  • 1. Data: 2011-11-10 21:04:38
    Temat: karalność...
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Dziś rano mignęła mi w uszach wiadomość, że dzielna policja złapała
    dwóch poważnych fałszerzy pieniędzy, 20- i 18-latka, którzy podrobili i
    puścili w obieg banknoty 20-złotowe. Nie podano ile tego puścili. Pewno
    za pomocą jakiegoś deskjeta.
    Jaka kara im grozi?
    25 lat !!!
    A ile się w tym p...ym (pięknym!) kraju dostaje za gwałt ze szczególnym
    okrucieństwem? 15.
    Co w tym kraju jest najcięższym przestępstwem?

    Może zacznijmy zbiorowo gwałcić polityków i tfu-rcuf prawa? Tylko skąd
    wziąć egzekutorów?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 2. Data: 2011-11-10 21:16:35
    Temat: Re: karalność...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > w obieg banknoty 20-złotowe. Nie podano ile tego puścili. Pewno za pomocą

    I bardzo dobrze. Pieniądz musi być chroniony.

    Inaczej zamiast pracować, to zaczął byś drukować. ;)

  • 3. Data: 2011-11-11 07:15:52
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 10 Lis, 22:04, Maruda <m...@n...com> wrote:
> [...]
    > Co w tym kraju jest najcięższym przestępstwem?
    >
    > Może zacznijmy zbiorowo gwałcić polityków i tfu-rcuf prawa? Tylko skąd

    Kiedyś fałszerzy pieniędzy palono na stosach. Chyba że książę
    zmonopolizował sobie prawo bicia monety

  • 4. Data: 2011-11-11 09:21:13
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 22:04:38 +0100, Maruda napisał(a):

> [...]
    > okrucieństwem? 15.
    > Co w tym kraju jest najcięższym przestępstwem?

    Przestępstwa przeciwko państwu - żadna nowość.

    AK

  • 5. Data: 2011-11-11 12:11:17
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Andrzej Kubiak napisał(a) w wiadomości:
    <1lza6fym8m45y.2d1prlj2jp6f$.dlg@40tude.net>...
> [...]

    Morderstwo.
    Była też zdrada państwa (coraz mniej aktualne).

    >Przestępstwa przeciwko państwu - żadna nowość.

    Kiedyś za fałszowanie monety lub złota była kara śmierci.
    Za zdradę państwa do kary śmierci włącznie.
    Teraz szpiegów karze się wyjątkowo łagodnie a nawet jest jakiś unijny
    szmatławiec który ponoć wymaga aby kraje UE zrezygnowały z kary
    śmierci w czasie wojny. Do niedawna Polska jeszcze tego nie podpisała,
    teraz nie wiem...
    Z pieniądzem jest trochę inaczej - po rezygnacji z pieniądza opartego
    na kruszcu system opiera się na zaufaniu do pieniądza w uproszczeniu
    "papierowego". Za podważanie tego zaufania (a m. in. fałszowanie
    prowadzi do tego) kary są wciąż stosunkowo wysokie. Ale decyduje nie
    tylko "cennik" ale i praktyka orzecznictwa.

    Arek

  • 6. Data: 2011-11-12 19:22:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > dwóch poważnych fałszerzy pieniędzy, 20- i 18-latka, którzy podrobili i
    > puścili w obieg banknoty 20-złotowe. Nie podano ile tego puścili. Pewno

    W mojej rodzinnej wiosce też jeden inteligent drukował pięćdziesiątki
    na atramentówce, pierwsza kobita w społem się pokapowała i wpadł, nie
    wiem jak to się skończyło ale tacy powinni dostawać domiar za
    kretynizm ;)

    L.

  • 7. Data: 2011-11-14 10:32:59
    Temat: Re: karalno?ć...
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 11 Nov 2011 13:11:17 +0100, "Arek"
    <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

    >"papierowego". Za podważanie tego zaufania (a m. in. fałszowanie
    >prowadzi do tego) kary są wciąż stosunkowo wysokie. Ale decyduje nie
    >tylko "cennik" ale i praktyka orzecznictwa.

    ... i osoba fałszerza. Tylko prywatnych karzą, państwu wolno podważać
    bezkarnie :-)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski