  • 1. Data: 2011-06-21 11:14:52
    Temat: karta debetowa a przelicznik walutowy
    Od: tom <b...@g...com>

    witam

    wyjezdzam na wegry, i zamierzam placic i wyplacac z
    bankomatów .posiadam 2 karty
    1) mastercard debit -Mbank
    2) visa eectron - Polbank

    prosba o rade, ktora z tych kart lepiej ogolnie sie poslugiwac w
    platnosciach bezgotowkowych i wyplacając z bankomatow. Czy roznice sa
    duze w przewalutwaniu miedzy tymi kartami?

  • 2. Data: 2011-06-21 11:30:28
    Temat: Re: karta debetowa a przelicznik walutowy
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 21 Cze, 13:14, tom <b...@g...com> wrote:

    > 1) mastercard debit -Mbank
    kursy (EUR) na stronie mbanku, wypłąty za granicą gratis.
    (kursy z innych walut na EUR na stronie MC)

    > 2) visa eectron - Polbank
    kursy na stronie
    http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consu
    mer_ex_rates.jsp
    wypłaty za granicą 10zł.

    Przy mniejszych kwotach lepiej ta kartą mBanku, przy większych (pewnie
    gdzieś od równowartości 400zł) kartą Polbanku.

    Przy płaceniu kartą, VE Polbanku zawsze będzie miała lepszy kurs.

  • 3. Data: 2011-06-21 14:20:44
    Od: tom <b...@g...com>

    On 21 Cze, 13:30, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > gdzieś od równowartości 400zł) kartą Polbanku.
    >
    > Przy płaceniu kartą, VE Polbanku zawsze będzie miała lepszy kurs.

    rozumiem ze placac karta polbanku VC - nie ma zadnych oplat za
    przewalutowanie itp? i obowiazuja kursy Visy a nie z tabeli - czyli
    tylko jedno przewalutowanie od razu z HUF na PLN?

    natomiast zakladając ze wyplacam MC mbanku z bankomatu (bez opłat)
    najpierw transkacja bedzie przewalutowana na EUR a dopiero potem na
    PLN?

    dzieki za wyjasnienie

  • 4. Data: 2011-06-21 23:35:45
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    >
    > natomiast zakladając ze wyplacam MC mbanku z bankomatu (bez opłat)
    > najpierw transkacja bedzie przewalutowana na EUR a dopiero potem na

    A nie prosciej i taniej gotowka? Ilez tego wezmiesz, ze sie do portfela nie
    zmiesci?:))
    Karte mozna miec na "wszelki wypadek", a tak ominiesz koszty z obsluga
    bankomatu i przewalutowniem.
    Zreszta twoja sprawa i twoje pieniadze, ale ja tam jestem zwolennikiem
    oszczedzania nawet zlotowki. Bo bank zlotowki ci nigdy nie daruje.

  • 5. Data: 2011-06-22 07:30:57
    Od: tomba <t...@g...com>

    On 22 Cze, 01:35, "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

> [...]
    > Zreszta twoja sprawa i twoje pieniadze, ale ja tam jestem zwolennikiem
    > oszczedzania nawet zlotowki. Bo bank zlotowki ci nigdy nie daruje.

    tylko z tego co podal Krzysiek przeliczniki na kartach szczegolnie
    Polbanku sa lepsze ni kupowanie w kantorze a przy ok 10 dniach pobytu
    w dwie osoby znowu az taj bardzo malo kasy nie wydam, dlatego chciabym
    rozjaśnić sprawe

  • 6. Data: 2011-06-22 08:27:59
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 22 Cze, 09:30, tomba <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > Polbanku sa lepsze ni kupowanie w kantorze a przy ok 10 dniach pobytu
    > w dwie osoby znowu az taj bardzo malo kasy nie wydam, dlatego chciabym

    Tak Polbank i z tego co tu było napisane także Alianz rozliczają
    transakcje bezpośrednio z każdej waluty na PLN po kursie organizacji
    płatniczej.
    Tak więc jedyny przypadek gdy wymiana w kantorze może być tańsza to
    wtedy gdy - potrzebujemy niewielką ilość gotówki(koszt wypłaty z
    bankomatu) lub w międzyczasie kurs PLN znacznie spadnie.

    Przy czym Polbank nie ma chyba zapisów w regulaminie konta i kart
    kredytowych, które by wyjaśniały sposób rozliczania transakcji kartą.
    Taki zapis jest (=widziałem tylko dla) kart kredytowych. Może coś się
    zmieniło ostatnio.
    Ale zdecydowanie dla kart debetowych działo to tak samo (testowane
    wielokrotnie przez wiele osób).
    Zazwyczaj Visa ma nieco lepsze kursy(np. 2 grosze) niż MC.

  • 7. Data: 2011-06-22 09:52:39
    Od: tomba <t...@g...com>

    On 22 Cze, 10:27, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > wielokrotnie przez wiele osób).
    > Zazwyczaj Visa ma nieco lepsze kursy(np. 2 grosze) niż MC.

    jedyny drobny minus VE polbanku to ze obciazone sa oplata 10 zł -
    wyplaty z bankomatow. tej oplaty nie ma mbank a dodatkowo przy MC nie
    ma dodatkowej prowizji banku( 2% mbank - visa electron) od
    przewalutowania. ale skoro MC ma troszke gorszy kurs wiec pewnie
    wychodi bardzo podobnie. jak pojade napisze dokladnie jakie transakcje
    i jakie kursy

  • 8. Data: 2011-06-22 10:20:12
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 22 Cze, 11:52, tomba <t...@g...com> wrote:

    > jedyny drobny minus VE polbanku to ze obciazone sa oplata 10 zł -
    > wyplaty z bankomatow.
    Si, dlatego przy wypłatach z bankomatu VE Polbanku opłaca się bardziej
    od mBanku dopiero od pewnej kwoty.

  • 9. Data: 2011-06-22 13:58:04
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    >przewalutowania. ale skoro MC ma troszke gorszy kurs wiec pewnie
    >wychodi bardzo podobnie. jak pojade napisze dokladnie jakie transakcje

    Jest jeszcze jedna różnica - mBank przelicza EUR na PLN w/g własnego kursu
    sprzedaży (gorszy niż w kantorze), a Polbank w/g kursu organizacji
    płatniczej. Nie wiem czy dobrze obliczyłem, ale różnica w kursie na dziś to
    9gr, czyli dla wypłat z bankomatu Polbank wygrywa na kursie powyżej 100
    euro, zaś przy płatnościach kartą zawsze ma lepszy kurs :)