  • 1. Data: 2004-07-15 14:40:53
    Temat: karty płatnicze
    Od: "Tomek" <m...@w...pl>

    Zastanawiają mnie częste scenki z hamerykańskich filmów - jedna osoba daje
    drugiej swoją kartę (kredytową ?), by ta coś sobie kupiła.\
    Czy te karty są bez nazwiska, pinu, podpisu ?

    ---
    Pzdr.

    Tomek

  • 2. Data: 2004-07-15 14:56:18
    Temat: Re: karty płatnicze
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Zastanawiają mnie częste scenki z hamerykańskich filmów - jedna osoba daje
    > drugiej swoją kartę (kredytową ?), by ta coś sobie kupiła.\
    > Czy te karty są bez nazwiska, pinu, podpisu ?

    Pomijając karty typu podarunkowego (ma je w ofercie np. AmEx) - nie. :-)
    Ale w USA jest inna mentalność - dzieci płacą tam kartami rodziców, żony -
    mężów. I w zasadzie nikogo to nie dziwi...
    Prawdopodobnie też (ale tego już nie wiem, tylko zgaduję ;-) nie jest tam
    możliwe złożenie reklamacji dotyczącej fraudu dokonanego przez najbliższą
    rodzinę...

    m23m

    P.S. Co się tyczy nazwiska, pinu, podpisu - wcale nie trzeba być w Hameryce,
    by móc zapłacić bez podania tych danych.
    I nie mam tu bynajmniej na myśli przypadków niedbalstwa obsługi czy użycia
    skradzionej karty. ;-)
    W marcu 2002 kilkukrotnie kupowałem bilety kolejowe na rzymskim dworcu Roma
    Termini. Automaty, które je wydawały pozwalały płacić kartami (o ile pamiętam
    akceptowały Visę, Mastercard i Maestro), a nie żądały przy tym niczego poza
    wsunięciem karty...

  • 3. Data: 2004-07-15 15:05:19
    Od: "Tomek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "m23m"

> [...]
    > możliwe złożenie reklamacji dotyczącej fraudu dokonanego przez najbliższą

    Dzięki. Gdyby u nas tak było, moja żona by się cieszyła.
    ---
    Pzdr.

  • 4. Data: 2004-07-15 15:13:57
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Dzięki. Gdyby u nas tak było, moja żona by się cieszyła.

    Tak... Moja też... :-)

    m23m

  • 5. Data: 2004-07-15 23:46:54
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Użytkownik "m23m" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    :-)

    ----<ciach>---

    W jaki sposób zatem rozwiązują tam problem kradzieży kart i płacenia nimi
    przez złodzieja, który wszak może podszyć się pod dowolną osobę z rodziny ?
    Wszak żona nie zawsze nosi nazwisko męża a posługuje się jego kartą, jak
    wynikało z zapytania... (?)

    Pozdrowienia
    Bruno

    --
    http://2be.pl - Przyjazny hosting

  • 6. Data: 2004-07-21 17:52:10
    Od: "lotrek" <a...@N...pl>

> [...]
    ?
    > Wszak żona nie zawsze nosi nazwisko męża a posługuje się jego kartą, jak

    A czy rzeczywiście różnica jest wielka w porównaniu z PL?. Jeśli złodziej
    ukrdnie mi kartę, to oile jest tak jak jak facetem (albo na to wygląda) i
    postawi jakiś gryzmoł, to wszystko będzie OK.
    Nawet u nas Maria Rokita może dać KK swojej żonie i nikt się nie połapie.