  • 81. Data: 2022-03-01 17:14:45
    Temat: Re: jeśli chcesz pomóc Ukrainie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-02-28 o 17:18, J.F pisze:

    > Roznych rzeczy w wojsku uczyli, niekoniecznie z sensem.
    >
    > Trafic z kalasza w samolot trudno, a i wysokosc moze byc za duza.

    Nie było mowy o trafianiu tylko o robieniu kurtyny z pocisków aby sam
    wleciał :)
    P.G.

  • 82. Data: 2022-03-01 17:32:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-03-01 o 11:13, J.F pisze:

    > Normalnie bym oczekiwal wycieku, a to bardzo szybko powali samolot czy
    > helikopter.
    > Ale ponoc sa na to sposoby.

    Lata temu widziałem jakiś dokument, że w jakimś konflikcie tubylcy
    systematycznie strzelali do cystern i potem podpalali ślad i było po
    cysternie.
    Wtedy właśnie na gwałt opracowano samouszczelniające się cysterny i
    strzelanie już nic nie dawało.

    Między dwoma warstwami metalu jest jakaś pianka, która w zetknięciu z
    benzyną pęcznieje.
    P.G.

  • 83. Data: 2022-03-01 17:39:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 marca 2022 o 17:32:26 UTC+1 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > strzelanie już nic nie dawało.
    >
    > Między dwoma warstwami metalu jest jakaś pianka, która w zetknięciu z

    "Self-sealing fuel tanks", z mniej więcej takim mechanizmem działania, miały już
    amerykańskie samoloty w WWII.
    Japońskie chyba do końca nie miały - a do tego miały jakąś taką ciekawą właściwość,
    że im pięknie zbiorniki przy trafieniu - często pojedynczym - wybuchały, choć jankesi
    wcale zapalającymi nie strzelali.
    Inny skład paliwa? Że wystarczał np. smugowy? Bo amerykańskie tak nie wybuchały (w
    przeciwieństwie do shermanów).

  • 84. Data: 2022-03-01 17:56:30
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > "Self-sealing fuel tanks", z mniej więcej takim mechanizmem działania, miały już
    amerykańskie samoloty w WWII.

    Skoro to jest takie stare rozwiązanie to widocznie problem było, że nie
    stosowano go w cysternach.
    P.G.

  • 85. Data: 2022-03-01 18:16:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:svl9r3$b3v$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel pisze tak:

    >: co w sumie racja?
    >
    > USA miały wtedy wojskowe bazy na Hawajach i Filipinach.
    > Pearl Harbor to Hawaje.
    >
    > Obama oficjalnie pochodzi z Honolulu na Hawajach.
    >
    > Ze swej kołyski mógłby obserwować taki atak?...

    aha, no nie wiedziałem, że Pearl Harbor to Hawaje ;>

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 86. Data: 2022-03-01 18:28:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 mar 2022 o 18:16, PiteR pisze:

    > aha, no nie wiedziałem, że Pearl Harbor to Hawaje ;>

    Gdzie wg Ciebie leży Pearl Harbor?

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 87. Data: 2022-03-01 20:18:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:svll4p$3j3$1@gioia.aioe.org>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Gdzie wg Ciebie leży Pearl Harbor?

    myślałem, że Pearl Harbor leży w Rosji.
    i nie wiedziałem gdzie się urodził Obama.

  • 88. Data: 2022-03-01 21:01:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 mar 2022 o 20:18, PiteR pisze:

    > myślałem, że Pearl Harbor leży w Rosji.

    Nie mogłeś tak myśleć, bo Japonia nie zaatakowała Rosji
    podczas IIWW, lecz USA -- z zemsty za arbitraż w wojnie
    japońsko-rosyjskiej finansowanej przez żydów mszczących
    się na carach za ucisk...

    > i nie wiedziałem gdzie się urodził Obama.

    On sam pokazał kiedyś światu film ze swych narodzin...
    Wówczas chyba nosił imię Simba...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 89. Data: 2022-03-01 21:51:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 1 marca 2022 o 20:16:53 UTC+1 PiteR napisał(a):
    > in <news:svll4p$3j3$1...@gioia.aioe.org>

    > myślałem, że Pearl Harbor leży w Rosji.

    Może pomyliło Ci się z Port Arthur.
    Tzn. to jest w Chinach, ale blisko Rosji - chyba Rosja dzierżawiła (tzn. nje chyba
    Rosja tylko chyba dzierżawiła) te port w czasach, gdy nazywał się Port Arthur, choć
    dla Chinczyków było to zawsze Lüshun.

  • 90. Data: 2022-03-02 14:11:17
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 mar 2022 o 21:51, Dawid Rutkowski pisze:

    > Może pomyliło Ci się z Port Arthur.
    > Tzn. to jest w Chinach,

    Na razie jest w Australii. :)

    > ale blisko Rosji

    Coraz dalej, bo Rosja będzie krojona...
    Najpierw -- autodemilitaryzowana i autodemolowana,
    następnie autodemontowana...

    > - chyba Rosja dzierżawiła (tzn. nje chyba
    > Rosja tylko chyba dzierżawiła)

    Chyba Port Artur -- chyba 25 lat dzierżawy (od Chin,
    czyli chyba Mandżurii) okolicy wraz z portem.

    > te port w czasach, gdy nazywał się Port Arthur,

    Port Artur -- początek widocznego końca/krachu imperium cara
    Mikołaja Głupiego. [tak to jest, gdy ktoś gnębi żyda -- którego
    miał chronić przed złym Francuzem... Turcy, Japończycy, Niemcy,
    bolszewicy, wreszcie (po wcześniejszym spuszczeniu carskiej krwi)
    także Polacy (czyli żydzi) wraz z Francuzami i połową świata...]

    > choć dla Chinczyków było to zawsze Lüshun.

    Port Artur, Afganistan, Ukraina...
    [wtedy padł Mikołaj, później Michaił, teraz czas na Władimira...
    po Ukrainie czas na: Krym, Białoruś, Czeczenię i Gruzję?... Iran
    i Syria stracą sojusznika?... Jaki los czeka pary Chiny-Tajwan
    i Korea-Korea?... zapewne spójność cywilizacji Zachodu skutecznie
    ostudzi zapędy Chińczyków... ale czy uchroni obecne Chiny przed
    autodemolką? -- raczej nie...]

    --