  • 11. Data: 2008-08-08 07:05:27
    Temat: Re: karta z autoryzacją pin
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    MK pisze:
    > "Sebastian" <n...@n...com> wrote in message

    > Ja nie bardzo. Jakie znaczenie ma to czy na skradzionej karcie jest
    > tylko chip, czy jeszcze pasek?

    Przy kradzieży żadnego, chip zabezpiecza przed łatwym zeskanowaniem
    karty. Taki skrót myślowy, nie wie jak luzacko napisać o skanowaniu :).
    Ale i tak zawsze jest pasek więc na razie chyba nie zabezpiecza.

    Sebastian

  • 12. Data: 2008-08-08 07:08:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 09:05:27 +0200, Sebastian napisał(a):

    > Przy kradzieży żadnego, chip zabezpiecza przed łatwym zeskanowaniem
    > karty. Taki skrót myślowy, nie wie jak luzacko napisać o skanowaniu .
    > Ale i tak zawsze jest pasek więc na razie chyba nie zabezpiecza.

    No i fakt, też nie rozumiem dlaczego banki tak się zachwycają tymi
    czipami, skoro zostawili pasek na karcie. I dane na nich są identyczne
    (albo podobne).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-08-08 07:19:06
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Olgierd pisze:

    > No i fakt, też nie rozumiem dlaczego banki tak się zachwycają tymi
    > czipami, skoro zostawili pasek na karcie. I dane na nich są identyczne
    > (albo podobne).

    Tylko zgaduje ale chyba to sposób na bezbolesną zmianę technologi.
    Za kilka lat pojawią się karty tylko z chipem, ktoś pisał na grupie, że
    w UK już teraz używane są terminale, które akceptują tylko karty chipowe.

    Sebastian

  • 14. Data: 2008-08-08 07:24:57
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Tylko zgaduje ale chyba to sposób na bezbolesną zmianę technologi.
    > Za kilka lat pojawią się karty tylko z chipem, ktoś pisał na grupie, że w
    > UK już teraz używane są terminale, które akceptują tylko karty chipowe.

    tak, w UK (i nie tylko) są już karty TYLKO z czipami, poza tym mając w
    Polsce kartę jedynie z czipem możnaby nią zapłacić tylko w najnowszych
    terminalach = dla wielu mogłaby ona być b.niewygodna, dlatego też aktualnie
    mamy okres przejściowy czyli pasek i czip

    ps
    na karcie NIE jest zapisany PIN!
    i jak zwykle dyskusja przeciwników i zwolenników czipa jest bardzo zywiolowa
    ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2008-08-08 07:40:45
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 09:19:06 +0200, Sebastian napisał(a):

    > Tylko zgaduje ale chyba to sposób na bezbolesną zmianę technologi. Za
    > kilka lat pojawią się karty tylko z chipem

    No to niechaj przestaną mydlić nam oczy. Bo z 3 KK aż 2 mam czipowe
    (Money.pl/BZ oraz Orange/mBank) i tak jak nie mam zgryzu pchając kartę w
    szparkę, to jak widzę, że w sklepie biorą się za jej suwanie, to mnie aż
    śmiech bierze.

    Dobrze, że w mBankowej mogę sobie ustawić skromny limit dobowy (nawiasem
    mówiąc to jest chyba jedyna przyczyna, dla której za kilka miesięcy
    rozważę możliwość wywalenia 50 zeta na przedłużenie karty), więc luz, ale
    już BZ na takie eksperymenty nie pozwala.

  • 16. Data: 2008-08-08 07:56:46
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> popełnił(a):

    > nastepny, ktory wierzy w magie pinu.
    > Szukaj lepiej takiego banku, w ktorym daja karty bez pinu.

    A gdzie napisał, że chodzi o bezpieczeństwo transakcji?. Może nie potrafi
    pisać i dlatego woli PIN? :)

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 17. Data: 2008-08-08 10:23:00
    Od: "Nigel" <N...@s...niet.risp.pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > wez mBank

    Mam karte standardową do eKonta w mBanku wydana w 2007 roku i wazna do
    stycznia 2010. Nie ma chipa, a autoryzacja jest zawsze na podpis.

    Czy nowe karty do eKonta maja juz wylacznie autoryzacje poprzez pin?

  • 18. Data: 2008-08-08 10:26:02
    Od: "Nigel" <N...@s...niet.risp.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > nastepny, ktory wierzy w magie pinu.

    Nie wierze, ale jestem w miare swiadomym uzytkownikiem i zwracam uwage na
    mozliwosc podejrzenia pinu. Natomiast o wiele bardziej sie boje, ze ktos mi
    podrobi podpis.

    > Szukaj lepiej takiego banku, w ktorym daja karty bez pinu.

    Bez pinu czyli podpis czy jakas inna mozliwosc autoryzacji?

  • 19. Data: 2008-08-08 10:50:39
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Czy nowe karty do eKonta maja juz wylacznie autoryzacje poprzez pin?

    wydawane są z czipem, a to oznacza, że w większości przypadków autoryzacja
    PINem

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2008-08-08 13:08:30
    Temat: Re: karta z autoryzacj? pin
    Od: Piotr Auksztulewicz <w...@h...net>

    "W?odziu" <p...@w...pl> wrote:
    > A wyt?umacz mi co dlaczego z PINem jest gorsza??

    Lepsza/gorsza, poczytaj umowę i regulamin.
    Kilka punktów do przemyślenia:

    1. Często gęsto bank NIE ODPOWIADA za transakcje z PINem. Więc jak
    ktoś podejrzy PIN a potem walnie Cię w łeb i kartę zabierze to kaplica.
    2. PIN jest niecharakterystyczny dla jego użytkownika w odróżnieniu od
    podpisu. Podrobiony podpis można zakwestionować - jeśli nie przy kasie to
    przed sądem.

    A z drugiej strony:

    1. Podpisu prawie nikt nie sprawdza. Przećwiczone na karcie mBanku,
    na której podpis rozmazuje się po 1,5 roku. Na kilkaset transakcji
    "rozmazaną" kartą tylko trzy (słownie: 3) razy sprzedawca/yni
    raczył/a mieć wątpliwości. A jeśli już sprawdza, to nie jest
    grafologiem.
    2. Wzór podpisu jest na karcie w odróżnieniu od PINu.

    No więc wybieraj...

    Ja póki co mam mBankową bez chipa, ale kończy się wkrótce.
    Zastanawiam się, czy nie spierniczać z tą kartą gdzieś indziej,
    zwłaszcza wobec mBankowej durnoty w umowie z egzekucją do kwoty
    100000 zł!

    --
    Piotr Auksztulewicz i...@n...net