  • 11. Data: 2012-04-18 12:11:23
    Temat: Re: kolejny pomysl na oszustwa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-18 12:03, Joossef pisze:

    > Spójrz na datę - wtedy, wydaje mi się, nie musiał być na vacie handlując
    > komputerami.

    Po prostu wtedy było "normalniej". Teraz już ludzie wytresowani jak Homo
    sovieticus europaeus brukselus. Sprzedawać komputery? Bez namaszczenia
    urzędnika? Nie do pomyślenia :(

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-04-18 12:15:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Joossef" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    >Spójrz na datę - wtedy, wydaje mi się, nie musiał być na vacie handlując
    >komputerami.

    Jak wprowadzali VAT to było założenie, że firmy o obrotach poniżej..... nie
    są Vatowcami.
    Była tylko taka furtka, że jak ktoś raz (przez pomyłkę) wystawi fakturę Vat
    to od tej pory już musi być Vatowcem.
    No i aby przejść z obrotowego do vat trzeba się było pomylić ;-)
    P.G.

  • 13. Data: 2012-04-18 17:12:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > A to jakaś sensacja?

    Owszem -- nie każdy nosi skórzane. ;)

    > To jakieś lewe rachunki wystawiałeś, bez NIPów i bez numeru?

    Hościłowicz wystawiał. ;) Ja podpisałem i skasowałem szmal.
    (nie lubie papierkowej roboty)
    Numery są.

    Nie pamietam, dlaczego tamtym razem dałem takie rachunki.
    Zazwyczaj dawałem takie:

    http://leszekc.w.tkb.pl/drukarka01.jpg

    Ale chyba było to jakoś powiązane z wchodzeniem VATu.
    Wiele osób naciskało na mnie, abym był płatnikiem, ja
    nie chciałem, program do wystawiania faktur VAT nie
    był gotowy... Cała sprzedaż była jakaś toporna...
    Chyba (NA PEWNO) założycieli przeklinano solidnie,
    bo szło jak po grudzie tak zwanej... Miałem
    serdecznie dość po tygodniu, a tyle to trwało...

    Tak, jak teraz z Rajfim -- niby wszystko powinno iść
    bezproblemowo, a jednak szło źle!!! Tam, gdzie był
    kontakt z ,,zawodowcami'' -- problemu nie było, ale
    tam, gdzoie wchodzili w grę ,,amatorzy'' spod ziemi
    wyskakiwała masa trudnosci...

    W pewnym momencie miałem ochote na śpiewanie:

    Teraz już tylko o jednym marzę.
    Odnaleźć własny dom.

    > Nie byłeś VATowcem handlując komputerami?

    Nie byłem. Uczelnie nie są (nie były?) płatnikami VAT.
    Nie każda -- dlatego nie każda leżała w zasięgu moich zainteresowań.

    Komputery zostały zakupione bez VATu i bez VATu zostały sprzedane.

    Na wszelki wypadek miałem kilka firm, w tym i płacące VAT.
    Nie można było mieć kilku firm jednoosobowych, ale spółek
    można było mieć dowolnie dużo.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2012-04-18 17:13:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Joossef" op.wcygwp0t5hc7ez@ms

> [...]
    > Dziwna historia.

    : Spójrz na datę - wtedy, wydaje mi się, nie
    : musiał być na vacie handlując komputerami.

    Nie musiałem. Do dziś chyba nie muszę. Muszę, jeśli świadczę
    usługi informatyczne czy jakoś tak. Ale może nie jestem na
    czasie, może mylę się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-04-18 17:18:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" 4f8e945b$...@n...home.net.pl

    komputerami.

    > Jak wprowadzali VAT to było założenie, że firmy o obrotach poniżej..... nie są
    Vatowcami.

    -- nie muszą, ale mogą; ja przez chwile byłem, nadali mi NIP
    i zrezygnowałem (szybki byłem!!!)

    później nie można było zrezygnować z tej przynależności,
    ale na samym początku można było w tę i nazad ;)

    żyłem z zgodzie z urzędnikami, moja sprawa było dogłębnie rozpatrywana przez US

    > Była tylko taka furtka, że jak ktoś raz (przez pomyłkę) wystawi fakturę Vat to od
    tej pory już musi być Vatowcem.

    Jak mógł przez pomyłkę, skoro przejście na VAT było pracochłonne?
    Łatwiej było od nowa założyć działalność niż przejść na VAT.

    > No i aby przejść z obrotowego do vat trzeba się było pomylić ;-)

    Można było przejść z zerowym obrotem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2012-04-18 19:24:36
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    napisał w wiadomości news:jmmm0e$32p$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak mógł przez pomyłkę, skoro przejście na VAT było pracochłonne?

