  • 1. Data: 2008-07-24 20:36:32
    Temat: karta kredytowa, pomoc
    Od: k...@g...com

    Witam Serdecznie

    Chciałbym Państwa poprosić o pomoc w sprawie karty kredytowej.
    Mianowicie muszę się w takową zaopatrzyć, wiele dało mi przejrzenie
    archiwum grupy, jednak mam pewne wątpliwości, które chciałbym rozwiać.

    Potrzebuję kk, ponieważ wybieram się do ameryki południowej na 2
    miesiące i chciałbym mieć zabezpieczenie w razie utraty gotówki, a do
    tego możliwość zabukowania hotelu już z Polski.
    Zastanawiam się czy lepiej wybrać Vise czy Mc? Wakacje spędzam głównie
    w argentynie i paragwaju, gdzie dolar jest dosyć mocny.

    Posiadam konto w inteligo, jednak oni nie posiadają w ofercie kk,
    proponują mi jakiś kredyt odnawialny... nie wygląda to na dobrą
    alternatywę. Chcę za wszelką cenę uniknąć wyjazdu ze zwykłą Visa
    Electron.

    Na koniec pytanie, gdzie się o tą kartę starać? Moje zaufanie budzi
    ING, może Millenium... Slyszalem, ze Citi to nienajlepszy wybór (?)

    pozdrawiam
    J.

    P.S. Jeszcze jedno: co daje mi tak naprawde zlota karta? moje zarobki
    na taką pozwalają, jednak zastanawiam się, czy warto wziąć taką kartę
    tylko dla darmowego ubezpieczenia w podróży? Czy jeśli spłacam
    regularnie kartę złotą to również nie będę ponosił kosztów kredytu
    tak, jak ma to miejsce w przypadku zwykłej kk?

    Dziękuję za odpowiedzi, wybaczcie Państwo moją ignorancję w tym
    temacie

  • 2. Data: 2008-07-24 21:27:02
    Temat: Re: karta kredytowa, pomoc
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    .googlegroups.com,
    *Użytkownik* wrote:

> [...]
    > Zastanawiam się czy lepiej wybrać Vise czy Mc? Wakacje spędzam głównie
    > w argentynie i paragwaju, gdzie dolar jest dosyć mocny.

    Ja bym bral Vise. A najlepiej to ze dwie :)

    > Posiadam konto w inteligo, jednak oni nie posiadają w ofercie kk,

    Posiadaja. Zle patrzyles. Tyle ze to kredytowa Visa electron. Nie polecam.

    > Na koniec pytanie, gdzie się o tą kartę starać? Moje zaufanie budzi
    > ING, może Millenium... Slyszalem, ze Citi to nienajlepszy wybór (?)

    Zalezy co kto lubi i na jak dlugo planuje wziac kk.
    Moim zdaniem dobre karty to Mille, Citi, Multibank (mBank) ewentualnie
    Rajfi.

    > P.S. Jeszcze jedno: co daje mi tak naprawde zlota karta? moje zarobki
    > na taką pozwalają, jednak zastanawiam się, czy warto wziąć taką kartę
    > tylko dla darmowego ubezpieczenia w podróży?

    "Prestisz" :) celowo tak napisalem - w eurobanku od 500zl dochodu jest
    zlota...
    No ewentualnie jakies ubezpieczenia jak sam zauwazyles.

    > Czy jeśli spłacam
    > regularnie kartę złotą to również nie będę ponosił kosztów kredytu
    > tak, jak ma to miejsce w przypadku zwykłej kk?

    Dziala tak samo.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2008-07-25 06:58:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 24 Jul 2008 13:36:32 -0700 (PDT), k...@g...com
    wrote:

    >Na koniec pytanie, gdzie się o tą kartę starać? Moje zaufanie budzi
    >ING, może Millenium... Slyszalem, ze Citi to nienajlepszy wybór (?)

    Jeśli chodzi o KK, to akurat jeden z lepszych.

    >P.S. Jeszcze jedno: co daje mi tak naprawde zlota karta? moje zarobki

    Niewiele.

    >na taką pozwalają, jednak zastanawiam się, czy warto wziąć taką kartę
    >tylko dla darmowego ubezpieczenia w podróży? Czy jeśli spłacam

    przeczytaj OWU tegoż, to Ci przejdzie.

    >regularnie kartę złotą to również nie będę ponosił kosztów kredytu
    >tak, jak ma to miejsce w przypadku zwykłej kk?

    Funkcjonalnie niczym się nei różnią.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 4. Data: 2008-07-25 08:02:40
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    .googlegroups.com...

    Na koniec pytanie, gdzie się o tą kartę starać? Moje zaufanie budzi
    ING, może Millenium... Slyszalem, ze Citi to nienajlepszy wybór (?)

    Bierz VG z ING oraz Amexa z Mille. Awaryjnie może jakieś Citi albo BZWBK -
    byle co.

    marekz

  • 5. Data: 2008-07-25 17:37:03
    Od: javier <k...@g...com>

    dziękuję wszystkim za odpowiedzi, mam jeszcze kilka wątpliwości:

    1. Polecacie wziąć 2-3 karty, jednak za każdą z nich będę musiał
    zapłacić... czy z np. dwóch z trzech mogę zrezygnować bezpośrednio po
    powrocie czy też podpisuje się umowę na x lat? Wtedy spłacanie przez
    ten czas kilku kart może być uciążliwe (myślę o opłacie rocznej).

