  • 11. Data: 2009-12-13 20:05:35
    Temat: Re: karta Laser w Polsce.
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "MG" <n...@s...com> wrote in message news:hg2qus$9e9$1@news.interia.pl...

    > Slabo zdefiniowales problem. Stwierdzenie nie da sie wyplacic moze
    > oznaczac doslownie wszystko. Opisz przynajmniej, jaki komunikat dostajesz.
    > Karta powinna dzialac w kazdym.
    > Jesli dobrze pamietam, to w karcie masz 2 AID:
    > - Laser
    > - Maestro

    Tak, Madralinski, ta karta - jak wyzej napisalem - jest i Laser ( domestic
    jak sobie to nazywasz) i Maestro ( bardziej miedzynarodowo).

    > Nie pamietam, co jest na pasku. Czy sprawdzales zarówno w urzadzeniach
    > obslugujacych EMV, jak i tych innych? Jesli na pasku masz dane aplikacji
    > miedzynarodowej to bankomaty bez EMV powinny przeprowadzic Ci transakcje
    > bez problemu.

    Jak nie przeczytales - blokady jakie sobie wyobraziles - dzialaja tylko w
    polskich bankach. Bo jak nie przeczytales - ta karta dziala w Hiszpanii (
    Wyspy Kanaryjskie).

    Podsumuje: jesli ktos pisze dlugo to nie znaczy ze madrze.......

  • 12. Data: 2009-12-13 20:28:46
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "Artur O." <a...@w...pl> wrote in message news:hg3hf0$ci$1@news.onet.pl...

    Znalazlem wyjasnienie:

    Autoryzacja platnosci kartami chipowymi musi sie odbyc poprzez chip. Zgodne
    z EMV terminale automatycznie uwzgledniaja ten wymóg. Jedynie kiedy
    niemozliwe jest odczytanie danych z chipa, terminal zazada autoryzacji za
    pomoca paska magnetycznego, pod warunkiem, ze karta zostala dopuszczona do
    takiego trybu autoryzacji przez bank wydajacy karte.

    Czyli bankomaty BZWBK, Lukasa i euronetu nie sa dostosowane do kart
    chipowych.
    AIB zakazalo autoryzacvji poprzez pasek magnetyczny i wyzej wymienione
    bankomaty odrzucaja te karte.

    Ponawiam pytanie: ktore polskie bankomaty przyjma karte chipowa Laser z
    blokada odczytu paska magnetycznego ?????????

  • 13. Data: 2009-12-13 21:06:51
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Artur O." news:hg3hf0$ci$1@news.onet.pl

    > Podsumuje: jesli ktos pisze dlugo to nie znaczy ze madrze.......

    Jezeli ktos pisze w twoim stylu to dobitnie pokazuje, ze jest "Antkiem
    emigrantem" :P ;)

  • 14. Data: 2009-12-13 21:07:12
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Artur O." news:hg3iq2$42n$1@news.onet.pl

> [...]
    > Czyli bankomaty BZWBK, Lukasa i euronetu nie sa dostosowane do kart
    > chipowych. AIB zakazalo autoryzacvji poprzez pasek magnetyczny i wyzej

    Chlopcze drogi! Blagam nie blaznij sie, badz tez slepo nie wierz w to co
    napisze do Ciebie irlandzka blondyna pracujaca w AIB. Euronety jak
    najbardziej przyjmuja karty CHIPowe (EMV), nawet takie które nie posiadaja
    zadnego paska ale sam CHIP!

  • 15. Data: 2009-12-13 22:35:20
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Uzytkownik "Artur O." napisal:
> [...]
    > chipowych.
    > AIB zakazalo autoryzacvji poprzez pasek magnetyczny i wyzej wymienione

    Brednie wasc piszesz. 100% urzadzen BZWBK obsluguje EMV, wiekszosc Euronetów
    równiez, wiec diagnoza kompletnie chybiona. Nie uraczyles nas nawet
    komunikatem, jaki otrzymujesz na urzadzeniu, wiec nie bardzo wiem, na jakiej
    podstawie mamy wywrózyc, co Ci sie przytrafilo.
    Juz Ci ktos zreszta napisal, ze bez problemów uzywal karty AIB w bankomacie
    BZWBK.