    Ja to pamiętam tak:
    Jak zapowiadali wprowadzenie VATu to czekaliśmy z niecierpliwością że
    nareszcie będzie normalnie, bo w produkcie końcowym nie będzie skumulowanego
    podatku obrotowego (dystrybutor kupuje elementy, my od niego kupujemy
    elementy, wyprodukowane urządzenie sprzedajemy hurtowni, z hurtowni kupuje
    instalator, końcowy użytkownik zamawia system u instalatora - po drodze 5
    razy obrotowy - chore rozwiązanie).
    Ale 'oni' ciągle przesuwali termin wprowadzenia, a gdy w końcu wprowadzili
    to był zapis, że dotyczy tylko firm o obrocie powyżej coś tam. Wyszukaliśmy
    w ustawie naszym zdaniem jedyną możliwość - że jak się raz wystawi fakturę
    VAT to już trzeba.
    A używam określenia "przez pomyłkę" bo generalnie było jakoś tak, że faktury
    VAT ma prawo wystawiać tylko firma będąca płatnikiem VAT czyli dopóki się
    nie jest to się nie ma prawa, a jak się nie ma obrotów to się nie jest i
    koło się zamyka. No i jak tylko wprowadzili VAT to od razu wystawiliśmy tę
    jedną fakturę i od tamtej pory jesteśmy VAT.
    Po jakimś czasie chyba się coś pozmieniało i już każdy mógł być Vatowcem,
    ale to już nas nie interesowało.
    P.G.

  • 17. Data: 2012-04-18 20:05:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr Gałka" 4f8ef8d3$...@n...home.net.pl

> [...]
    VAT.
    > Po jakimś czasie chyba się coś pozmieniało i już każdy mógł być Vatowcem, ale to

    Nie chcę rozpatrywać po próżnicy lat minionych, ale ja na pewno mogłem być VATowcem
    i nawet przez chwilę nim byłem, choć wielkich obrotów nie miałem. I chyba nawet NIP
    dawali wtedy za freeko. Później (bardzo szybko) odkręciłem to i nie byłem VATowcem.
    Być może nie mógłbym odkręcić, gdybym wystawił fakturę VAT -- nie pamiętam tego.
    Księgowością moją zajmowały się dwie rasowe księgowe -- moja matka rodzona i moja
    matka chrzestna. Obie miały swoje firmy, obie rejestrowały się gdzie trzeba itd...

    Pamięć zaciera w myślach wiele, lecz nie kłamie, jak śpiewał św. Marek Grechuta.
    Jak było z księgowością nie pamiętam dokładnie, gdyż mnie ta księgowość nie
    interesowała.

    Z jakiegoś formalnego powodu te rachunki są takie, a nie normalne, czyli takie:

    http://leszekc.w.tkb.pl/ekonomia11.jpg

    Ale tego powodu już nie pamiętam. Pamiętam, że komputery kupiłem w ostatnim dniu
    nieobowiązywania VATu i sprzedałem jako nieVATowiec.

    -=-

    Komputery ekonomistom spodobały się tak mocno, że zażyczyli sobie kolejnych takich.
    I był problem -- jeden taki jeszcze znalazłem, ale już nie tam, gdzie kupiłem te
    12 sztuk, zaś drugi kupiłem z monitorem monochromatycznym... ...08 grudnia bodajże...
    (pamiętam, że było jakieś kościelne święto) I na tym molestowania ;) zaprzestano...

    Ten z monitorem mono chyba nie dał mi zbyt wielkiego zysku -- być może sprzedałem
    go bez zysku, czyli z zyskiem symbolicznym, a więc w efekcie ze sporą stratą.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2012-04-19 22:21:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Joossef <g...@g...com> writes:

    > Spójrz na datę - wtedy, wydaje mi się, nie musiał być na vacie
    > handlując komputerami.

    Nie musiał, ale jaki w tym sens? Sprzedawał z założenia tylko
    nie-VATowcom?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2012-04-19 22:27:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Nie musiałem. Do dziś chyba nie muszę. Muszę, jeśli świadczę
    > usługi informatyczne czy jakoś tak.

    Doradztwo może, "zwykłe" usługi raczej nie (ale przyznaję że nie
    interesuje mnie to specjalnie). Oczywiście trzeba się mieścić
    w limicie.
    Myślałem że to miała być normalna działalność.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2012-04-19 23:48:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Nie musiał, ale jaki w tym sens? Sprzedawał z założenia tylko nie-VATowcom?

    Tak.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'