  • 31. Data: 2009-11-08 00:03:06
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:424e.00000242.4af5fe8f@newsgate.onet.pl...

    > gdzie popełniam błąd?

    1) Ludzie więcej kupują, jeśli mogą zapłacić kartą. łatwiej się wydaje
    plastikowy pieniądz.

    2) Więcej klientów przyjdzie, tam gdzie można zapłacić kartą. Ja mając do
    wyboru sklep z obsługą kart i bez wybiorę zawsze ten z kartami. Bo mogę
    zapłacić kartą.

    3) Różnica w utargach może być większa.

    4) Mniejsze konwoje, to mniejsze opłaty. Bo na koszt konwoju składa się nie
    tylko ów ochroniarza, ale także przykładowo ubezpieczenie.

    5) Mniejsze zagrożenie ze strony nieuczciwych kasjerek przy transakcjach
    kartowych, bo jednak takiej sytuacji wszystko musi iść przez kasę.

  • 32. Data: 2009-11-08 00:28:44
    Temat: Re: jednogroszówkami ....
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Można wtedy skrzyknąć się i jechać palić opony w Warszawie,
    > albo polubić to co się ma :)))

    mozna, aczkolwiek, tak jak pisałem ponizej - nie mozna od takich metod
    zaczynac.

    > To nie mój problem. Nie mam potrzeby, aby tam płacić kartą.
    > Ja nie zakładałem tego wątku.

    A czy ja pisze, ze ty masz pisac ten list?

    > Nie znam polityki sieci. U nich kupuję nie za często. Tylko
    > dlatego, bo takie produkty rzadko kupuje.

    jakie?

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 33. Data: 2009-11-08 00:29:49
    Temat: Re: jednogroszówkami w Biedronkę
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-07, z...@o...pl
    <z...@o...pl> wrote:

    [...]

    > zarząd wprowadza karty i utarg w gotówce 500.000
    > karty 300.000zł; transport, konwojen, inne koszty dokładnie
    > takie same, oszczedność zero zł. Plus dodatkowy koszt
    > prowizji dla banku obsługującego katy.
    >
    > gdzie popełniam błąd?

    W tym, że mniejsze kwoty można przewozić w mniej rygorystycznych
    warunkach (poczytaj w rozporządzeniu). Więc akurat może wyjść
    i spora różnica.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2009-11-08 02:27:35
    Od: "Julek" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    > Osobnik posiadający mail b...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > jakie?

    "takie produkty" należy rozumieć produkty które oferuje
    Biedronka i podobne sklepy. Nie chodziło mi o cenę, ani o jakość,
    a o asortyment.

  • 35. Data: 2009-11-08 07:09:37
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Julek" news:hd4gqv$2f8$1@node1.news.atman.pl

    > Wprowadzenie i obsługa kart kosztuje.
    > Jak myślisz, kto za to zapłaciłby ?

    Jeżeli mnie pamięć nie zawodzi Biedrona ma w Polsce około 1500 sklepów. Masz
    świadomość jakie warunki mogli by wynegocjować przy takiej ilości sklepów,
    nawet jeżeli do w każdym z nich był by tylko jeden terminal/kasa gdzie można
    zapłacić plastikiem? Odpowiedź jest prosta - b. dobre. Niestety chęć zysku
    przedkładają nad wygodę pewnej grupy klientów, kto wie czy nie znacznej.

  • 36. Data: 2009-11-08 07:19:40
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    <z...@o...pl>

    > obserwowałem dojrzewanie Netto do obsługi kart

    Netto dojrzało, Kaufland wręcz wydoroślał (zniesienie limitu kwotowego przy
    płatności kartą), Lidl podobno dojrzewa, tylko jakoś Biedrona nie chce
    dorosnąć a szkoda.
    Najgorsze jest to, że jakiś czas temu Biedrona przejęła sieć Plus, w której
    to były terminale płatnicze. Aby było jeszcze fajniej ww. sieci można było
    płacić kartą chyba od 1 zł! :D Pamiętam doskonale jak z jakieś dwa lata temu
    w czasie urlopu spędzanego w PL, poszedłem do Plusa z rana po bułeczki. Daje
    pani kasjerce 100 zł a bułki kosztowały coś 1.3 :) Zapytała się czy nie mam
    drobnych. Odpowiedziałem, że drobne mam tylko na karcie płatnicznej. Na
    twarzy kasjerki pojawił się uśmiech a z jej ust padła propozycja: "to może
    pan zapłaci kartą, nie mamy limitu kwotowego" - ehh nawet nie wiecie ile
    Pluszak wtedy zyskał w moich oczętach, a szybkość transakcji? - wręcz
    poezja. Potem nawet za najmniejsze pierdoły płaciłem kartą w Plusie.
    Kasjerki i ja były zadowolone ;) Niestety Biedrona (która o dziwo też ma
    dobre bułeczki, takie jak były w Plusie) już nie daje mi tyle radości jak
    przyjeżdżam na stare śmieci do PL, a tym samym zawsze jak do niej idę po
    bułeczki mam ze sobą miedziaki.

    Pozdrawiam.

  • 37. Data: 2009-11-08 07:20:49
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Yooseph" news:Xns9CBCD45ACB030YOOSEPH@193.42.231.152

    > Ja tam gdzie czesto kupuje to nie lubie jak mozna placic karta, bo to
    > zawsze wydluza mi zakupy.

    Ja tam gdzie często kupuję nie lubię jak ludzie płacą gotówką (szczególnie
    drobnicą) i wyrzucają na taśmę przy kasie całą zawartość swojego portfela i
    wyszukują odpowiedniej kwoty do zapłaty, bo to zawsze wydłuża mi zakupy.

  • 38. Data: 2009-11-08 07:21:51
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    <T...@s...in.the.world>
    pl

    > Niech zgadne - zawsze placisz odliczona kwota. Brawo!

    To przez takich jak on + zawieszonych 5cm nad chodnikiem ludzi, którzy nie
    potrafią żwawo zapakować do siatek/koszyka swoich zakupów, robią się kolejki
    przy kasach! :]

  • 39. Data: 2009-11-08 07:25:09
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Yooseph" news:Xns9CBCCE8189FBDYOOSEPH@193.42.231.152

    > I bardzo dobrze.

    Aaaaa! Co ty robisz na tej grupie! ZGIŃ PRZEPADNIJ! A kysz! ;)

  • 40. Data: 2009-11-08 07:26:22
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Robert Tomasik" news:hd5266$52o$1@inews.gazeta.pl

    > 1) Ludzie więcej kupują, jeśli mogą zapłacić kartą. łatwiej się wydaje
    > plastikowy pieniądz.

    Nie wszyscy!

    > 2) Więcej klientów przyjdzie, tam gdzie można zapłacić kartą. Ja mając do
    > wyboru sklep z obsługą kart i bez wybiorę zawsze ten z kartami. Bo mogę
    > zapłacić kartą.

    Otóż to!

    > 5) Mniejsze zagrożenie ze strony nieuczciwych kasjerek przy transakcjach
    > kartowych, bo jednak takiej sytuacji wszystko musi iść przez kasę.

    Otóż to vol. 2! :)