    Piszesz, ze placiles na wyspach kanaryjskich. Po wycieku danych w Hiszpanii
    wiele europejskich banków masowo blokowalo karty. Moze wlasnie to Cie
    spotkalo. Tylko skad my to mamy wiedziec?

    Rzucasz sie do ludzi i od troli wyzywasz, wiec z mojej strony koniec
    dyskusji.

    --
    MG

  • 16. Data: 2009-12-13 22:43:58
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > napisze do Ciebie irlandzka blondyna pracujaca w AIB. Euronety jak
    > najbardziej przyjmuja karty CHIPowe (EMV), nawet takie które nie posiadaja

    Baran z ciebie.
    Teoria zabija ci w mozgu podejscie praktyczne.

    idz czytaj ksiazki dalej.
    Albo foldery reklamowe hehehehehehehe
    tam jest czysta prawda hehehehehe

  • 17. Data: 2009-12-13 23:04:25
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "Artur O." <a...@w...pl> napisal w wiadomosci grup

    > Baran z ciebie.
    > Teoria zabija ci w mozgu podejscie praktyczne.
    >
    > idz czytaj ksiazki dalej.
    > Albo foldery reklamowe hehehehehehehe
    > tam jest czysta prawda hehehehehe

    Yo man! "Hehehe" jest juz niemodne, pewnie od dawna nie byles na miescie.
    Teraz najbardziej stajlisz oraz dzezi jest "buhahahaha" - niesie ze soba
    zdecydowanie wiecej tresci.

    Zachodzi mozliwosc, ze Twoje problemy nie ograniczaja sie tylko do obslugi
    karty debetowej, ale maja szerszy zakres, a w takim razie my tu nie mamy
    niezbednych kwalifikacji.

    Ta grupa nie uczestniczy w róznego rodzaju programach wsparcia, wyrównywania
    szans, pomocy osobom zahamowanym itp. Sa natomiast grupy (jesli juz
    koniecznie musi to byc Internet), które w takich programach
    najprawdopodobniej uczestnicza, np.:
    pl.soc.polityka,
    pl.sci.psychologia,
    pl.soc.religia,
    pl.soc.dzieci.starsze,
    a byc moze takze inne. Jednym slowem, chyba zabladziles w tym gaszczu sieci.
    Powiedz ladnie do widzenia i poszukaj pomocy w lepszym miejscu. Powodzenia!
    Uklony!

  • 18. Data: 2009-12-14 07:09:07
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Artur O." news:hg3qnj$nui$1@news.onet.pl

    [ciach]

    PLONK - zero tolerancji dla prostactwa!

  • 19. Data: 2009-12-14 12:42:35
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
> [...]

    > karty debetowej, ale maja szerszy zakres, a w takim razie my tu nie mamy

    Ty w ogole nie masz kwalifikacji.
    Usenet jest dla ciebie do dowartosciowywania sie a nie do wymiany
    informacji.

    Idz na szczaw.

  • 20. Data: 2009-12-14 17:46:24
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MG" news:hg5r7s$uir$1@news.interia.pl

    > Piszesz, ze placiles na wyspach kanaryjskich. Po wycieku danych w
    Hiszpanii
    > wiele europejskich banków masowo blokowalo karty. Moze wlasnie to Cie
    > spotkalo. Tylko skad my to mamy wiedziec?

    Nie stosuj znaków zapytania w swoich wypowiedziach bo to Arturkowi strasznie
    cisnienie podnosi i chlopak zacznie znowu bluzgac i miec drgawki jak jakis
    epileptyk, co wszystkim pokazal w swoich ostatnich wypowiedziach :P

    PS.
    Arturku nie odpowiadaj na tego posta i tak nie zobacze twojej odpowiedzi :]