  • 71. Data: 2009-11-08 20:27:09
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pmlb" <p...@d...com> napisał w wiadomości
    news:tzCJm.91704$X75.64716@newsfe20.ams2...

    > Ale ona jest przedstawicielem firmy, niech zawoła kierownika i niech ten
    > sie tlumaczy.

    Po co siebie i innych denerwować bez szansy na osiągnięcie jakiegoś
    konsensusu. Kierownik tego sklepu też przeważnie na możliwość honorowania
    kart wpływu nie ma. No i strata czasu dla mnie.

    A tak, to przychodzę do domu i mailem z systemu bankowego wysyłałem
    informację, gdzie, kiedy i ile oraz dołączałem skan paragonu dla
    uprawdopodobnienia. Potem BPH nawet mi "dał" pracownika, do którego to
    słałem bezpośrednio na mail. Od wiosny do końca wakacji 2009 roku bez
    jakiegoś "przypalania się" w sensownej okolicy wytępiłem limity. Bo to
    banki przecież mają umowy ze sklepami, a tam są kary umowne za
    niezrealizowanie bezpodstawne kart. Ja jako osoba fizyczna żadnej umowy ze
    sklepem nie zawierałem, więc nie mam żadnego regresu. Czasem w sklepie
    pomaga proste pytanie, kto ich obsługuje, bo chciałem złożyć reklamację na
    odmowę akceptacji. Ale nie naciskam, jak nie chcą podać i nie widać nalepki
    na urządzeniu, to bank sobie bez tego znajdzie.

  • 72. Data: 2009-11-08 20:44:52
    Temat: Re: jednogrosz?wkami w Biedronk?
    Od: " " <b...@g...pl>

    spokojnie - teraz taka moda na własna kartę KK marektową - to jak będzie
    biedronkowa to i terminale będą...

  • 73. Data: 2009-11-08 20:59:47
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 8 Lis, 17:07, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote:
    > Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:0655d76f-f984-4ae9-ba96-f843adf33c4e@
    c3g2000yqd.googlegroups.com...

    >     A potrafisz zrozumieć, że WYBÓR rodzaju płatności jest lepszy od
    > PRZYMUSU płacenia gotówką?

    A potrafisz zrozumieć, że koszty wdrożenia obsługi kart przerzucane są
    na klientów ? Ja idę tam gdzie taniej - i mam gdzieś czy płace karta
    czy gotówką, czy są limity czy ich nie ma; a że często mi wychodzi, że
    płatność gotówką jest tańsza to nie przepadam za osobnikami którzy
    chcą ulepszać świat na swoje podobieństwo.

  • 74. Data: 2009-11-08 21:17:58
    Temat: Re: jednogroszówkami ....
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    'Przemysław Kowalik pisze:

    > Ale Plus też musiał dojrzewać (a jak dojrzał, to go Biedrona pożarła :-) ).
    >
    > BTW, trochę to NTG, ale ciekawe, ile Biedrona wtopiła kasy w
    > mocno wirtualnego "opa" tuBiedronka? Z jednej strony niby taka
    > racjonalność ekonomiczna: tylko cash, wyzysk pracowników a z drugiej
    > taki bzdet taktowany 15/15 :-).

    Nic nie wtopiła, bo tubiedronka to przecież sieć Polskiej Telefonii
    Cyfrowej, a nie Jeronimo Martins, czy jak oni się zwą.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2009-11-08 21:17:59
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Budzik nadaje:
    > no ale mimo wszystko jestem ciekaw tego asortymentu.

    Marudzisz. Facet po prostu nie kupuje żarcia, chemii, elektroniki,
    mebli, narzędzi, książek, opon ani ciuchów więc tam nie chodzi i już.

  • 76. Data: 2009-11-08 21:39:59
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    z...@o...pl wrote:
    > Biedronka nie akceptuje kart płatniczych

    tak bardzo Ci zalezy zeby Twoj bank wiedzial ze kupujesz w biedronce ?:)

  • 77. Data: 2009-11-08 21:40:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@m...tu napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Marudzisz. Facet po prostu nie kupuje żarcia, chemii, elektroniki,
    > mebli, narzędzi, książek, opon ani ciuchów więc tam nie chodzi i już.

    no tak
    pornoli nie maja... :)

    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
    swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
    Frank Herbert

  • 78. Data: 2009-11-08 23:24:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > płatność gotówką jest tańsza to nie przepadam za osobnikami którzy
    > chcą ulepszać świat na swoje podobieństwo.

    A potrafisz zrozumieć, że obsługując karty sprzedadzą więcej, ponosząc
    te same koszty stałe (pracownicy, energia, koszty powierzchni handlowej),
    więc pomimo mniejszej marży mogą wyjść na swoje....

    załóżmy:

    sprzedaż = 100.000 zł, z tego marża 20% = 20.000 zł

    a teraz to samo z terminalem, powiedzmy sprzedaż wyniesie 1,5x
    dotychczasowej, a prowizja za terminal wynosi 3%

    sprzedaż = 150.000 zł, z tego marża 17% = 25.500 zł.

    Eureka - posiadając mniejszą marżę zarobiliśmy więcej!

    co więcej:

    117.650 zł x 17% marży = 20.000,50 zł

    A więc wystarczy zwiększyć sprzedaż o 17,65%, aby wyjść na swoje pomimo
    obniżenia marży o 3%.

  • 79. Data: 2009-11-08 23:28:47
    Od: z...@o...pl

    > A więc wystarczy zwiększyć sprzedaż o 17,65%,
    > aby wyjść na swoje pomimo obniżenia marży o 3%.

    prowizja 3% to chyba dla sklepu obuwniczego :)

    większość hipermarketów ma prowizję 1,5%-2,00%
    myślę że jakby dobrze się potargować, to ugraliby
    nawet 1,4% prowizji

  • 80. Data: 2009-11-08 23:31:10
    Od: z...@o...pl

    > tak bardzo Ci zalezy zeby Twoj bank wiedzial ze kupujesz w biedronce ?:)

    a to czymś grozi? :)