3$109$1@news.onet.pl

    > Open Finance nie jest bankiem - jest pośrednikiem.

    Był to skrót myslowy oczywiście.

    > A jeżeli chcesz korzystać z oferty Noble oddział Ci nie jest do szczęścia
    > potrzebny.

    Czytałeś co pisałem?
    Porównujemy instytucje dostępne dla każdego. A większość drobnych
    depozytariuszy jednak z kanałów elektronicznych nie korzysta.

    Krzysiek

  • 50. Data: 2009-11-04 14:30:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > 300 bankomatów to wcale nie tak mało jak na rok istnienia sieci. Cash4you
    > ma 500bankomatów np
    > Euronet ma 2000 ale sieć buduje od 15 lat

    Korekta SKOK24 ma w swojej sieci łącznie ponad 800 bankomatów

    Krzysiek