  • 11. Data: 2009-07-23 17:57:34
    Temat: Re: jedno okienko - suplement
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Gan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h49epu$kj6$1@news.onet.pl...

    > Zrobiono to kompletnie bez głowy. I tak trzeba odwiedzać kilka urzędów. Po
    > co w formularzu o założenie DG pytanie o rachunek bankowy, skoro bez wpisu
    > do EDG żaden bank takiego rachunku nie otworzy.

    To jest jednolity formularz do 5 rodzajów wniosków. Zawiera tylko 2 strony a
    poprzedni miał 4 + osobne formularze ZUS i US. W przyszłym roku wpisy i
    wszystkie zmiany ponoć będzie można autoryzować eletronicznie bez
    kwalifikowanego podpisu w ramach e-administracji.

    Trzeba zrobić więc
    > aktualizację zaraz po otwarciu rachunku bankowego. Do ubezpieczenia musisz
    > się sam zgłosić więc i tak trzeba biegać po urzędach. Urzędy wysyłają
    > papiery pocztą co znów wydłuża procedurę.

    Z czasem wymiana dokumentów będzie elektroniczna a wydłużenie procedury nie
    wpływa na możliwość szybszego - tj. już po złożeniu wniosku - rozpoczęcia
    działalności. Zmiana nie spowodowała spadku przyjmowanych wniosków - nawet
    okresie początkowego bałaganu - a więc błędy nie były krytyczne. Wdrożenie
    rozwiązania wymusi natomiast szybsze zmiany innych regulacji oraz wykaże
    wszytskie błędy techniczne i organizacyjne bez kolejnych lat straconych na
    analizy.

    Chciałbym zwrócić uwagę ze docelowych zmian nie da się wprowadzić od razu -
    tj. masa ustaw i rozporządzeń do zmiany których ścieżka legislacyjna może
    się rozminąć o miesiące albo i lata. Niektóre zmiany moga być zawetowane, a
    rozpoczętego w zaawansowanym stopniu procesu legislacyjnego nie da się
    zastopować np. z powodu opóźnień w przygotowaniach organizacyjnych i
    technicznych - ustawa wchodzi w życie i musi być realizowana.

    > Wydłużenie procedury widać szczególnie przy rejestracji w KRS - opóźnienia
    > są nawet do paru miesięcy. I co z tego, że spółka ma osobowość prawną,
    > skoro nie ma NIPu.

    Tutaj 1 okienko nic nie pogarsza.

    Anatol

  • 12. Data: 2009-07-23 18:16:01
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Anatol wrote:

> [...]
    > nie da się zastopować np. z powodu opóźnień w przygotowaniach
    > organizacyjnych i technicznych - ustawa wchodzi w życie i musi być

    Ty Anatol nic nie rozumiesz. Miało być jedno okienko tzn pomyśli się " a
    może by tak założyć działalność gospodarczą?" i po 5' dzwonek do drzwi a tam
    ... Ta dam. Stoi urzędnik magistratu miło się uśmiecha i trzyma teczkę ze
    wszystkimi dokumentami w wyciągniętej ręce. A tak na boku. To po co
    zezwolenie na działalność? Nie ma zezwolenia na pracę najemną to może by się
    dało żyć bez zezwolenie na pracę nie najemną. O ile wiem setki lat nie było
    takiego zezwolenia i jakoś ludzkość od tego nie wyginęła. Czytałem, ale nie
    wiem czy to możliwe, podobno chleb piekli i robili buty bez zezwolenia.
    Myślisz, że to możliwe? Czy to jakieś wciskanie ciemnoty plebsowi przez
    agenture?

  • 13. Data: 2009-07-24 06:58:46

    Anatol pisze:
    > razu - tj. masa ustaw i rozporządzeń do zmiany których ścieżka
    > legislacyjna może się rozminąć o miesiące albo i lata. Niektóre zmiany

    I to jest istota sprawy. "Jedno okienko" to para w gwizdek.

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania