  • 101. Data: 2009-11-10 20:15:31
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Julek pisze:
    > Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w wiadomości

    > Wygląda, że Biedronka uznała, że u nich obroty nie wzrosną na tyle,
    > aby pokryć koszt kart.

    Dodałbym "na razie" uznała. Bo w dłuższym okresie uznawanie przez
    dowolny sklep kart jest niemal tak samo pewne, jak to, że będziemy martwi.

    --
    Liwiusz

  • 102. Data: 2009-11-10 20:42:28
    Od: "Julek" <b...@p...pl.invalid>

    > Dodałbym "na razie" uznała. Bo w dłuższym okresie uznawanie przez
    > dowolny sklep kart jest niemal tak samo pewne, jak to, że będziemy martwi.
    > Liwiusz

    Prawdopodobnie w przyszłości koszt używania pieniądza wzrośnie,
    a koszt uzywania kart spadnie. Więc karty będą wypierac pieniądz.

  • 103. Data: 2009-11-10 20:55:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Teraz to już zupełnie Cię nie rozumiem: sklep mi daje taniej bo płacę
    > gotówką, ale dopiero pisałeś że kartą taniej.

    Wskaż palcem. Gdzie napisałem, że taniej? Taniej może być jedynie dla
    klienta, gdy potrafi korzystać optymalnie z karty, dla sklepu nigdy nie
    będzie taniej. Co nie zmienia faktu, że sklep pomimo zarobienia mniej na
    jednostce towaru, może zarobić więcej gdyż sprzeda więcej jednostek towaru.
    No chyba, że piłeś do tego, że dostałeś rabat. Jednakże weź pod uwagę,
    że w większości dużych sklepów (wyjątkiem jest chyba tylko mediamarkt)
    ciężko o rabat, bez względu czy się płaci gotówką, czy kartą, bo obsługa
    gówno może, kierownik musi mieć pozwolenie dyrekcji, a dyrekcja jest daleko
    i w dodatku nie pracuje w piątek po piętnastej.

    > Za przeproszeniem ale rozumowanie jest dziwne: jest coś takiego jak
    > debet na koncie - mam znajomych którzy właśnie w ten sposób korzystają
    > z konta - przed wypłatą maja chyba co miesiąc debet który zaraz potem
    > jest spłacany wpływającą pensją. Pieniądze wybierają z bankomatu gwoli
    > ścisłości i idą na zakupy. Karta kredytowa jest im do niczego
    > niepotrzebna.

    Tylko, że za ten debet płacą, a na karcie kredytowej jest on nawet do 54
    dni darmowy.

  • 104. Data: 2009-11-10 20:59:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Prawdopodobnie w przyszłości koszt używania pieniądza wzrośnie,
    > a koszt uzywania kart spadnie. Więc karty będą wypierac pieniądz.

    Lub też z powodu, że karty dotarą już do najniższych klas proletariatu,
    zadłużenie wzrośnie, więc większość mając do wyboru gotówkową biedronkę i
    bezgotówkowe netto, zacznie chadzać do tego drugiego.

  • 105. Data: 2009-11-10 23:14:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hdal47$bru$1@node2.news.atman.pl>,
    "Julek" <b...@p...pl.invalid> wrote:

    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Musiałbym płacić (opłata w cenie towaru) za to, że on korzysta
    > z płatności kartą.

    Rownie dobrze mozna powiedziec ze placacy karta placa za tych ktorzy
    uparli sie na gotowke (co suma sumarum dluzej trwa i wymaga
    zaangazowania wiekszej ilosci osob)

    TA

  • 106. Data: 2009-11-11 01:23:02
    Temat: Re: jednogroszówkami ....
    Od: "Julek" <b...@p...pl.invalid>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > Rownie dobrze mozna powiedziec ze placacy karta placa za tych ktorzy
    > uparli sie na gotowke (co suma sumarum dluzej trwa i wymaga
    > zaangazowania wiekszej ilosci osob)
    > TA

    Nie sądzę, aby tak było.
    Gdyby tak było jak piszesz to znaczyłoby, ze sprzedawca wybrał
    droższą formę (w naszym przypadku pieniądz) obsługi klienta, rezygnując
    z tańszej . Z jakiego powodu miałby tak robić ?

  • 107. Data: 2009-11-11 02:18:31
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hdd3ei$svg$1@node2.news.atman.pl>,
    "Julek" <b...@p...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > droższą formę (w naszym przypadku pieniądz) obsługi klienta, rezygnując
    > z tańszej . Z jakiego powodu miałby tak robić ?

    No wlasnie.
    Zastanow sie.

    TA

  • 108. Data: 2009-11-11 08:02:34
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Clegan pisze:

    > Super - czemu w takim razie płacąc gotówką mam często taniej niż
    > kartą ? I ja nie piszę o sklepie osiedlowym tylko o dużych sieciach z
    > elektroniką.
    > Zrozum że ja chcę kupować taniej i mam w głębokim poważaniu wyliczenia
    > kosztów przedsiębiorcy - dla mnie liczy się cena jaką zapłacę. Jeśli
    > po wprowadzeniu kart ceny by spadły byłbym szczęśliwy i płacił tylko
    > kartą; tylko czy dali Tobie gdzieś w Polsce rabat tylko z tego powodu
    > że zapłaciłeś kartą a nie gotówką ?

    Generalnie żenująca ta dyskusja, ale tutaj nie wytrzymałem:

    http://www.online.citibank.pl/rabaty/

    Proszę bardzo.
    Teraz znadjdź mi podobny "gotówkowy" program rabatowy. Czekamy wszyscy.

    > Tak to ja mogę wszystko udowodnić :-)
    > Często płacę kartą, ale nie zauważyłem żebym kupował 1,5x więcej
    > towaru niż płacąc gotówką.

    Już o tym byyyyyło... Znajdź mi lepiej sklep, który miał karty i
    świadomie się z nich wycofał- i jeśli nawet taki jeden znajdziesz, to
    odnieś to do ilości sklepów, które w tym samym czasie terminal
    zainstalowały. Nie wierzę w powszechny debilizm
    właścicieli/przedsiębiorców- to się MUSI opłacać, skoro wszyscy
    instalują i nikt nie likwiduje.

    --
    Michał

  • 109. Data: 2009-11-11 08:18:30
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 7 Lis, 19:25, z...@o...pl wrote:
    > Biedronka nie akceptuje kart płatniczych
    >
    > jak sądzicie, czy zmasowana akcja pytania
    > codziennie dzień po dniu czy akceptujecie
    > karty a następnie płacenia jednogroszówkami
    >
    > mogłaby przekonać właścicieli do akceptacji kart?

    JM mając do wyboru niższe koszty zarządzania gotówka ( ok 0,1 % ) od
    intercharge fee ok 2 % wybór jest dla nich prosty.Firma bazuje na
    niskich marżach więc każda 1 dziesiąta procenta jest dla nich na wagę
    złota.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 110. Data: 2009-11-11 08:36:01
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 11 Lis, 09:02, Michal_Ko <m...@n...org> wrote:

    > Generalnie żenująca ta dyskusja,
    Widzę, że wyższa kultura się odezwała.

    > http://www.online.citibank.pl/rabaty/
    To jest program partnerski. Mnie chodziło o sytuację gdzie idziesz do
    sklepu, mówisz: zapłacę kartą (dowolną:debetową lub kredytową
    dowolnego banku) i otrzymujesz z tego tytułu rabat. Rzekomo powinno
    przecież być taniej tylko dlatego, że płacę kartą (dowolną). I nie
    pisz mi o cash back bo to daje bank, nie sklep.