  • 31. Data: 2007-01-07 17:29:06
    Temat: Re: kk ikea..!!
    Od: Sierp <s...@n...net>

    witek napisał(a):
    > Nic nie wykombinował.
    > Bo wystarczyło ustalic niższą płacę brutto, tak aby część pracownika i
    > pracodawcy równała się stawce brutto, która jest w tej chwili.

    dokladnie tak

    Sierp

  • 32. Data: 2007-01-07 17:31:38
    Od: Sierp <s...@n...net>

    marcin blokik napisał(a):
    > Nie zachłystuje się tylko pisze jezykiem ogólnym, zgadza sie nie
    > pojęcia "zwolniony" tylko poprostu zaprzestaje świadczenia usług, tak czy
    > inaczej w umowie mam zapisany termin w jakim to mogę zaprzestać świadczyć
    > usług zarówno z mojej strony jak i ze strony firmy dla której świadcze
    > usługi ;)

    no i ty moze bedziesz sie tego trzymal, ale pracodawce KC do tego
    wcale nie zmusza, i tyle
    Umowa zlecenie, to nie jest swiadczenie uslug, to nie jest praca.
    To _wykonanie_zlecenia_

    Sierp

  • 33. Data: 2007-01-07 17:32:44
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Jan 2007 10:56:31 -0600, "witek"
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Z drugiej strony naprawde si? dziwi?, bo taka umowa zlecenie jest ewidentna
    >umow? o prac? i ka?dy s?d pracy to przyzna.
    >Firma ponosi ryzyko, a totalnie nic z tego nie ma.

    Korporacje mają takie zboczenia. Sam pracowałem w poważnej firmie na
    taką umowę. Chodziło o to, że "nie ma etatów". Etat, zwany w
    korporacjach FTE (Full Time Employee), jest dobrem deficytowym,
    podobnie jak papier toaletowy lub sznurek do snopowiązałek w PRL.
    W sytuacji więc, kiedy zarząd bądź centrala zagramaniczna
    kategorycznie zabroni zatrudniać nowych ludzi a potrzeba ich jak
    cholera, bierze się ich na umowy zlecenia. Może już teraz jest to
    rzadziej spotykane, ale parę lat temu było popularne.
    A że jest to czysta Dilbertoza? No to co :) Who cares? :)

    PG

  • 34. Data: 2007-01-07 17:40:20
    Od: "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl>

    Sierp <s...@n...net> napisał(a):

> [...]
    > wcale nie zmusza, i tyle
    > Umowa zlecenie, to nie jest swiadczenie uslug, to nie jest praca.

    OK to w takim razie nie pracuje na umowe zlecenie tylko

    przepisuje słowo po słowie:

    ŚWIADCZE DLA XXX Z SIEDZIBĄ W XXX UGŁUGI JAKO XXX

    NA POSTAWIE UMOWY CYWILNOPRAWNEJ O ŚWIADCZENIE USŁUG ZAWARTEJ NA CZAS
    NIEOKREŚLONY.

  • 35. Data: 2007-01-07 18:35:28
    Od: Sierp <s...@n...net>

    marcin blokik napisał(a):
> [...]
    > NIEOKREŚLONY.
    >
    > tak pisze na zaswiadczeniu o zarobkach :)

    no i prawda, ty nie pracujesz na umowe zlecenie - to jest zwykla
    umowa o prace
    Jak juz cie zwolnia (albo sam odejdziesz), to idz do sadu, aby ci ta
    umowe uznali jako umowe o prace. Pracodawcow w polsce nalezy edukowac..

    Jeszcze co do stazu pracy. Umowa zlecenie nie wlicza sie do stazu
    pracy. Do emerytury oczywiscie tak. Zle to poprzednio nazwalem.
    Krotko mowiac - liczy sie jako _kwota_ do emerytury, ale nie jako
    czas pracy. Nie dostaniesz na koniec zadnego swiadectwa pracy.

    Polecam jeszcze taki link
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=23452

    Sierp

  • 36. Data: 2007-01-07 21:00:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "marcin blokik" <m...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > tak pisze na zaswiadczeniu o zarobkach :)

    jakich zarobkach?
    nie ma zarobków w umowie zleceniu.

  • 37. Data: 2007-01-07 21:03:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Sierp" <s...@n...net> wrote in message

> [...]
    > Krotko mowiac - liczy sie jako _kwota_ do emerytury, ale nie jako
    > czas pracy. Nie dostaniesz na koniec zadnego swiadectwa pracy.

    No a żeby dostać emeryturę trzeba mieć x lat pracy.
    Na stare lata ZUS odmówi wypłaty bo nie ma wymaganego prawem stażu pracy :).
    Będzie sobie mógł co najwyżej wydawać pieniądze, które teraz odkłada.

    Hej Marcin! Rozumiem, że odkładasz sobie na emeryturę teraz. bo wiesz,
    zleceniodawca tyle ci teraz miesięcznie płaci, żebyś co najmniej 1000 zł
    mógł sam sobie na emeryturkę odkładac.

  • 38. Data: 2007-01-07 21:04:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > No nareszcie ktoś kto to zrozumiał :)

    Ty jesteś jedynym, który tego nie rozumie.

  • 39. Data: 2007-01-07 21:12:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Korporacje mają takie zboczenia.

    I to jest chyba jedyne wytłumaczenie.
    Do czasu, dopóki niezadowolony "były" nie pójdzie do sądu pracy.

  • 40. Data: 2007-01-07 21:25:24
    Od: "emes" <e...@w...pl>

    nadal bardzo czesto jest to praktykowane, FTE sa kontraktowane pod koniec/na
    poczatku roku tak aby mozna bylo zaplanowac budzet,
    jesli pojawia sie nie spodziewane obciazenie w ciagu roku trzeba kogos na
    zlecenie wziasc bo zaplanowanego budzetu trzeba dopilnowac...

    --
    emes