  • 11. Data: 2007-05-28 20:07:25
    Temat: Re: kk - od ile jest gold?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Kaminski" <m...@g...art.pl> napisał w
    wiadomości news:f3fai3$8uo$1@sunflower.man.poznan.pl...

    > 20k jest w porządku, jakie trzeba mieć na to zarobki? W jakim banku dają
    > 20k silver?

    W ING i w Mille Sephore na pewno. Nie mam pojęcia ile trzeba zarabiać, ja
    przenoszę karty i stąd biorę limity. Rajfi na 100% do 25k daje Visę Nową
    (nie ich VC która jest do 10k tylko) oraz MC i ten bank bym Ci polecił do
    transakcji krajowych (nie do zagranicznych). BPH odpada (15k dla srebrnej).

    marekz

  • 12. Data: 2007-05-28 20:08:40
    Temat: Re: kk - od ile jest gold?ó
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Krzysztofsf pisze:

    > Ale coby to nie bylo, to bez okreslonych zarobkow i zdolnosci kredytowej, to te
    > limity sa raczej teoretyczne.
    > Dlatego podalem kalkulatorek Eurobanku, ktory w miare uniwersalnie pokazuje na co
    > mozna liczyc.

    To prawda. Ale też nie bardzo rozumiem, po co komuś bez zarobków karta
    kredytowa z dużym limitem. Trochę to nienormalne.
    Ale załóżmy, że bym tak chciał.
    Pewnie zamiast jednej karty z dużym limitem zrobiłbym sobie kilka kart z
    mniejszym. Na oświadczenie zamiast zaświadczenia, albo w ogóle za nic.
    Ostatnio mbank był łaskaw mnie rozbawić propozycją kk z limitem 6k. Nie
    limit mnie rozbawił, ale to, że używam konta w mbanku sporadycznie, a
    zasilam tylko wtedy jak chcę coś wypłacić z bankomatu. Konto mam od 10
    miesięcy, obroty zabawne, przeciętny stan konta 10 zł. Im wyszło 6
    tysięcy limitu.Żeby było zabawniej - dwa tygodnie temu tenże bank,
    działając wspólnie i w porozumieniu Orange, wyliczył mnie na 3,5k.
    Całkiem nieźle jeśli brać pod uwagę fakt, że dzieckowy telefon w orange
    ma abonament na 25 złotych i rzadko rachunki przekraczają 40 zł.
    Myślę, że jak bym tak trochę po mieście pochodził, to bym sobie te
    20tysięcy limitu uzbierał.
    Tylko po co?

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 13. Data: 2007-05-28 20:12:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    yayco napisał(a):
    > Tylko po co?

    A nie znasz osob, ktorych oficjalne dochody to 936 zl brutto, albo minus
    X tysiecy PLN z dzialnosci gospodarczej ? Bo ja kilka takich osob znam.
    A ich faktyczne dochody nijak sie maja do tych oficjalnych.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 14. Data: 2007-05-28 20:27:16
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    yayco <y...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > ma abonament na 25 złotych i rzadko rachunki przekraczają 40 zł.
    > Myślę, że jak bym tak trochę po mieście pochodził, to bym sobie te

    Dokladnie. Po co? Karta z limitem trudnym do jednorazowej splaty z zarobkow to
    pulapka. Jesli juz, to kilka kart, to zonk wypadnie na jednej z nich a nie na
    wszystkich transakcjach jedynej karty. Dodatkowo mozliwosc manipulacji zazebiajacymi
    sie okresami bezplatnego kredytu, zeby na kazdej karcie wykorzystac najdluzszy okres
    kredytowania zakupow.
    No i zbyt duze limity , nawet niewykorzystywane, utrudniaja ewentualne wziecie
    jakiegos kredytu, gdyz ograniczaja zdolnosc kredytowa.

  • 15. Data: 2007-05-28 20:29:49
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > A nie znasz osob, ktorych oficjalne dochody to 936 zl brutto, albo minus
    > X tysiecy PLN z dzialnosci gospodarczej ? Bo ja kilka takich osob znam.
    > A ich faktyczne dochody nijak sie maja do tych oficjalnych.

    Sadze, ze takie osoby tym bardziej nie sa zainteresowane pozostawianiem sladow w
    postaci transakcji imienna karta kredytowa.

  • 16. Data: 2007-05-28 20:36:03
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Mithos pisze:

    > A nie znasz osob, ktorych oficjalne dochody to 936 zl brutto, albo minus
    > X tysiecy PLN z dzialnosci gospodarczej ? Bo ja kilka takich osob znam.
    > A ich faktyczne dochody nijak sie maja do tych oficjalnych.

    Znam. Zresztą sam kilka lat temu potrzebowałem szybko wyrobić kartę i
    nie miałem czasu zbierać pełnej dokumentacji finansowej. Raiffeisen
    zrobił sobie ze mną pogłębiony wywiad, zwizytował mnie w domu i dał 15 k
    limitu przy zaświadczeniu na jakieś 5tys brutto, bo akurat takie mogłem
    mieć w jeden dzień, bez wyjeżdżania z Warszawy. Pewnie sobie
    posprawdzali tu i ówdzie i byli skłonni współpracować.
    W ogóle odnoszę wrażenie, że im wyższy limit, tym łatwiej się z bankami
    rozmawia.

  • 17. Data: 2007-05-29 06:21:02
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    Krzysztofsf wrote:
    > Sadze, ze takie osoby tym bardziej nie sa zainteresowane
    > pozostawianiem sladow w postaci transakcji imienna karta kredytowa.

    Ale czasem wyjezdzaja za granice, musza zamowic szybko bilet albo rezerwacje i
    wtedy KK jest wskazana. Poza tym kto sie zajmuje analizowaniem jakichs drobnych
    zakupow jakie ktos robi przy uzyciu KK ?

    --
    Mithos

  • 18. Data: 2007-05-29 07:13:28
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Mithos <f...@a...pl> napisał(a):

    > Ale czasem wyjezdzaja za granice,

    Wtedy karta od szwajcarskiego konta? ;)

    musza zamowic szybko bilet albo rezerwacje i
    > wtedy KK jest wskazana. Poza tym kto sie zajmuje analizowaniem jakichs drobnych
    >
    > zakupow jakie ktos robi przy uzyciu KK ?

    Dyskusja troche odeszla od podstawowego pytania :)
    Jesli chodzi o platnosci elektroniczne, mozliwosci kontroli i nadzoru sa podobne
    jak przy billingach telefonicznych i chyba o wiele latwiejsze do uzyskania przez
    slozby policyjne i skarbowe niz wspomniane billingi.
    Natomiast , o ile przy telefonach jest duza gama anonimowych prepaid, to przy
    kartach platniczych karty z doladowaniem (juz nie wspominam o kredytowych :)),
    sa na groszowe kwoty, i mozliwe, ze rowniez wymagaja umowy przy wykupieniu.

    Naturalnie, osoby o ktorych wspomniales sa w stanie uzyskac KK z limitem 5-6 tys
    chociazby decydujac sie na ktoras z drogich kart z obowiazkowymi ubezpieczeniami,
    oplatami miesiecznymi itp., lub korzystajac z roznych promocji typu mbank czy
    inne wciskania.
    Natomiast karty z duzym limitem i to takiej, na ktorej generowaliby duzy obrot,
    to raczej nie beda starali sie uzyskac - z przyczyn wspomnianych powyzej.

  • 19. Data: 2007-05-29 07:17:39
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Krzysztofsf napisał(a):

    > visa clasic pomalowana na zloto w eurobanku - limit do 30000 - ale raczej mimo
    > wszystko trzeba miec dosyc duza zdolnosc kredytowa pod to. Koszt 50 zl, na stronie

    > kalkulator na jaki limit masz szanse. maksymalny powyzej 10tys zarobkow
    miesiecznie.

    A ja zmieniam silvera na Golda w Citi i podobno Goldy maja inny zakres
    numerow kart. Czy to jakis ogolny standard ze po numerze mozna poznac
    czy to takie citkowe widzimisie ?

  • 20. Data: 2007-05-29 07:55:48
    Od: krzysn <k...@c...pl>

    zbig napisał(a):