    2. Jak wygląda kwestia bezpieczeństwa? Kupuję coś przez sieć, podaję
    numer karty, jednak nigdzie się nie podpisuję - czy ktoś może taki
    numer wykorzystać (nieuczciwy sprzedawca) do własnych celów i narobić
    mi długów? (nie sądzę, stąd pytanie jak to przebiega pokrótce).

    3. Karty AMEX - no właśnie, tak gdzie jadę byłoby to świetne
    rozwiązanie, na pewno są tam popularne i powszechnie akceptowane.
    Jednak jak to wygląda w Europie/Polsce? Czy są jakieś poważne minusy
    używania AMEXA w stosunku do Visa/MC na starym kontynencie?

    dziękuję Serdecznie!
    J.

  • 6. Data: 2008-07-25 18:17:58
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "javier" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
[...]

    Karty otrzymasz bez opłaty za pierwszy rok. Po 10 miesiącach możesz je
    wypowiedzieć, o ile nie wydasz nimi na tyle aby wznowienie było darmowe.
    Przy VG ING 12k, przy Amex zielonym chyba nadal Mille nie wprowadziło
    zwolnień z opłaty za obrót - kuriozum. Ta z ING nie będzie generować żadnych
    kosztów dodatkowych. Amex z Mille ma płatne ubezpieczenia, które możesz
    wyłączyć telefonicznie. Zrezygnować z kart naturalnie możesz po powrocie.

[...]

    Może się zdarzyć, ale to mało prawdopodobne. Przez sieć kupujemy tylko w
    witrynach godnych zaufania.

[...]

    Amex ma w PL znacząco gorsza akceptowalność w stosunku do Visa i MC. W
    dużych miastach nie jest źle, ale na zadupiach tragedia. Karta Amex z Mille
    to taki troszeczkę udawany Amex, no ale Amex. Warto go wziąć w tamte rejony.
    Z otrzymaniem takiego zwykłego Amexa byłoby w PL nieco więcej zachodu i
    chyba nie warto.

    marekz

  • 7. Data: 2008-07-25 18:29:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote in message

> [...]
    > dużych miastach nie jest źle, ale na zadupiach tragedia. Karta Amex z
    > Mille to taki troszeczkę udawany Amex, no ale Amex. Warto go wziąć w tamte

    Co to znaczy "udawany Amex"?

    > Z otrzymaniem takiego zwykłego Amexa byłoby w PL nieco więcej zachodu i
    > chyba nie warto.

    Podobny jak z uzyskaniem DC. W praktyce wystarczy zlozyc wniosek z
    dokumentami. Mozna bezposrednio w AE lub za posrednictwem np. Fortis Banku,
    ale wtedy trzeba wziac konto z Fortisa, tak jak z PKO czy KB jak kupujesz
    DC.

    MK

  • 8. Data: 2008-07-25 19:35:59
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > Co to znaczy "udawany Amex"?

    To znaczy, że nie wygląda jak typowy Amex i jego walutą w której jest
    rozliczany nie jest USD (nie jest także EUR, bo można sobie wybrać z tego co
    pamiętam).

> [...]
    > dokumentami. Mozna bezposrednio w AE lub za posrednictwem np. Fortis
    > Banku, ale wtedy trzeba wziac konto z Fortisa, tak jak z PKO czy KB jak

    No i karta bezwzględnie płatna, chyba że coś się zmieniło w ostatnich
    miesiącach. Dodatkowo jak rozumiem przewalutowanie przy transakcjach w PLN,
    czyli słaba użyteczność w PL.

    Nie wiem jak te korporacyjne wydawane w PL mają, chyba waluta PLN, ale tu
    mówimy raczej o karcie indywidualnej.

    marekz

  • 9. Data: 2008-07-25 19:50:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > To znaczy, że nie wygląda jak typowy Amex i jego walutą w której jest
    > rozliczany nie jest USD (nie jest także EUR, bo można sobie wybrać z tego
    > co pamiętam).

    Poza znakiem banku wyglada tak jak zwykly Amex. Wzorow jest dosc duzo i w
    roznych panstwach wystepuja rozne. Obciazenie klienta jest w PLN, waluta
    rozliczeniowa jest USD.

    > No i karta bezwzględnie płatna, chyba że coś się zmieniło w ostatnich
    > miesiącach. Dodatkowo jak rozumiem przewalutowanie przy transakcjach w
    > PLN, czyli słaba użyteczność w PL.

    Nie rozumiem. Z jednej strony zarzucasz Amexowi z Mille, a z drugiej
    piszesz, ze Amexy wydawane przez organizacje sa kiepskie w PL, bo obciazenie
    jest w USD.

    Karty klubowe zwykle sa platne, choc np DC w PL co roku ma przedwakacyjna
    promocje i wydaje je gratis :).

    MK

  • 10. Data: 2008-07-25 20:15:36
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 25 Jul 2008 10:37:03 -0700 (PDT), javier wrote:

> [...]
    > powrocie czy też podpisuje się umowę na x lat? Wtedy spłacanie przez
    > ten czas kilku kart może być uciążliwe (myślę o opłacie rocznej).

    Zainteresuj się aktualną promocją Citi - można dostać kartę darmową
    dożywotnio.

    http://banki.prnews.pl/index.php/karta_na_lato_karta
    _na_lata_promocja_wakacyjna_w_citi_handlowy,display,
    37526

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki