  • 11. Data: 2006-08-07 10:54:03
    Temat: Re: karta kredytowa pytanie
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Bogdan B. napisał:

    > Przy zwrocie paragonu opłaconego kartą nie dostaniesz gotówki, tylko
    > poproszą poproszą o kartę na którą zrobią zwrot. Inna rzecz, że
    > możesz dać inną, debetową - wypłacisz gotówkę za kilka dni z
    > bankomatu.

    W empikach (przynajmniej lubelskich) robią od jakiegoś czasu zwroty
    _wyłącznie_ gotówkowe, niezależnie czy płaciło się gotówką czy kartą.
    Zdziwiłem się tym, ale sprzedawca powiedział, że taką mają procedurę. A
    ostatnio udało mi się (oczywiście ze standardową karą 10% wynikającą z
    przepisów PKP) dostać gotówkę za bilety kolejowe opłacone kartą. Co
    prawda przy kasie jest ogłoszenie, że przy zwrocie biletów opłaconych
    kartą zwrot pieniędzy jest tylko przez uznanie karty.

    A co do pomysłów, że zwrot pieniędzy musi odbyć się wyłącznie przez
    uznanie tej karty, którą została dokonana transakcja - IMHO to byłby
    idiotyzm. Jak wykonać uznanie, gdy karta w międzyczasie wyexpirowała lub
    została zastrzeżona???

    Przemek

  • 12. Data: 2006-08-07 10:58:10
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > uznanie tej karty, którą została dokonana transakcja - IMHO to byłby
    > idiotyzm. Jak wykonać uznanie, gdy karta w międzyczasie wyexpirowała lub

    moze, ale na pewno nie musi...

  • 13. Data: 2006-08-07 20:59:17
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    RobertS napisał(a):

    > jest pewniejszy sposob, nalezy udac sie da kasyna (oczywiscie odpowiednio
    > ubranym), nabyc zetonow za odpowiednia kwote, troche sie pokrecic,
    > a nastepnie wymienic zetony na gotowke ;-)

    Sprawdzałeś? Bo ja spotkałem się w kasynie z transakcjami na terminalu
    rozliczanymi jako gotówkowe.

    pozdrawiam
    donquijote

  • 14. Data: 2006-08-07 21:20:27
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    > Sprawdzałeś? Bo ja spotkałem się w kasynie z transakcjami na terminalu
    > rozliczanymi jako gotówkowe.
    >
    > pozdrawiam
    > donquijote

    kumpel z roboty byl i wymienil znacznie wiecej niz chcial przegrac,
    pozniej spieniezyl zetony i mial gotowke w garsci, rozliczona
    bezgotowkowo

    pozdr.
    RobertS

  • 15. Data: 2006-08-07 22:03:03
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    Robert napisał(a):

    > kumpel z roboty byl i wymienil znacznie wiecej niz chcial przegrac,
    > pozniej spieniezyl zetony i mial gotowke w garsci, rozliczona
    > bezgotowkowo

    Wniosek jest więc taki - nie chcesz płacić odsetek to podpytaj w kasynie
    jak zostanie rozliczona twoja transakcja. ;-)

    pozdrawiam
    donquijote

  • 16. Data: 2006-08-07 22:18:55
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "donquijote" <d...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:eb8df5$e6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Wniosek jest więc taki - nie chcesz płacić odsetek to podpytaj w
    > kasynie jak zostanie rozliczona twoja transakcja. ;-)

    Mnie w Krakowie rozliczyli jako gotówkową na karcie Rajfiego.

    marekz

  • 17. Data: 2006-08-08 15:48:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 7 Aug 2006 05:25:19 +0200, "Jarek" <j...@w...pl> wrote:

    >Testowałeś w jakich sklepach to działa (najlepiej w trójmieście, ew. jakaś
    >duża ogólnopolska sieć sklepów)?
    w realu. Info w archiwum, pisalem chyba 2 razy.

    >Obawiam się, że system po daniu innej karty (debetowej) nie będzie chciał
    >zrobić zwrotu...
    Nie chcial ale musial bo powiedzialem, ze tej karty juz nie ma.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 18. Data: 2006-08-08 15:52:35
    Od: "G" <...@...c>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Mnie w Krakowie rozliczyli jako gotówkową na karcie Rajfiego.

    Do zapłaty będzie 3% jak przy wyciagnięciu gotówki z bankomatu KK?

  • 19. Data: 2006-08-08 16:16:03
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "G" <...@...c> napisał w wiadomości

    > Do zapłaty będzie 3% jak przy wyciagnięciu gotówki z bankomatu
    > KK?

    Naliczyli chyba 3% prowizji (jak za wyplate z bankomatu obcego).
    Po reklamacji zmienili na 0% (jak z bankomatu wlasnego). Ale byly
    odsetki. Tak dziwnie jakoś.

    Teraz jak juz Rajfi sprzedal wlasne bankomaty i ich nie ma, bylo
    by chyba 1,5% prowizji (jak za Euronet), albo 3% (jak za obcy) ale
    nie testowalem.

    Mnie tez opowiadano (podobno na wlasnych przykladach), ze jest to
    traktowane jako bezgotowkowa operacja, ale sie w moim przypadku
    nie sprawdzilo. Byc moze zalezy to od kasyna, albo wrecz od osoby
    obslugujacej POS, bo jakos nie chce mi sie wierzyc zeby ludzie bez
    powodu opowiadali takie historie.

    marekz

  • 20. Data: 2006-08-08 16:31:07
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 07 Aug 2006 12:54:03 +0200, Przemysław Kowalik

> [...]
    >prawda przy kasie jest ogłoszenie, że przy zwrocie biletów opłaconych
    >kartą zwrot pieniędzy jest tylko przez uznanie karty.
    Bilet PKP mozna zwrocic w dowolnej kasie a nie kazda kasa ma terminal.
    Wnioski gdzie oddawac bilet aby dostac gotowke nasuwaja sie same :)

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl