  • 1. Data: 2004-08-24 19:32:34
    Temat: kartą w Japonii
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    czy ktoś miał "przygody" z płatnościami polską kartą (system MasterCard) w
    Japonii ? Dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2004-08-25 07:11:13
    Temat: Re: kartą w Japonii
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Użytkownik <p...@W...gazeta.pl> napisał:

    > czy ktoś miał "przygody" z płatnościami polską kartą (system MasterCard) w
    > Japonii ? Dziękuję za odpowiedź.

    Swego czasu w Japonii bardzo nieliczne bankomaty wypłacały pieniądze z kart
    wydanych przez polskie (lub w ogóle zagraniczne) banki, niezależnie od
    systemu VISA, MC, AmEx. Bankomatów od czorta, a pieniędzy wypłacić nie
    można. Pieniądze można wypłacić tylko z bankomatów oznaczonych zieloną
    koniczynką i napisem International ATM.
    Na uwagę zasługuje fakt, że w prawie wszystkich urzędach pocztowych są
    bankomaty.
    Japończycy są zwolennikami gotówki i-wbrew pozorom-płatności kartami nie są
    szeroko akceptowane.
    Jadąc na japońską prowincję należy zabrać wyłącznie dolary, aby wymienić je
    na yeny.

    Pozdrawiam.
    Adam Gentler

  • 3. Data: 2004-08-25 16:18:57
    Od: "Tomasz Bieńkowski" <d...@w...pl>

    > czy ktoś miał "przygody" z płatnościami polską kartą (system MasterCard) w
    > Japonii ? Dziękuję za odpowiedź.
    Z tego co wiem to tylko nieliczne( z naciskiem na nieliczne) bankomaty
    akceptują nasze kart. Podobnie w sklepach. jedynie hotelowe sieci przyjmują
    płatności kartami. O szcególy najlepiej na grupach o japonii.
    Pozdrawiam Tomek.